;
coinex

مسابقه چالش طراحی منظومه ماهواره ای با حمایت سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران

رویداد مسابقه محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای با حمایت سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران و با حضور اساتید و کارشناسان حوزه فضایی، 11 مهر ماه 1398 برگزار می‌شود. با تکراتو همراه باشید.

رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» با هدف ایجاد یک فرصت عالی برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، نخبگان و شرکت‌های نوپاست تا با چالش‌های به‌روز در حوزه صنعت فضا آشنا شده و بتوانند توانایی خود را در انجام طراحی مفهومی و تحلیل ماموریت به اثبات برسانند. این رویداد در 11 مهر ماه 1398 در پژوهشگاه فضایی ایران-تهران برگزار می‌شود.

مسابقه چالش طراحی منظومه ماهواره ای

به گزارش تکراتو و به نقل از دبیرخانه رویداد «چالش طراحی منظومه ماهواره ای»، این رویداد توسط مرکز نوآوری فضایی کیهان و با حمایت سازمان فضایی ایران و شتاب دهنده دانش و فناوری فاطر شریف برگزار شده و میزبان دانشجویان، کارشناسان و اساتید حوزه فضایی خواهد بود.

اقای مهندس کیوان کوکبیان، دبیر این رویداد، درباره ضرورت‌ها و دلایل برگزاری مسابقه طراحی منظومه ماهواره ای گفت:

استفاده از منظومه‌های ماهواره­ای (Satellite Constellation) در طراحی ماموریت‌­های فضایی آینده اهمیت زیادی دارد. از این‌رو مرکز نوآوری فضایی کیهان در نظر دارد مسابقه «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» را برای رفع نیازهای صنعتی کشور و پاسخگویی به چالش­‌های موجود در صنایع داخلی از جمله صنایع نفت و گاز، مخابرات و… با استفاده از منظومه ماهواره‌ای برگزار کند. در این مسابقه گروه‌­های شرکت‌کننده باید با طراحی منظومه‌­ای از ماهواره­‌ها بهترین پاسخ را برای حل یکی از چالش­‌های مطرح شده ارائه نمایند. این مسابقه شامل سه بخش طراحی معماری ماموریت، طراحی مفهومی ماهواره و توسعه طرح تجاری است.

ایشان در این زمینه افزود:

فضای کارآفرینی و کسب و کارهای با محوریت نوآوری در کشور، به‌طرز چشمگیر در حال رشد بوده و اقدامات بسیاری به‌صورت فردی و گروهی، انجام شده است. کسب و کارهای استارتاپی در حوزه‌های مختلف صنعت کشور باعث ایجاد ثروت و توسعه دانش شده‌اند. رشد این استارتاپ‌ها همچنان نیاز به حمایت سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط دارد. حوزه فضایی و فناوری‌های وابسته به آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند و سرمایه‌گذاری و حمایت از تیم‌های جوان و نخبگان کشور و ایجاد استارتاپ‌های فضایی می‌تواند منجر به رشد بیش از پیش این صنعت در کشور شده و بتوان انتظار خلق ثروت و بهره‌وری موثر از فضا را داشت. یکی از اولویت‌های مهم در این حوزه تعریف صحیح مساله برای جامعه نخبگان بر اساس نیازهای واقعی کشور است. این مسیر باعث تعریف پروژه‌های صحیح مبتنی بر نیاز فعلی و آینده کشور می‌گردد و از هدررفت سرمایه معنوی و مادی کشور نیز جلوگیری خواهد شد.

رویداد مسابقه‌محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای که با حمایت سازمان فضایی ایران و همچنین پژوهشگاه فضایی ایران برای نخستین بار برگزار ‌می‌شود، تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های متخصصان صنعت فضایی درراستای پاسخ‌گویی به نیازهای دیگر صنایع کشور برآید و بستری جهت شناسایی و تبادل ایده‌­های نوآورانه و خلاق در این زمینه باشد و ضمن آشنایی با اصول طراحی مهندسی سیستم بتواند بستری مناسب برای آشنایی علاقمندان و فعالان صنعت فضایی با انواع مدل­‌های کسب و کار این صنعت در ایران نیز باشد.

موضوعات محوری رویداد طراحی منظومه ماهواره ای

دبیر این رویداد، موارد زیر را به عنوان برخی از موضوعات محوری این مسابقه برشمرد:

  • طراحی منظومه ماهواره‌ای برای پایش مستمر نواحی موردنظر
  • طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد سیستم موقعیت‌یاب محلی
  • طراحی منظومه ماهواره‌ای برای ایجاد شبکه مخابراتی

موضوعات محوری رویداد طراحی منظومه ماهواره ای

رویداد مسابقه‌محور چالش طراحی منظومه ماهواره ای، در روز 11 مهر ماه 1398 در پژوهشگاه فضایی ایران در تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در آن می‌توانند به سایت www.manzoumeh2019.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن 02166062931 تماس حاصل نمایند.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر