;
coinex

آشنایی با محبوب‌ترین و بهترین غذاهای سنتی ترکی در تور وان ترکیه

ترکیه گذشته از جاذبه‌های توریستی خود، خوراکی‌های جذابی نیز داشته که نظر توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر بهترین غذاهای سنتی ترکی که از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

کشور ترکیه علاوه بر جاذبه‌های منحصر به فرد و بی‌نظیری که دارد و گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند، غذاها و نوع رژیم غذایی بی‌نظیری دارد که مورد توجه جهانیان است و گردشگران بسیاری را به این بهانه به سمت خود می‌کشاند. طعم و رنگ غذاهای ترکی که آن را از گذشته‌های دور به ارث برده‌ است، باعث محبوبیت غذاهای سنتی ترکیه در میان گردشگران شده است.

هنر آشپزی آنان در تور وان ، موقعیت جغرافیایی این کشور و بهره‌گیری از مواد غذایی طبیعی و فوق‌العاده، راز غذاهای لذیذ این کشور است. با سفر به شهر وان علاوه بر آن که می‌توان با طعم غذاهای محلی این شهر آشنا شد، می‌توان غذاهای معروف ترکی را نیز امتحان کرد. با ما همراه باشید تا با برخی از محبوب‌ترین و بهترین غذاهای سنتی ترکی شهر وان آشنا شویم.

محبوب‌ترین و بهترین غذاهای سنتی ترکی

کباب آدانا (Adana kebabı)

مانند ایران که کباب ‌ها طرفداران زیادی دارد ، در ترکیه نیز همینطور است. آدانا کباب به عنوان یکی از بهترین غذاهای سنتی ترکی ، کبابی مانند کباب کوبیده ما ایرانیان است ، اما مقدار حجم گوشتی که در آن استفاده می ‌شود کمی بیشتر است. نام این غذا از شهری به نام آدانا در جنوب شرقی ترکیه گرفته شده است. مواد تشکیل ‌دهنده این کباب کم است ، اما فرآیند آماده ‌سازی آن تا به کباب لذیذی تبدیل شود ، کمی خاص است.

آشنایی با محبوب‌ترین و بهترین غذاهای سنتی ترکی در تور وان ترکیه

پس از اینکه گوشت را به همراه ادویه‌ جات مخصوص ترکیب کردند ، به سیخ کشیده می ‌شود و روی آتش ذغال کباب می ‌شود و در نهایت همراه با نان لواش ، پیاز کبابی ، گوجه و فلفل سبز سرو می ‌شود.

دونر کباب (Doner kebab)

دونر کباب یا کباب ترکی از کباب‌های معروف ترکیه است که شهرت جهانی داشته و در فهرست بهترین غذاهای سنتی ترکی و کشور ترکیه قرار می‌گیرد. دونر به معنی چرخاندن است و این کباب از چرخیدن متوالی و حرارتی که آهسته به آن داده می‌شود، تهیه می‌شود. این کباب در واقع نوعی غذای فست فودی به حساب می‌آید که در فست‌فودی‌ها سرو می‌شود.

کوفته ترکی

کوفته یا توپ‌های گوشتی از غذاهای محبوب ترکیه است که در وان به بهترین شکل ممکن تهیه می‌شود. در واقع اسم این غذا از همان کوفته ایرانی گرفته شده است، اما مواد تشکیل‌دهنده آن کمی متفاوت است. نزدیک به ۲۰۰ نوع کوفته در ترکیه وجود دارد که هر کدام با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای ترکیبات و طعم‌های متفاوتی هستند.

سارما (Sarma)

تا به حال دلمه برگ مو که خورده اید، این غذا همان سارما است که در برگ درخت مو ریخته و رول می شود. در واقع ترکیه از جمله کشورهایی است که به نوع غذاهای خود از جمله دلمه ها اهمیت زیادی می گذارد و آن ها را به روش های مختلفی سرو می کنند.

آشنایی با محبوب‌ترین و بهترین غذاهای سنتی ترکی در تور وان ترکیه

در کشور ترکیه دلمه ها را در میان کدو، بادمجان، فلفل و یا چوجه های خالی شده قرار می دهند و به آرامی گوشت و برنج های درون آن ها را می پزند و میل می کنند. جالب است بدانید این غذا (سارما ) در اغلب رستوران های شهر وان و حتی کل رستوران های کشور ترکیه و غذاهای محلی وان یافت می شود و پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم شده خوردن این غذا رو امتحان کنید!

سوپ عدس (Mercimek Corbasi)

این سوپ ساده که از ترکیب پوره عدس و اندکی سبزیجات تهیه می‌شود طرفداران بسیاری دارد و در اکثر شهرهای ترکیه تهیه می‌شود. همراه با این سوپ، ترشی‌های ترکی و نان داغ «پیتا» (Pita) نیز خورده می‌شود. این سوپ خوش‌طعم از ارزان‌ترین غذاهای ترکیه و همچنین وان است که به راحتی در رستوران‌های آن پیدا می‌شود.

پیده (Pide)

پیده نانی نازک با مخلفات است که در تنورهای زغالی پخته می‌شود. پیده را با ترکیبات مختلفی تهیه می‌کنند. سوسیس ترکی، گوشت ادویه زده و دودی، یا گوشت خردشده‌ی بره محبوب‌ترین ترکیبات هستند. پنیر و سبزیجات نیز در ترکیب پیده طرفدارانی بسیاری دارد. در شهرهای ترکیه رستوران‌های وجود دارند که فقط پیده تهیه می‌کنند و شهر وان نیز از این قضیه مستثنی نیست. قبل از آن که پیده را داخل تنور قرار دهند بر روی آن یک تخم مرغ می‌شکنند که از خشکی آن کاسته شود.

لاهماجون Lahmajoun

لاهماجون یا لحم‌ عجین که به پیتزای ترکیه ‌ای معروف است ، به معنای گوشت و خمیر بوده و یکی از بهترین غذاهای سنتی ترکی در شهر وان به حساب می‌آید.

آشنایی با محبوب‌ترین و بهترین غذاهای سنتی ترکی در تور وان ترکیه

این غذای لذیذ از خمیر نازکی تهیه می ‌شود که لایه نازکی گوشت چرخ کرده و سبزیجات خرد شده مانند پیاز ، گوجه فرنگی و جعفری را در آن ترکیب می ‌کنند و بر روی نان می ‌ریزند. معمولا کمی آبلیمو روی آن می ‌ریزند و لقمه کرده و به همراه ترشی ‌جات و سبزیجات سرو می شود.

بورک Borek

بورک به غذاهایی گفته می ‌شود که با خمیر نازک یوفکا تهیه می ‌شوند که انواع مختلف با مواد میانی متنوع دارد. به گزارش سفر باتو ، از انواع آن می ‌توان به سوبورکی ، کیما بورکی (بورک گوشت چرخ کرده) ، پاتاتس بورکی (بورک سیب زمینی) ، اسپاناک بورکی (بورک اسفناج) و مرجیمک بورکی (بورک عدس) اشاره کرد. بورک به عنوان صبحانه یا میان‌ وعده در ترکیه بسیار پرطرفدار است.

کونفه Kunefe

کونفه یک دسر بسیار خوش طعم و خوش شکل در تور بدروم  است که هم می توانید آن را ساده میل کنید و هم با بستنی و خامه، از جمله موادی که در این دسر به کار می رود، پنیر بی نمک آن هم در رشته های کادایف است که پس از پخت آن، شربت خاصی بر روی آن می ریزند تا در کنار بافت نرم پنیری یک مزه شیرین نیز به آن اضافه شود و طعمی کاملا عجیب را در دهان شما ایجاد نماید. برای تزئین این دسر می توان از خلال پسته و بادام نیز بهره گرفت.

باقلوا Baklava

باقلوا شیرینی است که برای همه شناخته شده است و اصالت این شیرینی بی ‌نظیر به آسیای مرکزی باز می ‌گردد. امروزه مرکز اصلی باقلوا ، شهر غازی عینتاب (Gaziantep) است که قدمتی طولانی در هنر تهیه ‌ی باقلوا با خمیرهای نازک و فیلو دارد. این شیرینی وسوسه ‌انگیز در همه شهرهای ترکیه برای عاشقان شیرینی و به خصوص باقلوا به راحتی در دسترس است.

آشنایی با محبوب‌ترین و بهترین غذاهای سنتی ترکی در تور وان ترکیه

آنچه گفته شد تنها بخشی از غذاهای لذیذ و سنتی شهر وان بوده است ؛ در سفر خود به این شهر زیبا حتما از غذاهای خوش طعم این شهر نوش جان کنید تا بیشتر با غذاهای ترکی آشنا شوید. نظر شما در خصوص محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ترکیه چیست؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر