;
coinex

مروری بر ویژگی‌ها و مشخصات تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ

تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ جدیدترین نمونه در بین تلویزیون‌های هوشمند این شرکت بوده که در دو گونه سری 8 و سری 10 عرضه می‌گردد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر ویژگی‌ها و مشخصات فنی این تلویزیون‌ها که با نام PUHD نیز شناخته می‌شوند.

زمانی نه چندان دور انتخاب یک تلویزیون برای خرید کار چندان دشواری نبود. تنها مسئله تصمیم‎گیری درباره برند تلویزیون بود اما امروزه تنوع محصولات تولیدکنندگان تلویزیون تا حدی پیش رفته است که حتی بعد از انتخاب برترین برند، تازه باید به سراغ انتخاب مناسب‎ترین سری محصول آن برند متناسب با نیازها خودمان برویم. کسانی که در یکی دو سال اخیر سری به بازار تلویزیون ایران زده باشند این مسئله را کاملا درک می‏کنند.

بعد از یک گردش کوتاه در بازار و مشاهده کیفیت تصاویر، زیبایی محصول و قابلیت‏های جدید، خیلی زود می‏توانیم سامسونگ را به عنوان برند تلویزیون بعدی خودمان انتخاب کنیم. اما اینجاست که مشکل اصلی برای انتخاب مناسب ‏ترین تلویزیون آغاز می‏شود. داشتن جدیدترین امکانات و فناوری‏ها در قبال مناسب‏ترین قیمت، اصلی‎ترین معادله انتخاب تلویزیون است. با این دیدگاه تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌های به حساب می‌آید.

ویژگی‌ها و مشخصات تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ

تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ در دو سری  8 و 10 عرضه می‏شود که هرکدام از آنها نیز در اندازه ‏های مختلف و سری 8 در دو فرمت تخت و منحنی تولید می‏شود. با توجه به تنوع طراحی دو مدل PUHD و مدل پایه مختلف دو سری 8 و 10 می‏توانید گزینه‏ای مناسب برای هر دکوراسیون و سلیقه را پیدا کنید.

مروری بر ویژگی‌ها و مشخصات تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ

مرحله بعدی اما بررسی قابلیت‏ها و کیفیت تصویر است. یکی از مهم‏ترین مواردی که باید در خرید تلویزیون های UHD 4K مدنظر داشته باشیم، مجهز بودن تلویزیون به فناوری HDR  و بیشینه روشنایی بالا است که می‏تواند متمایز بودن کیفیت تصویر مدل انتخابی شما را تضمین کند. اما فناوری HDR  دقیقا به چه معنی است و تفاوت آن در برندهای مختلف در چیست؟

فناوری HDR 1000 : دقیق‏ترین جزییات با شفاف‌ترین رنگ‏ها

هرچند بسیاری از فروشندگان در تایید کیفیت فوق‎العاده تصویر در تلویزیون‏ های Premium UHD سامسونگ به استفاده از فناوری UHD 4K اشاره می‏کنند اما در واقع نقطه اصلی تمایز این محصولات با دیگر تلویزیون‎های 4K، استفاده از فناوری HDR 1000 است. فناوری HDR که نام کامل آن بازه دینامیکی بالا است، در واقع به روشنایی تصویر مربوط می‎شود. هرچه عدد مربوط به روشنایی تصویر در تلویزیون بیشتر باشد، امکان آشکارسازی جزئیات تاریک در دل تصاویر تاریک و جزئیات روشن درون تصاویر روشن را امکان پذیرتر می سازد.

مروری بر ویژگی‌ها و مشخصات تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ

فناوری HDR 1000 روشنایی تصویر در تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ را تا حد 1000 نیت برابر با 1000 شمع روشن، بالا می‏برد و البته در عین حال کیفیت رنگ تصویر را بدون کوچکترین تغییری حفظ می‏کند. به این ترتیب شما می‏توانید حتی کوچکترین جزییات تصویر را هم مشاهده کنید. تلفیق دو فناوری UHD 4K و HDR 1000 کیفیت تصویر را تا حدی بالا می‏برد که شما در زمان تماشای فیلم یا برنامه تلویزیونی موردعلاقه‎تان احساس می‏کنید روی صحنه فیلمبردای هستید و تصاویر واقعی را می‎بینید.

سری‏ 10 تلویزیون‏های PUHD سامسونگ علاوه بر موارد گفته شده، مجهز به فناوری Ultra Black هستند که میزان انعکاس نور روی صفحه تلویزیون را به حداقل رسانده و به این ترتیب رنگ سیاه به شکل کاملا تیره روی تلویزیون نمایش داده خواهد شد. این یعنی در هر زمانی از شبانه روز که مشغول تماشای تلویزیون باشید، پرده‏ها کشیده باشد و نور آفتاب از پنجره بتابد یا پرده‏ها بسته باشد و چراغ‏ها را روشن کرده باشید، شما تصویر صفحه تلویزیون را کاملا واضح و با رنگ‏های شفاف و دقیق خواهید دید.

 

زیبا و سازگار با هر دکوراسیون

زیبایی سری تلویزیون‏های Premium UHD سامسونگ تنها محدود به تصویر آنها نمی‎شود بلکه طراحی فوق‏العاده و فلزی بدنه و یک دست بودن کابینت پشتی، تلویزیون‏ شما را به یکی از بخش‏های مکمل دکوراسیون خانه‎تان تبدیل می‏کند. همچنین شما می‏توانید به جای اتصال چندین کابل از دستگاههای متعدد به تلویزیون ، همه دستگاه‎های جانبی خود را به One Connect سامسونگ وصل کرده و آنها را با فاصله از تلویزیون قرار دهید و به این ترتیب تنها یک کابل انتقال اطلاعات به تلویزیون متصل شده و از بهم ‏ریختگی و آشفتگی کابل‎ها در اطراف تلویزیون جلوگیری می‌نماید.

مروری بر ویژگی‌ها و مشخصات تلویزیون‌های Premium UHD سامسونگ

در طراحی موسوم به 360 درجه این سری از تلویزیون‏های سامسونگ، همه پیچ‏ها و ورودی‏های پشت تلویزیون پنهان شده و یک صفحه یکدست و زیبا در قسمت پشتی دیده می‏شود. به این ترتیب تلویزیون شما از هر زاویه کاملا زیبا بوده و می‏توانید آن را در هر جایی از خانه قرار دهید.

منبع: Samsung

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر