;
coinex

بهترین گزینه‌های خرید برای ماشین اولی‌ها

شاید باورش سخت باشد ولی هنوز هم افرادی هستند که می‌خواهند برای اولین‌بار صاحب خودرو شوند.

اگرچه بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب خریداران طرح‌های متنوع فروش و پیش‌فروش خودروسازان یا پیش‌تر مالک خودرویی بودند و از عواید حاصل از فروش محصول قبلی قصد دارند روی خرید خودروی جدید سرمایه‌گذاری کنند، یا این که خرید جدید آن‌ها قرار است که به‌عنوان خودروی دومشان تلقی شود. با این حال هنوز هم هستند مشتریانی که قصد دارند برای اولین‌بار خودروی مدنظر خود را تهیه کنند. افرادی که از آن‌ها در ادبیات عامه به ماشین ‌اولی یاد می‌شود. در ادامه چند پیشنهاد برای این افراد در نظر گرفته‌ایم.

پراید

ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین محصول صنعت خودرو کشور هنوز هم به‌عنوان اولین پیشنهاد برای خرید خودرو توسط ماشین اولی‌ها تلقی می‌شود. پراید خودروی ساده‌ای است که تعمیر آن سهولت دارد و قطعات یدکی‌اش به وفور و به طور گسترده در سرتاسر کشور یافت می‌شود.

پراید

از سویی دیگر پراید با ابعاد کوچک خود برای فضاهای شهری کاملاً مناسب است. این بزرگ‌ترین مزیت برای افرادی است که پیش‌تر خودرو نداشته‌اند و نسبت به تعمیر خودروها آشنایی چندانی ندارند. پراید با این‌که از نظر کیفی و ایمنی چالش‌های فراوانی را پیش روی خود می‌بیند ولی در صورت استفاده صحیح می‌تواند جوابگوی نیازهای متعارف خانواده‌ها باشد.

پژو 206

این خودرو یکی از تاریخ ‌سازترین محصولات در کل دنیا بوده است. البته هاچ‌بک معروف فرانسوی‌ها در ایران نیز اقبال بلندی داشت و دارد. هنوز هم این پژو یکی از بالاترین جستجوها را در زمینه عبارت آخرین قیمت خودرو در اینترنت دارد. این خودرو نیز ساختار چندان پیچیده‌ای ندارد. از نظر طراحی قابل قبول است و قطعات و خدمات پس از فروش معقولی نیز دارد. کیفیت ساخت این خودرو اگرچه طی سالیان اخیر افت محسوسی داشته ولی با این حال می‌توان آن را به‌عنوان یک گزینه جذاب برای ماشین‌ اولی‌ها به حساب آورد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودرو حتی برای افرادی که چند خودروی دیگر هم دارند، گزینه جذابی است.

تندر 90

اغلب مشتریانی که قصد دارند با فروش خودروی خود، محصول جدیدی را خریداری کنند،‌ با چالش افت کیفیت بدنه، رنگ، کارایی پیشرانه و البته سر و صدای اتاق روبه‌رو هستند. در بازار خودروهای نه چندان گران‌قیمت، رنو لوگان یا همان تندر 90 یکی از معدود گزینه‌هایی است که چالش‌های فوق را به راحتی حل کرده است. کیفیت بالای تولید این خودرو که البته ریشه در فناوری مهندسی فرانسوی آن دارد، اغلب خریداران را راضی نگه می‌دارد. این درست در حالی است که تندر 90 از نظر آپشن و امکانات تعریف چندانی ندارد. با این حال شتاب و سرعت بالای این خودرو در کنار ایمنی معقول و فضای داخلی مطلوبش این خودرو را خواستنی‌تر از بقیه گزینه‌های مشابه کرده است.

پژو 405

این خودرو یکی از قدیمی‌ترین مهمانان بازار خودروی ایران است. با مراجعه به شرایط فروش  چاپ شده در نشریات قدیمی می‌بینیم که 405 از قدیم تا امروز یکی از گزینه‌های مطلوب برای خرید و فروش بوده است. این خودرو به دلیل خاطره خوبی که در اذهان عمومی ایجاد کرده،‌ اعتماد به نسبت بالایی را ایجاد کرده است. اعتمادی که باعث چشم‌پوشی روی بسیاری از موارد مانند طراحی قدیمی و البته فناوری سنتی ساخت آن شده است. این پژو طی سال‌ها با تغییراتی که در پیشرانه‌اش ایجاد شد آرام آرام به مصرف معقول‌تری رسید. پژو 405 یکی از اولین گزینه‌ها برای اهالی تیونینگ به ویژه دوست‌داران سیستم‌های صوتی قدرتمند است. درست به همین دلیل بوده که جوانان ماشین اولی به خرید این خودرو علاقه‌مند شده‌اند.

تیبا و سمند

تیبا

با بررسی قیمت محصولات سایپا متوجه می‌شویم که قیمت تیبا آرام آرام در حال نزدیک شدن به قیمت پراید است. با این تفاوت که تیبا از نظر کیفیت، طراحی، ایمنی و البته آپشن یک سر و گردن نسبت به پراید بالاتر است. تیبا به عنوان دومین خودروی ملی و البته اولین خودروی ایرانی سایپا بعد از حواشی فراوان حالا بازار قابل قبولی برای خود دست و پا کرده است. این در حالی است که سمند به‌عنوان اولین خودروی ملی همواره سهم بالایی در نوسان قیمت محصولات ایران خودرو داشته است. سمند که از خانواده پژو 405 مشتق شده است،‌ با استفاده از پلتفرم فرانسوی‌ها و البته بهینه‌سازی‌هایی در بحث فنی توانست خانواده‌ها را بیشتر به سوی خود جلب کند.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر