;
coinex

فیسبوک در فکر آموزش روزنامه نگاران محلی است

فیسبوک تصمیم دارد برای آموزش روزنامه نگاران محلی بودجه 6 میلیون دلاری تخصیص دهد. تعداد 80 روزنامه نگار جدید در بریتانیا آموزش داده می‌شوند.

به گزارش تکراتو، فیس بوک تحت عنوان پروژه اخبار جامعه قصد آموزش روزنامه نگاران محلی را دارد.  هدف این پروژه تشویق کردن افراد برای گزارش اخبار از شهرهایی است که روزنامه‌های محلی یا گزارشگرهای خود را از دست داده‌اند.

آموزش روزنامه نگاران محلی توسط فیس بوک

بودجه این پروژه توسط شورای ملی آموزش روزنامه نگاران (NCTJ) در بریتانیا تأمین شده و قرار است بین ناشران محلی برای استتخدام کارآموزان تقسیم شود. بنا بر گزارش گاردین این تخصیص بودجه برای اولین بار در فیسبوک اتفاق می‌افتد.

این طرح به دنبال پروژه روزنامه نگاری فیسبوک انجام شده که اولین بار در سال 2017 آغاز شد. این شرکت اعلام کرده بود که در این برنامه قصد دارد از اکوسیستم خبری سالم پشتیبانی کند. البته فراموش نکنیم که فیسبوک مدت‌ها است به دلیل اخبار جعلی یا گمراه کننده منتشر شده در این شبکه اجتماعی مورد انتقاد بوده است.

فیسبوک از پروژه جدید خود به عنوان نقطه آغازی برای روزنامه نگاری عالی یاد کرده و گفته است که این تخصیص بودجه نوید ترویج روزنامه نگاری با کیفیت را می‌دهد و علاوه بر این امکان مقابله با اخبار جعلی توسط تیم فیسبوک را فراهم می‌آورد.

بریتانیا در سال 2017 در حدود 40 روزنامه محلی خود را از دست داد و نیاز به تخصیص چنین بودجه‌هایی به شدت احساس می‌شود. با این حال باید اشاره کرد که این بودجه تنها برای 2 سال کافی است.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر