;
coinex

نکاتی در خصوص سفر به تایلند در تور تایلند

تایلند یا پادشاهی تایلند به پایتختی شهر بانکوک کشوری عمدتا بودایی است که همین امر بر فرهنگ مردم تاثیر بسزایی گذاشته است. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر نکات در خصوص سفر به تایلند در تور این کشور زیبا.

معابد بودایی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ مردم این کشور به شمار می‌روند که البته نقش بسیار مهمی هم در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند. علاوه بر این تایلند به خاطر جزیر پر تعداد با سواحل شنی‌اش و همچنین غذاهای خیابانی شهرتی جهانی دارد.

نام تابلند بر گرفته از دو کلمه‌ی thai و land به معنی سرزمین لبخند است. فوکت یا پوکت، پاتایا، بانکوک و استان کرابی مهم‌ترین مقصدهای سفری تایلند هستند که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردارند.

امینت در کشور تایلند

با توجه به این که کشور تایلند صنعت گردشگری  را گزینه ای برای رشد اقتصادی خود انتخاب کرده که البته موفق هم بوده اما در برخی موارد سبب شده تا مشکلاتی متعددی برای این کشور به وجود بیاید و آن هم امنیت کشور است که کمی دچار چالش شده است. حتما در این کشور از اموال خودتان به شدت مراقبت کنید و همینطور توجه ویژه ای به محلی که می خواهید غذا میل کنید داشته باشید.

نکته ی دیگری که باید در سفر به تایلند با تور تایلند حتما به آن توجه ویژه داشته باشید در مورد استفاده تاکسی است، در این شهر تاکسی ها رسم بر این دارند تا توریست ها را به مقاصدی دور ببرند تا کرایه بیشتری بگیرند بنابراین قبل از اینکه سوار تاکسی شوید مقصد و مبلغ را با راننده طی کنید. علاوه بر تاکسی هنگام سوار شدن به اتوبوس و همینطور مراکز شلوغ توجه ویژه ای به وسایل و جیبتان داشته باشید.

پوکت

با وجود دور نبودن از شمال خط استوا، پوکت در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب . با درجه حرارتی ثابت است. فصول خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل‌های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می‌انجامد، اما همیشه طی ماه‌های بارانی،  رگبار بعد از ظهر به جای بارش مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی محسوب می‌شود.

استان کرابی

کرابی آب و هوایی گرمسیری دارد و دمای آن تنها ۸ درجه‌ی سانتی‌گراد بالاتر از دمای خط استوا است. به‌طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرماست (گرم و خشک، خنک و مرطوب)، با این وجود، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین‌تر از ۲۷ درجه‌ی سانتی‌گراد نزول می‌کند.

اما متاسفانه، بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می‌کنند به موقع جهت‌شان را در هر زمان از سال تغییر نمی‌دهند. به‌عنوان مثال  ممکن است باران در اواخر ژوئن شروع شود، بعد به مدت چند ماه متوقف و دوباره در ماه ژانویه شروع به بارش کند.

بنابراین این امکان وجود دارد در فصل‌های خشک به خصوص در شروع هم شاهد بارش باران باشیم و همچنین به مدت چندین هفته در فصل‌های بارانی خورشید جادوی خودش را به معرض نمایش بگذارد.

به گزارش سفر با تو تنها زمانی که می‌توان ثبات آب و هوایی را پیش‌بینی کرد، هوای گرم و خشک در ماه مارس و آوریل (۳۷ درجه سانتی‌گراد) و بارش باران در اواخر سپتامبر و اکتبر است. به‌طور کلی درجه حرارت هوای سالانه در کرابی به جز ماه‌های مارس و آوریل (۳۷ درجه)  بین ۲۸ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد در روز نوسان دارد.

البته در ماه‌های که باران‌های سیل آسا می‌بارد این دما تا مرز ۲۴ درجه سانتی‌گراد هم کاهش پیدا می‌کند. شب‌ها اما قضیه فرق می‌کند و دمای هوا به مرز ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که ممکن است در این مدت احساس سرما کنید. بنابراین همراه داشتن لباس مناسب فراموش نشود. بد نیست به رطوبت هوا هم اشاره کنیم که از ۶۰ تا ۹۰ درصد نوسان دارد.

تورهای دوچرخه‌سواری RBB

بهترین راه برای تماشای اغلب نقاط شهر، شرکت در تورهای دوچرخه‌سواری در تور لحظه آخری تایلند است. پیشنهاد ما تورهای RBB است که طی آن راهنمایی کارکشته شما را برای بازدید از مدارس محلی، جامعه‌های مختلف شهر و نقاط جالبی که ممکن است هرگز به تنهایی آن‌ها ا پیدا نکنید، هدایت می‌کند.

نکاتی در خصوص سفر به تایلند در تور تایلند

به علاوه، رکاب زدن در طول سفر می‌تواند کمی به تناسب اندام شما کمک کند. ضمن اینکه این تورها تجربه‌ای مانند یک فرد بومی این شهر را برایتان فراهم می‌کند.

روستای فیل‌ها

یکی از جالب‌ترین روستاهای پاتایا، روستای فیل‌ها است که امکان یادگیری در مورد فیل‌ها، سواری و  تماشای این موجودات دوست‌داشتنی از نزدیک را برایتان فراهم می‌کند.

یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در تور تایلند در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل‌ها است. سرگرمی بسیار جذابی که لحظات شادی را برایتان رقم خواهد زد. به علاوه نمایش‌هایی به همراه این حیوانات بامزه اجرا می‌شود که بی شک از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

مجسمه‌ی بودای بزرگ

مجسمه‌ی زیبا و طلایی بودا در بالای تپه‌ای مسحورکننده که مناظری خیره‌کننده از شهر و خط ساحلی را ارایه می‌دهد، قرار گرفته است. این مجسمه و محیط اطرافش، فرصتی عالی برای عکاسی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

نکاتی در خصوص سفر به تایلند در تور تایلند

برای رسیدن به بودا باید تعدادی پله را بالا بروید که البته کاملا ارزشش را دارد، بنابراین برنامه‌ی سفرتان را طوری تنظیم کنید تا به گرمای ظهر برخورد نکنید.

معبد وات فرا یایی

معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا است. این معبد سال ۱۹۷۲ ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن قرار دارد که ۱۲ متر ارتفاع داشته و رو به دریا قرار گرفته است.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ترکیه دارای شرایط آب و هوایی
    مختلفی از آب و هوای قاره ای تا مدیترانه ای و اقیانوسی می
    باشد.

    پاسخ