coinex
راهنمای خرید تکراتو

سقوط ارزش سهام اپل به 839 میلیارد دلار؛ اپل دیگر شرکت تریلیون دلاری نیست

سقوط ارزش سهام اپل باعث شد که این کمپانی دیگر یک شرکت تریلیون دلاری نباشد. اواسط تابستان بود که اپل 1 تریلیون دلاری شدن را جشن گرفت.

به گزارش تکراتو، طی چند هفته اخیر و پیرو برخی اتفاقات در بازار سهام، ارزش کمپانی اپل بیش از 220 میلیارد دلار کاهش یافت و به رقم 839 میلیارد دلار رسید.

البته ارزش مورد بحث منعکس کننده عملکرد مالی شرکت نیست و اتفاقاً اپل در این زمینه فوق العاده ظاهر شده، اما دلایلی وجود دارد که ارزش هر سهم اپل از 233.47 دلار به ازای هر سهم در اوج، حالا به کمتر از 177 دلار (در زمان نگارش مطلب) سقوط کرده است.

دلیل سقوط ارزش سهام اپل چیست؟

در ابتدا اظهارات اخیر اپل درباره عدم انتشار آمار فروش محصولاتی مانند آیفون و آیپد بوده که در چند ماه گذشته افت داشته‌اند. البته اپل ادعا کرده که آمار مورد اشاره نشان دهنده عملکرد واقعی آنها نبوده و اپل با افزایش حاشیه سود حاصل از فروش محصولات و همچنین ارائه سرویس‌ها، عملکرد مالی خود را بهبود داده و بر همین مبنا نیز باید مورد قضاوت قرار گیرد؛ تصمیمی که ظاهراً با مزاج بازار سازگار نبوده است.

دوم کاهش پیش بینی فروش توسط تأمین کنندگان اصلی اپل که به گفته وال استریت ژورنال، از کاهش سفارشات کمپانی برای سه مدل آیفون جدید خبر داده‌اند. این موضوع نیز با انتشار گزارشات اخیر فاکسکان و پگاترون تقویت شده است.

سوم، نگرانی بازار از تصمیمات دونالد ترامپ در زمینه جنگ تجاری با چین و تاثیرات آن بر زنجیره تأمین اپل (که بسیاری از تأمین کنندگان محصولات آن چینی هستند) که ممکن است شرکت آمریکایی را دچار مشکلات جدی کند.

در نهایت، ورود کل بازار سهام به یک دوره اصلاحات پس از 10 سال رشد فزاینده بوده که در این بین شرکت‌های حوزه فناوری همان طور که در زمان رشد پیشگام بودند، در زمان افت نیز اولین‌هایی هستند که ضربه خواهند خورد.

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: ZD Net

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر