;
coinex

ساخت خورشید مصنوعی در چین؛ تبدیل هیدروژن به انرژی تجدیدپذیر

خورشید مصنوعی در چین ساخته شد. گفته شده که دمای این خورشید مصنوعی 6 برابر هسته خورشید است. این خورشید توانایی تبدیل هیدروژن به انرژی تجدیدپذیر را دارد.

به گزارش تکراتو، محققان چینی یک خورشید مصنوعی ساخته‌اند که دمای آن به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد می‌رسد و قادر است از هیدروژن، انرژی تجدیدپذیر ارزان تولید کند.

ساخت خورشید مصنوعی در چین

این خورشید مصنوعی  در واقع یک راکتور است که فرایند خورشید را تقلید می‌کند. این دستگاه بخشی از پروژه‌ای است که هیدروژن را به انرژی تجدیدپذیر و کم هزینه تبدیل می‌کند.

دمای این دستگاه مصنوعی برای نخستین بار در هفته جاری به ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد (۱۸۰ میلیون درجه فارنهایت) رسید که نقطه عطفی در این پروژه است. دانشمندان که معتقدند همجوشی هسته‌ای در این دما اتفاق می‌افتد مدت‌هاست که در سراسر جهان برای ساخت نخستین راکتور همجوشی هسته‌ای واقعی جهان در حال رقابت با یکدیگر هستند.

این پروژه منبع نامحدودی از یک انرژی پاک را ایجاد می‌کند که به اعتقاد دانشمندان می‌تواند زمین را از تغییرات آب و هوایی نجات دهد. به گفته دانشمندان دمای این راکتور ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد است درحالی است که دمای هسته خورشید ۱۵ میلیون درجه سانتیگراد است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر