;
coinex

افتتاح تونل بورینگ در دل هاوتورن ؛ اولین تونل ایلان ماسک بازگشایی شد

اولین تونل ایلان ماسک افتتاح شد. افتتاح تونل بورینگ در شهری نزدیک به لس آنجلس، عملی شدن رویای ایلان ماسک برای رفع معظل کاهش ترافیک را نشان می‌دهد.

ایلان ماسک پیش بینی می‌کند که به زودی ترافیک شهر لس آنجلس به خاطرات بپیوندد، افتتاح اولین تونل بورینگ در زیر شهر هاوتورن، آغاز پروژه بورینگ ایلان ماسک را خبر می‌دهد. پروژه بورینگ قرار است تا برای حل معظل ترافیک شهرهای بزرگ، مسیری در درون زمین برای عبور مرور خودرها بیابد.

افتتاح تونل بورینگ برای حل مشکل ترافیک

روز سه شنبه 27 آذرماه، ایلان ماسک اولین تونل از پروژه بورینگ را با مسافت 1.14 مایل (1.82 کیلومتر) افتتاح کرد. این تونل ایلان ماسک در عمق 6 تا 12 متری زیر شهر هاوتورن در نزدیکی لس آنجلس قرار گرفته است.

سفر از طریق این تونل چیزی در حدود 2 دقیقه زمان خواهد برد. ماسک قول داده است که ماشین های تسلا می‌توانند به صورت خودران از طریق این تونل عبور کنند، اما در روز افتتاحیه، یکی از خودروهای تسلا مدل X به صورت دستی در این تونل رانده شد و کسی که پشت فرمان نشسته بود، یکی از رانندگان مسابقات Indianapolis 500 بود.

بیشتر بخوانید: داستان شگفت‌انگیز ایلان ماسک ؛ فرزند طلاقی که مرزهای علم و تخیل را بهم پیوند زد

هزینه ساخت تونل بورینگ چیزی حدود 10 میلیون دلار بوده و جالب است که این هزینه شامل هزینه های تحقیق، توسعه یا تجهیزات نمی‌شود. با این وجود ماسک می‌گوید که هزینه ساخت این تونل 10 میلیون دلار ارزان‌تر از ساخت مترو است. ساخت اولین تونل ایلان ماسک ، 18 ماه زمان برده است.

با افتتاح تونل بورینگ نه صرفا مدل های تسلا که همه ماشین های خودران می‌توانند در آن حرکت کنند. ماسک امیدوار است که با توسعه پروژه بورینگ و ساخت تونل های بیشتر بخش بزرگی از مشکل ترافیک لس آنجلس را حل کند.

اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: latimes

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر