;
coinex

تحویل خودرو به خریداران با پیشنهادات عجیب و غریب خودروسازان همراه است

تحویل خودرو به خریداران محصولات شرکت های خودروساز داخلی با پیشنهادات عجیب و غریبی همراه شده است. خودروسازان به تعهدات خود در قبال خریداران عمل نکرده و تحویل خودرو همچنان با مشکلات عدیده‌ای همراه است.

ثبت نام های پی در پی و هجوم مردم برای خرید خودرو در ماه های گذشته به نظر می‌رسد که فقط جیب خودروسازان را پر کرده است. آنها از تحویل خودرو به خریداران در زمان موعد مقرر و تعیین شده سرباز زده و اگر هم خریدار با اصرار بخواهد که ماشین خود را تحویل بگیرد با پیشنهادات عجیبی از سوی خودروسازان مواجه می‌شود.

تحویل خودرو به خریداران چه زمانی خواهد بود

بسیاری از خریداران خودرو از زمان تحویل خودروهای خود اطلاعی ندارند. به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، خودروسازان باز هم از یک آزمون دیگر در فروش محصولاتشان مردود شدند؛ همان هایی که با ولع بسیار طرح های پی در پی فروش خودرو را رونمایی کرده و تلاش داشتند تا با سوءاستفاده از وضعیت بد بازار، هیجانات کاذب، نقش آفرینی دلالان و نااطمینانی مردم از آینده قیمت خودرو، مردم را به سمت خرید خودروهای خود ترغیب کنند و سناریوی تکراری خود را با استفاده از فراموشی مردم نسبت به عملکردقبلی خودروسازان، پیاده سازی نمایند.

البته در این بین خریداران هم چندان بی تقصیر نیستند، در مطلب افزایش قیمت سکه در بازار ایران ؛ خود کرده را تدبیر نیست! به این موضوع اشاره کردیم که با هجوم مردم برای خرید یک محصول مطمئنا قیمت آن کالا افزایش خواهد یافت. عرضه و تقاضا قیمت یک جنس را تعیین می‌کند و هنگامی که خودروسازان عطش مردم را برای خرید محصولات بی کیفیتشان می‌بینند به دنبال سوءاستفاده از خریداران خواهند بود.

خودروسازان وقتی پای عمل رسیده، و موعد تحویل خودرو به خریداران شده است، بدعهدی کرده اند و جالب اینجاست که این موضوع تنها مختص به یکی از آنها نیست، بلکه هم ایران خودرو و هم سایپا بار دیگر از اعتماد مشتریان که البته به دلیل انحصاری بودن بازار و عدم رقابت در آن چاره دیگری جز اعتماد به آنها نداشتند، سوءاستفاده کرده و بازار را با خیل عظیمی از افرادی مواجه کرده اند که اکنون موعد تحویل خودروهای آنها رسیده، اما دست شان به جایی بند نیست و از سوی خودروساز پیشنهادات عجیب و غریب می شنوند.

افرادی که به امید دریافت خودرو با نرخ های نظارت شده در طرح های ثبت نامی رنگارنگ خودروسازان شرکت کرده اند، اکنون با فرا رسیدن موعد تحویل خودرو دستشان به جایی بند نیست و باید فرمانبردار خودروسازان باشند. خریداران محصولات ایران خودرو و سایپا چاره ای هم ندارند چرا که عموما مفاد قراردادهای پیش خرید به صورت یکسویه و با ترفندهای حقوقی به نحوی تنظیم می شود که جایی برای شکایت و یا احقاق حق خریدار باقی نمی‌ماند.

یکی از خریداران خودرو که باید خودروی خود را تا مهرماه تحویل می‌گرفته است می‌گوید که با مراجعات مکرر به نمایندگی فروش با این جمله مواجه شدم که اگر خودرو را نیاز دارم، می توانم آن را بدون قطعاتی مثل ایربگ یا بالابر برقی تحویل بگیرم، اما در عوض باید رضایت خود را از خودروساز اعلام کنم، این در شرایطی است که در مفاد قرارداد چنین برخورد یک طرفه ای دیده نشده است.

به گفته این خریدار خودرو، در برخی نمایندگی ها مردم به خصوص آنهایی که از خودروی ثبت نامی به عنوان ابزار کار استفاده می کنند با اخذ رضایتنامه خودروی بدون ایربگ هم تحویل می‌گیرند؛ چرا که فرد برای گذران زندگی ناچار به تحویل گرفتن چنین ماشینی است؛  اما مشخص نیست سازمان ناظر بر عملکرد خودروسازان چه نظارتی بر این فرآیند دارد!

یکی دیگر از خریداران می‌گوید که تحویل خودرو به خریداران هیچ زمان مشخصی ندارد. مراجعات مکرر مردم به نمایندگی های خودروسازان عمدتا بدون پاسخ مانده است، مفاد قرارداد هم آنقدر یک سویه است که دست مشتری به هیچ کجا بند نیست. این در شرایطی است که معاونت بازاریابی و فروش خودروسازان هیچ پاسخ مشخصی مبنی بر زمان تحویل خودرو به مشتریان نمی‌دهد.

وقتی نماینده فروش با اصرار زیاد مشتری در عمل به تعهدات خود مواجه می‌شود، اعلام می کند که مشتری می تواند انصراف داده و سود ۱۰ درصدی دریافت کند. در حالی که سود ناشی از دیرکرد خودروساز بسیار بالاتر از این ارقام است.

اخبار خودرو را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام،من هم شنبه رفتم ایران خودرو مسعول صدور دعوتنامه به من گفت خودرو نداریم تا خودرو آماده نشه دعوتنامه شما صادر نمیشه با اصرار بنده آخرش گفتند معلوم نیست یه هفته یه ماه طول می‌کشه یعنی بطور واضح گفته برو هر وقت قیمت رفت بالا بیا دعوتنامه ات را بگیر خداییش من یه آدم بیکار که ماهی یک میلیون درآمد دارم اگه قیمت بره بالا برای همیشه باید با خودروی صفر خداحافظی کنم این حق ماست؟

    پاسخ