coinex
راهنمای خرید تکراتو

مراکز خرید کوش آداسی در تور کوش آداسی

کوش آداسی (Kuşadası) یکی از شهرهای شهرهای ساحلی کشور ترکیه است. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر بهترین بازارها و مراکز خرید کوش آداسی که گردشگران در تورهای این شهر می‌توانید به گشت و گذار و خرید در آنها بپردازند.

نکاتی در مورد خرید در مراکز خرید کوش آداسی

یکی از کارهایی که در کوش‌آداسی و در بازارها و بازارچه‌ها باید انجام دهید، چانه زدن است. چون در این مکان‌ها معمولا قیمت کالاها چند برابر قیمت اصلی به مشتری اعلام می‌شوند. برای خرید یک کالای خاص، علاقه نشان ندهید و مصر نباشید. در این صورت احتمال اینکه بتوانید تخفیف بگیرید بیشتر است. اگر با فروشنده‌ای به توافق نرسیدید، نگران نباشید، چند قدم آن طرف‌تر همان کالا را می‌توانید با قیمت دیگری بخرید.

در بازارچه‌ها، کالاهای تقلبی زیاد به فروش می‌رسد. بنابراین انتظار کیفیت فوق‌العاده از لباس‌ها و اجناس نداشته باشید و حتما لباس‌ها را پرو کنید چون ممکن است سایز آنها درست نوشته نشده باشد.

در کوش‌آداسی علاوه بر بازارچه‌های محلی و بازارهای قدیمی، بوتیک‌ها و مراکز خرید شیک و مجلل هم وجود دارد که معمولا کالاهای اصل با قیمت بالا عرضه می‌کنند. در این نوع از مراکز خرید کوش آداسی معمولا چانه زدن پذیرفته نیست و اجناس با همان قیمتی که مشخص شده‌اند به فروش می‌رسند.

یکی از چیزهایی که گردشگران در ترکیه و تور کوش آداسی می‌خرند، طلا است. برای خرید زیورآلات طلا بسیار دقت کنید و حتما از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. فرش هم یکی دیگر از صنایع دستی گران‌قیمت ترکیه است. برای خرید فرش هم حتما باید به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید.

بازارچه‌های محلی

یکی از مراکز خرید کوش آداسی بازارچه‌های محلی بسیار شلوغ و پر رفت و آمد این شهر هستند. این مراکز تجاری در واقع چیزی فراتر از یک مکان برای خرید و فروش کالا هستند. در آنها می‌توانید فرهنگ و سبک زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببیند. اما گاهی شلوغی و ازدحام این بازارچه‌ها، عذاب‌آور می‌شود. بازارها شلوغ و پرانرژی هستند. فروشندگان تلاش می‌کنند با فریاد، مشتریان را به سوی مغازه‌ی خود بکشانند. اگر ظاهرتان شبیه توریست‌ها باشد، احتمال دارد کالاها را با قیمتی چند برابر قیمت اصلی به شما بفروشند. بنابراین در چنین مکان‌هایی خودتان را برای چانه‌ زدن آماده کنید تا بهترین تخفیف‌ها را بگیرید و بتوانید کالا را با قیمت اصلی آن خریداری کنید. از این کار خجالت نکشید، چانه زدن در ترکیه رواج دارد و فروشندگان طبیعتا از خریداران انتظار دارند که سر قیمت چانه بزنند.

بازارچه‌های محلی معمولا در روزهای مختلف در مناطق مختلف برگزار می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید به یکی از این بازارها سر بزنید، باید با یکی از اهالی یا با مسئولان هتل، هماهنگ کنید و زمان و مکان برگزاری را از آنها بپرسید. در این بازارها اجناس تقلبی فراوانند؛ بنابراین اگر ساعت رولکس و کیف گوچی را با قیمتی باورنکردنی در این بازارها دیدید، ذو‌ق‌زده نشوید. بسیاری از گردشگران از این کالاها استقبال می‌کنند چون بسیار شبیه به اصل کالا هستند!‌

بازار سلوک

این بازار شنبه ها در شهر برپاست و در بین توریست ها بسیار محبوب می باشد.

 

در گوشه کنار خیابان های کوش آداسی مغازه های توریستی بسیاری که یادگاری، سوغاتی و لباس های تقلبی نظیر دولچه اند گابانا، لوئیس ویتان و کلوین کلاین می فروشند. اما مغازه های شلوارهای جین، کیف، عینک آفتابی، کمربند و ساعت طرفدار بیشتری دارند.

مرکز خرید سکالا نووا

در محوطه بندر مرکز خریدی به نام سکالا نووا وجود دارد که مغازه های آن اجناس اصل که بسیار گران قیمت هستند، می فروشند و نمی توان بر سر قیمت آنها چانه زد.

 

در فاصله ۴٠ دقیقه ای از کوشاداسی که با دولموش (مینی بوس) قابل دسترسی است، مرکز خرید سوکو (سوکو شاپینگ اَووت لت) واقع شده است. در طول راه اصلی ۴ مرکز خرید اَووت لت (به مراکز خریدی می گویند که اجناس  قدیمی فروشگاه ها که اجناس جدید جایگزین آنها شده اند را به آنجا می برند و با قیمتی ارزانتر به فروش می رسانند.) که مارک های کوئیک سیلور، آدیداس، نایک، بِنِتون، لیوایز و همچنین اجناس مارک های معروف ترکی وجود دارند.

 

در روستای قدیمی شیرینجه نیز بازار مسقف کوچکی وجود دارد که صنایع دستی و جواهرات دست ساز در آن به فروش می رسد.

بازار بزرگ کوش آداسی یا grand bazaar

یکی از مهمترین و بهترین مراکز خرید کوش آداسی بازار سرپوشیده بزرگ است. بازدید از بازار بزرگ یا گرند بازار کوش آداسی اوقات مفرحی را برای تان فراهم خواهد کرد. این بازار سبک و سیاق بازارهای محلی را دارد و می توانید از آن پوشاک، ادویه، طلا و سوغات تهیه کنید. اجناس اینجا لوکس نیست و بیشتر به جمعه بازارهای ایران شباهت دارد.

مراکز خرید کوش آداسی در تور کوش آداسی ترکیه

این بازار در ابتدا چند مغازه بود؛ اما به مرور بومیان در اطراف این فروشگاه ها اتراق کرده و به فروش کالاهای شان پرداختند. پس از مدتی تعداد دستفروشان این مکان زیاد و زیادتر شد و در نتیجه بازار بزرگ به وجود آمد تا بومیان بتوانند اجناس شان را با قیمت های مناسب تری در اختیار خریداران قرار بدهند.

به گزارش سفر باتو ، حالا با مراجعه به این بازار می توانید هم از این دستفروشان و هم از فروشگاه ها خرید کنید. به تبع، خرید از فروشگاه ها برای تان گران تر تمام خواهد شد؛ اما کالاهای با کیفیت تری خریداری خواهید کرد. در حال حاضر گرند بازار بزرگترین بازار کوش آداسی است و طرفداران خاص خودش را دارد. برای این که بیشتر سبک و سیاق این بازار را تصور کنید، می توانیم بگوییم که اینجا شباهت زیادی به بازار اصلی و بزرگ تهران دارد.

مرکز خرید کیپا یا kipa alisveris merkezi

پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های پوشاک این مرکز دیدن کنید، اینجا برندهای گوناگونی حضور دارند که آخر فصل ها اجناس شان را با قیمت های مناسبی عرضه می کنند. از دیگر نکات خوب این مرکز می توان به وجود سینمای 7 بعدی اشاره کرد که محیط خوبی را برای تفریح مراجعه کننده ها فراهم کرده است.

مراکز خرید کوش آداسی در تور کوش آداسی ترکیه

همچنین کافه های کوچک و بزرگی هم در اینجا مستقر هستند که می توانند خوراکی های سبک و نوشیدنی های خوش طعمی را در اختیارتان قرار دهند. اگر در جستجوی مرکز خریدی لوکس با کالاهای مقرون به صرفه در کوش آداسی هستید، مرکز خرید کیپا را از دست ندهید.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر