coinex
راهنمای خرید تکراتو

قابلیت جدید اینستاگرام در خدمت نابینایان

قابلیت جدید اینستاگرام این بار در خدمت نابینایان خواهد بود. اینستاگرام امروز اعلام کرد که قصد دارد تا پلتفرم خودش را برای کاربرانی که دچار اختلال بینایی هستند، ارتقا دهد.

قابلیت جدید اینستاگرام برای کاربران نابینا

قابلیت جدید اینستاگرام برای کاربرانی که دچار اختلال بینایی هستند، در واقع یک راه حل ساده اما بسیار کاربردی است. این شرکت برای هر تصویر متن های جایگزینی ارائه می‌کند. این متن های جایگزین توسط گجت های اسکرین ریدر خوانده می‌شوند و بنابراین نابینایان نیز می‌توانند توضیحاتی راجع به هر عکس در فید اینستای خود بشوند.

با ویژگی جدید اینستاگرام کاربران کم بینا و نابینا نیز می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند

برای متن جایگزین تصاویر دو راه وجود دارد. اولین راه استفاده از هوش مصنوعی است. اینستاگرام با تکنولوژی شناسایی تصویر به صورت خودکار توضیحاتی را برای هر عکس آماده می‌کند. این توضیحات که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، شامل لیستی از آیتم هایی است که در تصویر دیده می‌شود.

ممکن است که توضیحات کمی متمایز از تصاویر بوده و ابتدایی به نظر برسد، اما این یک راه حل فوق العاده برای میلیاردها تصویری است که در این پلتفرم قرار دارد.

راه حل دوم توضیحاتی است که به صورت مستقیم توسط کاربران ارائه می‌شود. در این قابلیت جدید اینستاگرام یک باکس متنی در هنگام آپلود تصاویر در این پلتفرم به کاربر ارائه می‌شود و او می‌تواند توضیحاتی درباره هر عکس در این قسمت یادداشت کند.

اینستاگرام اعلام کرده که برنامه های بیشتری برای بهبود قابلیت های پلتفرم خود در نظر دارد، اما در حال حاضر جزئیات مربوط به طرح های آینده خود را ارائه نکرده است. در هر صورت قابلیت جدید اینستاگرام می‌تواند برای افراد نابینا یا کم بینا بسیار جذاب باشد.

.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر