;
coinex

تحریم تجهیزات شبکه هواوی توسط ژاپن

دولت ژاپن به جمع تحریم کنندگان تجهیزات شبکه هواوی پیوست. پس از اعلام دستگیری مدیر ارشد مالی هواوی در کانادا، اکنون ژاپن ممنوعیت استفاده از تجهیزات شبکه ای این شرکت را اعلام کرده است.

به دنبال تحریم هواوی در ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند اکنون نوبت به ژاپن است تا فروش تجهیزات شبکه Huawei را ممنوع اعلام کند.

تحریم تجهیزات شبکه هواوی به دلیل نقض تحریم‌های آمیرکا علیه ایران

در اوایل هفته گذشته شرکت BT (یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی جهان) اعلام کرد که تجهیزات شبکه هواوی را از حوزه های کلیدی شبکه 4G خود حذف خواهد کرد.

یک هفته قبل از آن نیز نیوزلند به بهانه موضوعی که از آن با عنوان “خطر امنیتی شبکه” یاد می‌کند، فروش دستگاه ها و امکانات شبکه ای هواوی را برای اسپارک، اپراتور محلی این کشور، ممنوع کرد. در این بیانیه که توسط استرالیا منتشر شد، نیوزلند از تجهیزات هواوی برای شبکه 5G خود نیز استفاده نخواهد کرد.

اکنون به نظر می‌رسد که دولت ژاپن هم قصد دارد تا خرید از هواوی و ZTE برای تجهیزات دولتی خود ممانعت به عمل آورد. رویترز در همین رابطه و به نقل از منبعی ناشناس می‌گوید که این تصمیم به دلیل دفاع از کشور در برابر نشت اطلاعات و حملات سایبری اتخاذ شده است.

یوشیهیده ساگا، سخنگوی دولت زاپن، در خصوص اهمیت امنیت سایبری برای کشورش می‌گوید:

امنیت سایبری در ژاپن یک مسئله مهم است. ما در این رابطه اقدامات محکمی را دنبال خواهیم کرد.

در عین حال هواوی تاکید کرده است که هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و از زیرساخت شبکه خود برای جاسوسی در سایر کشورها استفاده نمی کند، اما به نظر می‌رسد که این گفته چندان هم برای جلوگیری از تحریم تجهیزات شبکه هواوی موثر نبوده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر