;
coinex

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 ؛ دو سدان کوچک بازار ایران

معمولا قبل از خرید خودروی مورد نظر با‌توجه به بودجه‌ای که داریم چه خودروهای دیگری بخریم و یا اینکه ماشین مدنظرمان را با خودروهایی در این رنج قیمت و یا امکانات، مقایسه و بررسی می‌کنیم.

در ادامه قصد داریم به بررسی و مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 اکسلنت بپردازیم:

بسترن B30

یکی از سدان‌های موفق چینی که توسط گروه بهمن خودرو به بازار ایران راه یافت بسترن B30 بود که از همان بدو ورودش به ایران، فروش خوبی را تجربه کرد. بسترنB30 در واقع همان برادر کوچکتر بسترن B50F است اما بدون هیچگونه شباهتی.

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 ؛ دو سدان کوچک بازار ایران

این خودروی 128 میلیون تومانی چینی موتور ۴سیلندری با حجم ۱۵۹۸ سی‌سی دارد، از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین فوق‌العاده ساخت ژاپن بهره می‌برد که با انتقال خوب قدرت به چرخ‌های جلو عملکرد عالی‌ای را به نمایش می‌گذارد. اما از آنجاییکه تقربیاً خودروی چینی بدون مشکل وجود ندارد این خودرو نیز همانند سایر خودروهای چینی دارای مشکل در گیربکس‌ است و زمانیکه تحت فشار قرار می‌گیرد ، این مشکل بیشتر نمایان می‌شود چرا که به‌صورت کامل با پیشرانه B30 که در گذشته متعلق به فولکس جتا بوده،کوپل نشده است.

بسترن B30 دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ است و در هر ۱۰۰ کیلومتر 6.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مصرف سوخت مناسبی دارد.

یکی از نقاط قوت این خودرو سواری و هندلینگ آن است که از پلتفرم فولکس واگن جتا بهره برده و همین قابلیت، تجربه سواری مطلوبی را برایتان فراهم می‌سازد.

بسترن B30 از لحاظ ظاهری نیز چهره قابل قبولی دارد و خودرویی با نمای اسپرت و هماهنگ است. باید بگوییم که از لحاظ طراحی داخلی کلمه “عالی” حقیقتا برازنده بسترن B30 است بخصوص در قسمت طراحی داشبورد و غربیلک فرمان.

اما نقاط مثبت این خودرو تنها به همین موارد خلاصه نمی‌شود بلکه امکانات رفاهی و ایمنی فراوانی نظیر سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل،سانروف برقی، آینه‌های جانبی برقی گرمکن‌دار، فرمان برقی، شیشه بالابر برقی با قابلیت آنتی ترب،سیستم صوتی و تصویری به همراه نمایشگر لمسی ۷ اینجی و …. از دیگر نکات مثبت بسترن B30 است.

جیلی GC6

اما می‌رسیم به جیلی GC6 و بررسی ویژگی‌های آن در مقایسه با بسترن B30؛ جیلیGC6 زمانی وارد کشور شد که مدت زمان زیادی بود خبری از خودروهای کمپانی جیلی وجود نداشت. اما از آنجایی که خودروهای پیشین این کمپانی طرفداران خوبی در ایران دارند شرکت جیلی نیز توانست با طراحی صحیح و امکانات فراوان جیلی GC6 را به یک ماشین اقتصادی جذاب تبدیل کند.

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 ؛ دو سدان کوچک بازار ایران

جیلی GC6 که به نام جیلی GC6  اکسلنت در کشور به فروش می‌رسد، یک سدان جمع و جور چینی است که نسبت به نسخه قدیمی آن (جیلی الیت) تغییرات ظاهری چندان به‌روزی نداشته است و تنها امکاناتی نظیر سانروف،دوربین عقب، دو رنگ شدن تریم داخلی و بزرگتر شدن مانیتور کنسول به آن اضافه شده است که این خودرو را به ماشینی اقتصادی اما لوکس مبدل کرده است.

در بخش فنی جیلیGC6  اکسلنت دارای موتور ۴ سیلندر 1.5 لیتری با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی است که قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار در موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۸۶۵ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه دارد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۱۳ ثانیه طول می‌کشد.

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6

اما در مقایسه با بسترن B30 باید گفت بسترن در بخش فنی بهتر ظاهر شده است  و باتوجه به امکاناتی که دارد در انتقال قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و رانندگی ایمن ودلنشینی را برای راننده فراهم می‌سازد.

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 ؛ دو سدان کوچک بازار ایران

شما با بودجه‌ای بین 105 تا 120 میلیون تومان می‌توانید بسترن B30 صفر و یا جیلی GC6 را در سایت دیوار پیدا کنید. اما اگر مایل به خرید کارکرده این خودروها هستید باید بگوییم که در سایت دیوار فروش بسترن B30 با کارکرد زیر 50 هزار کیلومتر را با بودجه‌ای بالغ بر 90 میلیون تومان قابل خریداری است اما نسخه دست دوم جیلی GC6  اکسلنت موجود نسیت چرا که این خودرو به تازگی وارد بازار شده است .

نظر شما درباره مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این دو خودرو را دارید؟

 

منبع : ویرلن

پایان رپورتاژ آگهی.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر