;
coinex

کلاهبرداری از طریق سایت های صیغه یابی و همسریابی ؛ پلیس فتا هشدار داد!

کلاهبرداری از طریق سایت های صیغه یابی و کانال های همسریابی رو به افزایش است. رئیس پلیس فتا تهران ضمن اشاره به این موضوع به کاربران فضای مجازی هشدار داد.
کافی است تنها با یک جستجوی ساده از کلمه صیغه یابی در اینترنت به صدها سایت دسترسی پیدا کنید که هم‌خوابگی‌های موقت و حتی یک ساعته را تحت پوشش احکام دینی به عنوان همسریابی و ازدواج معرفی می‌کنند. بازار فعالیت سایت های صیغه یابی و همسریابی در ایران داغ است و معمولا درآمدهای بسیار زیادی نیز نصیب گردانندگان آنها می‌شود. 

افزایش کلاهبرداری از طریق سایت های صیغه یابی و کانال های همسریابی

اگر وارد یکی از این سایت های صیغه یابی شوید، تنها کافی است که مشخصات هویتی و ظاهری خود را وارد کنید تا کیس مورد نظرتان را پیدا کنید. بیشتر افراد در این سایت‌ها از مشخصات جعلی استفاده می‌کنند تا تحت پوشش فردی که قصد ازدواج دارد، بتوانند کلاهبرداری کنند.

پیش از این نیز پلیس فتا بارها درباره کلاهبرداری از طریق سایت‌های صیغه یابی به کاربران هشدار داده و اعلام کرده است که هیچ‌کدام از این سایت‌ها مجوز قانونی ندارند. البته چندی قبل در وب‌سایت رسمی پلیس فتا به این نکته اشاره شده بود که تنها یک سایت از سوی سازمان‌های ذیربط تائید شده و مجوز فعالیت در خصوص همسریابی دارد و آن هم سامانه ملی همسان گزینی به آدرس hamsan.tebyan.net است.

در هر صورت تجربه نشان داده است افرادی که در این سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند، عمدتاً در پی سوءاستفاده‌های مالی و کلاهبرداری هستند. این افراد با برقرار کردن رابطه‌ای به ظاهر عاشقانه، کنترل احساسات فرد مقابل را به دست می‌گیرند و معمولا هم به اهداف غیراخلاقی خود می‌رسند.

درحالی‌که سایت‌های صیغه یابی یا همسریابی زمینه‌های کلاهبرداری و انواع جرائم را در اینترنت فراهم کرده است، پلیس، قوه قضائیه یا وزارت فرهنگ و ارشاد تاکنون هیچ اقدام قانونی برای مسدودسازی این سایت‌ها انجام نداده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا چندی قبل با بیان اینکه برخی افراد با ثبت‌نام در سایت‌های صیغه یابی یا همسریابی به دنبال سوژه‌های مناسب برای ازدواج هستند، می‌گوید:

متأسفانه شاهدیم که تعداد زیادی از افرادی که در این سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند به دنبال دوستی، ازدواج موقت، ازدواج دوم و حتی سوء‌استفاده و کلاهبرداری هستند.

امروز نیز در همین زمینه سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ، درباره استفاده از عکس‌های اشخاص برای تبلیغات در فضای مجازی یا استفاده از آنها برای پروفایل های تقلبی و غیر واقعی، گفت: “با توجه به این که این موارد جزء حریم خصوصی است، بر این اساس در صورتی که شاکی خصوصی اعلام شکایت کند، پلیس با مجوز مرجع قضایی می‌تواند در این قضیه وارد شود.”

وی با بیان اینکه این موارد در شبکه‌های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام مشاهده شده است،‌ ادامه داد: مواردی از این دست داشتیم، اما گسترده نیست و تعداد اندکی در این زمینه به ما مراجعه‌ کرده‌اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره پخش تصاویری از آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی برای تبلیغات خاطرنشان کرد: اگر این موارد گستردگی داشته و موارد غیراخلاقی و مبتذل را اشاعه کند، پلیس قطعا اقدامات لازم را در خصوص برخورد با آنها انجام خواهد داد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره تبلیغات فروش شارژ ارزان و کلاهبرداری‌هایی که از این طریق صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه این نوع کلاهبرداری‌ها با روش‌های مختلفی از جمله خرید شارژ ارزان، صیغه‌یابی، دوست‌یابی و ماهواره جیبی انجام می‌شود. این نوع صفحات جهت سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص اقدام می‌کنند. سرهنگ کاظمی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که متاسفانه کلاهبرداری از طریق  سایت های صیغه یابی به شدت در حال افزایش است است و ما هر چه برخورد می‌کنیم، باز هم ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا تهران در ادامه می‌گوید: دستگیری‌های متعددی در این زمینه در ماه‌های اخیر داشتیم. همچنین با بانک‌ها مکاتباتی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم این حوزه را نیز تحت کنترل قرار دهیم.

اخبار اینترنت را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (89 نظر)

    سلام دوستان کانال صیغه یابی ثامن با مدیریت خانم جمشیدی هم از من 5500000میلیون کلاهبرداری کرده و پولم رو هم برنگردوند لطفا اعتماد نکنید ،، من میخام شکایت کنم آیا کسی پیگیری کرده راهنمایی کنه چکار کنم ممنون میشم

    پاسخ

    هرگز بعنوان صیغه و این حرفا به کارت شقایق درفش پول نریزید که کلاه برداره

    پاسخ

    با سلام،دوستان بزرگوار به این کانالهای همسر یابی اعتماد نکنید،همه کلاهبرداری است،بزرگترین آنها موسسه همسر یابی ثامن است ادعا کردند با مدیریت معصومه جمشیدی کاملا کلاهبرداری است مبلغ ۸۶۰۰۰۰۰۰ ریال از ما کلاهبرداری کرده اند و دروغ اعلام کرده اند برمیگردانیم،ولی نکرده اند حسابشان بنام سجاد روستا است .

    پاسخ

    با سلام،دوستان عزیر،من از همه دوستان خواهشمندم به این سایت های صیغه یابی که کلی احادیث و روایت از پیامبران وامامان و آیه های قرآن برای قانونی بودن صیغه در کانالهای تلگرامی و غیره بارگذاری می‌کنند اعتماد نکنید همه کلاهبرداری هستند که یکی از آنها موسسه ازدواج آسان ثامن به مدیریت خانم معصومه جمشیدی است مبلغ ۸۶۰۰۰۰۰۰ ریال از ما گ فتنه و هر چه پیام می‌دهیم عودت نمیدهند و صیغه ای هم در کار نبود همه دروغ آسو کلاهبرداری

    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    از مسئولین خواهش میکنم که با این افراد برخورد شدید بشه این سایت های تقلبی و صیغه یابی پایه های زندگی رو پاشیده کردن و آمار طلاق سال به سال افزایش کرده

    پاسخ

    باسلام‌به‌تمامی‌دوستانی‌که‌به‌دلیل‌نبود‌آگاهی‌کافی‌این‌افرادسودجو‌‌وکلاه‌بردارراگردهم‌آورده‌.بنده‌هم‌متاسفانه‌‌فریب‌دروغگوئی‌های‌بی‌صفت‌که‌دردوزدخانه‌ای‌بنام‌همدم‌تبیان‌نیکان‌ازدواج‌سفید‌رضوان‌این‌پنج‌موسسه‌کلاه‌بردارند‌..
    آنها‌طی‌چند‌مرحله‌ازبنده‌اخاذی‌کردن‌ومثل‌تمام‌شما‌عزیزان‌بعداز‌دریافت‌حق‌معرفی‌مهریه‌خانوم‌‌حق‌ثبت‌صیغه‌وامنیت‌فتا‌۴۷۰۰۰۰۰تومان‌‌کلاه‌برداری‌شده‌

    پاسخ

    من مبلغ ۵۲۰۰۰۰۰۰ ریال به حساب شخصی که ادعای واسطه گری صیغه قانونی دارد بنام دکتر حسین کریمیان، پرداخت کردم!
    حالا چه باید بکنم؟

    پاسخ

    دوستان کانال صیغه همدم تصویری از پروانه کسب صادره از وزارت فرهنگ و ارشاد گذاشته ،گول نخورید،من قبلش استعلام گرفتم اصلا اون کد ملی مربوط به نازی دلک آبادی نیس اما همچین مجوزی ندارند. مراقب باشید تصویر پروانه ای که بعنوان مجوز صادر شده از فرهنگ و ارشاد در کانال گذاشتن تقلبی هست.

    پاسخ