;
coinex

قطع سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی ؛ 31 هزار سیمکارت قطع شد

قطع سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی توسط هوش مصنوعی همچنان در حال انجام است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، حدود 30 هزار سیم کارت که پیامک های تبلیغاتی ارسال می‌کردند، قطع شدند.

آخرین آمار ارائه شده از وضعیت برخورد با سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک تبلیغاتی، نشان می دهد که ۳۰ هزار و ۹۰۵ سیم کارت تا روز ۲۵ آذرماه امسال به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم قطع سرویس شده اند.

استفاده از هوش مصنوعی در قطع سیم کارت ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شناسایی سیم کارت هایی که نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی اقدام می کنند، از فرآیندهای هوش مصنوعی و تحلیل رفتار مشترکان استفاده کرده است. در این زمینه طبق دستورالعملی که به اپراتورهای موبایل داده شده سیم کارت های شخصی ارسال کننده پیامک های تبلیغاتی شناسایی و با آنها برخورد می‌شود.

بررسی رگولاتوری نشان می‌دهد که از این سیم کارت ها فقط برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست. از این رو برمبنای حجم زیادی از اس ام اس فعال شده، این تخلف قابل شناسایی بوده و اپراتورها این شماره ها را به رگولاتوری گزارش می‌کنند.

از آنجایی که ارسال پیامک تبلیغاتی ناخواسته، نوعی تخلف محسوب می شود، رگولاتوری در صورت دریافت شکایت و درخواست از مردم نیز نسبت به قطع سرویس پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام می‌کند.

چندی پیش قطع بیش از ۲۰ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک تبلیغاتی به دلیل شکایت مشترکان توسط رگولاتوری اعلام شد. هم اکنون نیز بیش از ۳۰ هزار سیم کارت با استفاده از فرآیند هوش مصنوعی، ارسال کنندگان پیامک های تبلیغاتی انبوه را شناسایی و این سیم کارت ها را مسدود کرده‌اند.

پیش از این معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که در سامانه ستاره هشتصد مربع (#800*) بالغ بر ۳۰ میلیون نفر خواستار قطع دریافت پیامک تبلیغاتی شده‌اند. این تعداد مشترک در لیست سیاه قرار داده شده تا دیگر برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال نشود.

اما ممکن است با راه اندازی سرویس جدید، در برخی مواقع، مشترکان به طور مجدد پیامک تبلیغی دریافت کنند که البته این موضوع مقطعی بوده و پس از به روزرسانی سیستم، باردیگر شماره آنها در لیست سیاه قرار می گیرد و sms دریافت نخواهند کرد.

اخبار داخلی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر