;
coinex

نمایشگرهای مایکرو ال ای دی ماژولار سامسونگ (Micro LED) در CES 2019

شرکت سامسونگ از جدیدترین نوآوری ‏های خود در فناوری نمایشگرهای مایکرو ال ای دی ماژولار در رویداد نگاه اول (First Look) نمایشگاه CES 2019 رونمایی کرد.

این فناوری پیشرفته در قالب یک نمایشگر 75 اینچی جدید، یک نمایشگر وال (Wall) با سایز 219 اینچ و چند نمایشگر دیگر در اندازه ‏ها وشکل‏ های جدید رونمایی شد. فناوری نمایشگرهای ال‎ای‎دی‎ ماژولار سامسونگ پیش از این به عنوان برنده جایزه بهترین نوآوری در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده بود.

نمایشگرهای مایکرو ال ای دی ماژولار سامسونگ

یانگهی هان، معاون بخش نمایشگرهای سامسونگ می‎گوید:

سامسونگ دهه‏ هاست که به عنوان پیشتاز حوزه فناوری‎های نمایشگرهای نسل آینده حضور داشته است. فناوری مایکرو ال‎ای‎دی ما پیشتاز تحول در نمایشگرهای هوشمند و قابل ترکیب‎بندی است که در همه حوزه‎ها عملکردی درخشان و عالی داشته‎اند. نمایشگرهای مایکرو ال ای دی ماژولار سامسونگ هیچ محدودیتی نداشته و فرصت‎های استفاده از آنها بی نهایت است.

نمایشگرهای مایکرو ال ای دی ماژولار سامسونگ (Micro LED) در CES 2019

نمایشگرهای مایکرو ال ای دی در ابعاد 75 اینچی و وال 219 اینچی

نمایشگرهای مایکرو ال‎ای‎دی سامسونگ مجهز به پیشرفته‎ترین فناوری‏های خودنورده با امکان ترکیب‎بندی در حالت‏های مختلف هستند و در عین حال از نظر کیفیت تصویر، قابلیت استفاده در کاربردهای مختلف و طراحی نیز در سطحی فوق‏العاده قرار دارند. این نسل جدید از نمایشگرها از چندین ماژول مجزای مایکرو ال‎ای‎دی ساخته می‎شوند که هرکدام میلیون‏ها چیپ ال‏ای‏دی میکروسکوپی با رنگ‏های قرمز، سبز و آبی را در خود جای داده‎اند که توانایی تولید نور مجزا و ایجاد رنگ‎هایی چشمگیر را بر روی صفحه نمایشگر دارند. به این ترتیب کیفیت تصویر نهایی از تمامی نمایشگرهای موجود در بازار بسیار فراتر می‎رود.

شرکت سامسونگ سال گذشته و در همین نمایشگاه CES نمایشگر وال را در اندازه 146 اینچی معرفی کرد که خود متشکل از ماژول‎های مایکرو ال‎ای‎دی بود و توانست با جلب نظر مساعد منتقدان، جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد. سامسونگ با استفاده از پیشرفت‎های گسترده خود در دسته‎بندی نیمه هادی های فوق‎ریز توانست فاصله میان چیپ‎های میکروسکوپی ال‏ ای ‏دی ‏ها را کم کرده و به این ترتیب موفق به تولید نمایشگرهای میکرو ال‎ای‎دی 4K با اندازه‏ های کوچکتر تا 75 اینچ شود که حتی برای خانه ‏ها نیز قابل استفاده هستند.

نسبت‌های صفحه نمایش

با توجه به ماژولار بودن مایکرو ال‎ای‎دی، این فناوری به کاربران امکان می‎دهد شکل نمایشگر خود را متناسب با فضای موردنظر یا اتاق خودشان تغییر دهند. با اضافه کردن ماژول می‎توان اندازه نمایشگر را تا ابعاد دلخواه بزرگ کرد. این قابلیت همچنین به کاربران امکان می‏دهد حتی در اندازه ‏های نامتعارفی مثل 9در 3، 1 در 7 یا 5 در 1 هم نمایشگر موردنظرشان را متناسب با نیاز خودشان و زیبایی فضای کارشان، ایجاد کنند.

فناوری نمایشگرهای مایکرو ال ای دی ماژولار سامسونگ توانسته است کیفیت تصویر را بدون توجه به اندازه یا شکل نمایشگر نهایی، به شکل چشمگیری ارتقا دهد. حتی اگر شما ماژول‌‎های جدیدی را به نمایشگر کنونی خود اضافه کنید، باز هم میکرو ال‎ای‎دی‎های سامسونگ می‎توانند رزولوشن نهایی را ارتقا دهند و البته در عین حال فشردگی پیکسل تصویر را هم حفظ کنند. این نمایشگرها می‎توانند هر محتوایی را چه با نسبت استاندارد 16:9 و چه با استاندارد عریض 21:9 و یا حتی نسبت‎های نامتعارف مانند 32:9 و حتی 1:1 پخش کنند بدون آنکه کیفیت تصویر کوچکترین افتی داشته باشد.

نمایشگرهای مایکرو ال ای دی ماژولار سامسونگ (Micro LED) در CES 2019

نهایتا با توجه به آنکه نمایشگرهای مایکرو ال‎ای‎دی‎ سامسونگ بدون حاشیه هستند، حتی اگر ماژول جدیدی اضافه کنید هیچ فاصله‎ای بین ماژول‎های متعدد ایجاد نمی‏شود. در نهایت تصویر با کیفیتی عالی و بدون هیچ فاصله‎ای روی کل نمایشگر نشان داده شده و به بهترین شکل زیبایی محیط زندگی شما را ارتقا می‌دهد.

منبع: Samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر