;
coinex

 شرایط و مدارک دریافت ویزای طلایی 5 ساله پرتغال 2019

ویزای طلایی پرتغال برای علاقمندان به اخذ اقامت دائم و گذرنامه اروپایی، یکی از اقدامات هوشمندانه و آسان برای کسب شهروندی اتحادیه اروپا بوده و فرصت تحصیل رایگان و زندگی کم هزینه را در منطقه ای بکر و زیبا در جنوب اروپا برای شما به ارمغان می‌آورد.

ویزای طلایی پرتغال برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی،‌ فرصت خوبی برای نفوذ به منطقه جنوب اروپا بوده تا با راه اندازی کسب و کار، زندگی خود و فرزندان خود را در محیطی مدرن و به نسبت ارزان در مقایسه با شمال اروپا، هدایت کنند. برای اخذ ویزای طلایی پرتغال نیاز پول زیادی مثل سرمایه گذاری در تورنتو کانادا نیست اما شرایط و امتیازاتی دارد که متقاضیان باید آن را احراز کنند.

گزارش امروز تکراتو، در ادامه سلسله مطالب معرفی فرصت های تحصیلی،‌ بورس، مهاجرت و سرمایه گذاری در نقاط مختلف جهان، امروز به کشور کریستیانو رونالدو رفته است تا با ظرفیت‌هایی که ویزای طلایی پرتغال برای هموطنان ایجاد می‌کند، آشنا شویم. در این گفتار تکراتو، شما با روش ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز و نکته های مهمی که متقاضیان باید از آن آگاه شوند، آشنا خواهید شد.

اگر با پرسشی روبرو شدید و یا قصد تحصیل و زندگی در پرتغال یا دریافت ویزای این کشور دارید، پرسش‌های خود را از طریق بخش نظرسنجی در انتهای گفتار با تکراتو به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که تحصیل در پرتغال کم‌هزینه و نیازمند زبان انگلیسی است و فرصت خوبی برای دریافت ویزای شنگن و تردد در 26 کشور این منطقه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با ما همراه باشید.

ویزای طلایی پرتغال چیست؟

ویزای طلایی مهاجرت به پرتغال در قالب برنامه سرمایه گذاری 5 ساله، این امکان را به متقاضیان می‌دهد تا ویزای شنگن بلند مدت دریافت کرده و امکان تردد مکرر به پرتغال و منطقه شینگن را داشته باشند. این برنامه، پنج ساله است و حداکثر ظرف ۲ ماه، می‌توانید ویزای یک ساله پرتغال را دریافت کنید که طبق ضوابط، 2 دوره 2 ساله به آن اضافه می‌شود و به حق شهروندی و گذرنامه پرتغالی ختم خواهد شد.

با خرید خانه به ارزش 350 هزار یورو تا 500 هزار یورو یا استخدام 8 تا 10 کارگر پرتغالی یا سرمایه گذاری در امور فرهنگی، هنری و باستانی پرتغال به ارزش 200 تا 250 هزار یورو، می‌توانید ویزای ۵ ساله پرتغال و حق اقامت دائم را دریافت کنید. همه شرایط، مدارک، فرم‌ها، قوانین و شیوه اپلای اینترنتی از طریق نهاد SEF‌ پرتغال در این گفتار تکراتو ارائه شده است و شما با اطلاعات جامعی مواجه خواهید بود.

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی و کار در سال 2019

اگر تجربه اپلای برای دریافت ویزای گردشگری، تجاری، تحصیلی، کارآفرینی و سرمایه گذاری پرتغال در سال‌های اخیر داشتید یا قصد دریافت ویزای مهاجرتی این کشور در قالب این برنامه دارید، نظرات خود را از طریق بخش نظر سنجی با ما به  اشتراک بگذارید. توجه کنید که با دریافت اقامت پرتغال، تحصیل کلیه مقاطع تصحیلی در سوئد، رایگان و نیاز به دریافت ویزا سوئد و اسکاندیناوی ندارید.

به منظور دریافت ویزای گردشگری و تجاری کوتاه مدت پرتغال، بایستی به کارگزاری رسمی هندی VGSGLOBAL که نماینده سفارت پرتغال در تهران است مراجعه کرده و درخواست خود را بر اساس وقت اینترنتی، تسلیم کنید
به منظور دریافت ویزای گردشگری و تجاری کوتاه مدت پرتغال، بایستی به کارگزاری رسمی هندی VGSGLOBAL که نماینده سفارت پرتغال در تهران است مراجعه کرده و درخواست خود را بر اساس وقت اینترنتی، تسلیم کنید

ویزا شنگن چیست؟

ویزا طلایی پرتغال ، یکی از روش های مهاجرت به اروپا و دریافت ویزا شینگن بلند مدت است. همان طور که می‌دانید، 26 کشور در قاره اروپا، عضو منطقه شنگن بوده و دارنده روادید شنگن، قادر است در مدت اقامت خود در این محدوده، به آسانی در مرزهای کشورهای شنگن تردد کند. یعنی اگر شما با ویزای شینگن سوئد وارد اروپا شوید، می‌توانید تا مدت زمان اعتبار ویزا سوئد، آزادانه در 25 کشور دیگر تردد کنید.

ویزا شینگن، محبوب ترین ویزای جهان است و بسیاری از متقاضیان جهانگردی، این ویزا را برای دیدن بخش‌های زیادی از قاره اروپا، انتخاب می‌کنند. در اروپا، فرانسه، ایتالیا، هلند و اسپانیا، در صدر مقصدهای گردشگری قرار داشته به گونه‌ای که ویزای شنگن سبب شده تا سالانه ده ها میلیارد یورو به اقتصاد اروپا، کمک شود. فرصت‌های خرید ملک در پرتغال را در این نشانی مشاهده کنید.

بیش از 32 هزار فرصت خرید آپارتمان با قیمتهای مختلف در سراسر پرتغال در سایت ACRES در اختیار هموطنان علاقمند به سرمایه گذاری در پرتغال قرار دارد
بیش از 32 هزار فرصت خرید آپارتمان با قیمتهای مختلف در سراسر پرتغال در سایت ACRES در اختیار هموطنان علاقمند به سرمایه گذاری در پرتغال قرار دارد

افرادی که خواهان تردد مکرر به منطقه شنگن هستند و می‌خواهند اقامت این اتحادیه را در بلند مدت بدست آورند، راه‌های بسیاری در اختیارشان قرار دارد. یکی از این راه‌ها، اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری با بورس از دانشگاه های منطقه شینگن است که امکان اقامت ۳ تا ۵ سال با حقوق ماهانه را برایشان فراهم می کند. حق اقامت دائم با پرداخت مالیات، معمولا به دریافت گذرنامه و حق شهروندی منتهی می شود و یکی از راه های فراوان برای مهاجرت به اروپا و حق شهروندی است.

حق اقامت دائم با پرداخت مالیات، معمولا به دریافت گذرنامه و حق شهروندی منتهی می شود و یکی از راه های فراوان برای مهاجرت به اروپا و حق شهروندی است.

روش دیگر برای مهاجرت به اروپا و کسب گذرنامه اروپایی، ازدواج با اتباع این کشور، پناهندگی، راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی یا پیدا کردن فرصت های شغلی تخصصی است که این روزها، آلمان، فرانسه، اتریش و دانمارک، در کانون توجه کارگران متخصص ایرانی و مشتاقان سرمایه گذاری قرار دارد.

تصویر آسانسور معروف سانتاژوستای لیسبون پرتغال
تصویر آسانسور معروف سانتاژوستای لیسبون پرتغال
سانتا ژوستا، مهم ترین جاذبه گردشگری پایتخت پرتغال به شمار می‌رود
سانتا ژوستا، مهم ترین جاذبه گردشگری پایتخت پرتغال به شمار می‌رود
بسیاری از نقاط روستایی و شهری پرتغال از چنین معماری برخوردار است
بسیاری از نقاط روستایی و شهری پرتغال از چنین معماری برخوردار است

علاوه بر روش‌های فوق، برخی از کشورها نیز قوانینی ایجاد کرده‌اند که مشتاقان سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم را به سمت و سوی مهاجرت و زندگی بلند مدت در کشور خود، سوق می‌دهد. یکی از این کشورها، پرتغال است. کشور کریستیانو رونالدو و کارلوس کیروش که ایرانی‌ها با نام این کشور و اوضاع آن و همچنین فرصت های تحصیلی آن، تا حدی به خاطر مستطیل سبز، آشنا هستند.

شب های دیدنی لیسبون
شب های دیدنی لیسبون

ویزا طلایی پرتغال، یکی از روش های مهاجرت به اروپا و دریافت ویزا شنگن بلند مدت است. اخذ اقامت پرتغال از طریق برنامه ریزی طلایی (PORTUGAL GOLDEN VISA) یک فرصت خوب برای مهاجران به قاره سبز در سال ۲۰۱۹ میلادی و پس از آن خواهد بود. اگر چه راحت ترین و ارزان ترین راه دریافت مهاجرت به این قاره و دریافت گذرنامه اروپایی محسوب نمی‌شود، اما به هر حال، راه ساده و شفافی است که به صورت قانونی، شما را به مرزهای شینگن می‌رساند و می‌توانید از فرصت تحصیلی رایگان در کلیه مقاطع تحصیلی، کلیه رشته ها و کلیه دانشگاه های ممتاز اروپا (مثل دانشگاه های اسکاندیناوی) بهره‌مند شوید.

پرتغال، کشوری کوچک در همسایگی غربی اسپانیا و از کوچک ترین و آرام ترین کشورهای اروپا در جنوب این قاره محسوب می‌شود
پرتغال، کشوری کوچک در همسایگی غربی اسپانیا و از کوچک ترین و آرام ترین کشورهای اروپا در جنوب این قاره محسوب می‌شود

ویزای طلایی پرتغال، اعتباری یک ساله داشته و سپس با رعایت قوانین و مقررات و ضوابط تعیین شده برای دارنده ویزای یک ساله، برای 2 دوره قابل تمدید است. مدت زمان هر دوره، 2 سال است. یعنی پس از دریافت ویزای یکساله طلایی پرتغال، ویزای شما تا 48 ماه قابل تمدید خواهد بود. علاوه بر ویزای طلایی پرتغال، ویزای D7 و D2 هم وجود دارد که در مبحث دیگری در تکراتو به آن می‌پردازیم.

پرتغال یکی از بهترین کشورها برای زندگی ارزان و کم دغدغه در جنوب قاره سبز است
پرتغال یکی از بهترین کشورها برای زندگی ارزان و کم دغدغه در جنوب قاره سبز است

شرایط دریافت ویزای طلایی پرتغال چیست؟

شرایط دریافت ویزای طلایی پرتغال به این صورت است که شما بایستی به سایت اصلی مراجعه کرده و ثبت نام کنید. از طریق یک ویزای شنگن معتبر، بایستی وارد پرتغال شده و برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی و خود اشتغالی (SELF-EMPLOYED) خود را در اختیار اداره مهاجرت این کشور قرار دهید. روش کار، با سبک روند خود اشتغالی کانادا، متفاوت است. سایت دولت پرتغال، می‌تواند اطلاعات خوبی درباره فرصت‌های تحصیلی، بورس، مهاجرت و کارآفرینی در سال ۲۰۲۰ و به بعد در اختیار مهاجران و هموطنان قرار دهد.

تصویر ایندکس سایت رسمی دولت پرتغال
تصویر ایندکس سایت رسمی دولت پرتغال

شما برای دریافت ویزای طلایی پرتغال و حق شهروند پرتغالی و در نهایت گذرنامه پرتغالی و تبدیل شدن به شهروند اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد، بایستی سرمایه‌ای قانونی را از خارج اتحادیه اروپا وارد این کشور کنید. منشا پول باید مشخص شود و طبق اسناد رسمی، اعلام شود. اسناد شما، حتما راستی آزمایی (VERIFY) خواهد شد. متقاضیان دریافت ویزای طلایی پرتغال، نباید هیچ گونه سوء سابقه‌ای در جرایم مالی و اقتصادی و حقوقی و قضایی داشته باشند.

نکته‌ای که باید درباره ویزای طلایی پرتغال بدانید آن است که پس از دریافت ویزای یک ساله پرتغال، شما می توانید فقط 1 هفته در پرتغال باشید و برای دوره های بعدی، 14 روز نیز کفایت می کند.

روش های سرمایه گذاری در پرتغال

روش سرمایه گذاری در پرتغال بر اساس برنامه PORTUGAL GOLDEN VISA SCHEME جهت دریافت ویزای طلایی به این شرح است:

  • شما می‌توانید به منظور دریافت ویزای طلایی پرتغال، ملکی به ارزش 500 هزار یورو در یکی از استان‌های این کشور خریداری کنید.
  • اگر ملکی در این کشور، بیش از 30 سال قدمت دارد، می‌توانید با خرید ملکی به ارزش 350  هزار یورو و مرمت آن، نسبت به دریافت ویزای طلایی و اقامت بلند مدت این کشور اقدام کنید.
  • روش دیگر برای دریافت ویزای طلایی پرتغال و اقامت دائم در منطقه شنگن، انتقال سرمایه به مبلغ سیصد و پنجاه هزار یورو به پرتغال و سرمایه گذاری در فعالیت های دانش بنیان و فناوری است که به تایید دولت این کشور رسیده باشد.
  • شما می‌توانید با مبلغ دویست و پنجاه هزار یورو، به پرتغال آمده و روی حوزه‌های فرهنگی و هنری سرمایه گذاری کنید یا کسب و کاری در این حوزه، ترتیب دهید. مقولاتی چون مرمت آثار باستانی و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز می‌تواند در این مقولات، جای بگیرد.
  • امکان سرمایه گذاری روی شرکت های متوسط و کوچک (SME) نیز وجود دارد و متقاضی دریافت ویزای طلایی پرتغال بایستی مبلغ نیم میلیون یورو از خارج اروپا برای سرمایه گذاری روی این شرکت‌ها، وارد چرخه اقتصادی این کشور بکند.
  • روش دیگر که شاید ارزان‌تر از موارد فوق باشد، راه اندازی کسب و کار برای شماری از شهروندان این کشور در حوزه‌های قانونی است.

روش دیگر که شاید ارزان‌تر از موارد فوق باشد، راه اندازی کسب و کار برای شماری از شهروندان این کشور در حوزه‌های قانونی است.

ساختار برنامه ویزای طلایی پرتغال

ساختار ویزای طلایی پرتغال به شرح زیر است:

  • سال اول: تکمیل فرم های ثبت نام و درخواست رسمی و تنظیم برنامه کاری (BUSINESS PLAN) و سفر به پرتغال و دریافت ویزای یکساله و انتقال سرمایه.
  • سال دوم، سال سوم و سال چهارم: تمدید اقامت در پرتغال
  • سال پنجم، دریافت اقامت دائم پرتغال (PERMANENT RESIDENCY PERMIT)
  • سال ششم: دریافت شهروندی پرتغال و گذرنامه پرتغالی
ساختار برنامه ویزای طلایی پرتغال
ساختار برنامه ویزای طلایی پرتغال

مزایای اخذ ویزای طلایی پرتغال چیست؟

مزایای اخذ ویزای طلایی پرتغال را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تردد آسان و رایگان به اروپا در هر زمان.
  • عدم نیاز به دریافت روادید برای تردد در منطقه شنگن.
  • امکان افتتاح حساب بانکی برای خود و اعضا خانواده
  • امکان دریافت اقامت دائم برای اعضا خانواده
  • امکان ادامه تحصیل مجانی خود و اعضا خانواده در کلیه دانشگاه های پرتغال
  • امکان ادامه تحصیل مجانی خود و اعضا خانواده در بسیاری از دانشگاه های اروپایی مثل اسکاندیناوی.
  • دریافت شهروندی و گذرنامه پرتغال پس از 6 سال
  • پرداخت مالیات کم برای زندگی به عنوان سرمایه گذاری خارجی.
  • امکان زندگی و اشتغال و تحصیل آسان در 25 کشور منطقه شنگن با گذرنامه پرتغالی
  • ملیت های افغانی، عراقی، ایرانی، ارمنی، تاجیکی و پاکستانی می‌توانند به راحتی درخواست ویزای طلایی پرتغال کنند.
  • هیچ الزامی به دانستن زبان پرتغالی برای دریافت و اپلای ویزای پرتغال وجود ندارد. بنابراین، نیازی به آیلتس و تافل و مدرک زبان پرتغالی برای دریافت ویزای پرتغال ندارید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای طلایی پرتغال

مدارک لازم برای دریافت ویزای طلایی پرتغال به این شرح است:

  • گذرنامه با ۵ سال اعتبار و چند صفحه خالی
  • ترجمه رسمی کلیه صفحات شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت ملی هوشمند.
  • تکمیل فرم اینترنتی درخواست ویزای پرتغال بر اساس روشی که در این گفتار ارائه کردیم.
  • چند قطعه عکس بر اساس اندازه و کیفیت مورد نظر اداره مهاجرت پرتغال
  • بیزینس پلن مستند و مستدل که نشان دهنده تجربه، تخصص و مهارت شما برای خود اشتغالی باشد.
  • مدارک نشان دهنده تمکن مالی شما در ایران و ابراز منشا پول قانونی که قابلیت انتقال به پرتغال داشته باشد.
  • ریز حساب بانکی لاتین (bank statement) که نشان دهنده توانایی مالی شما برای اداره خود و خانواده در مدت زمان اقامت در پرتغال باشد.
  • بیمه مسافرتی
  • مدارکی دال بر مشخص شدن محل اقامت شما در پرتغال برای سفر اول
  • گواهی عدم سوء پیشینه که ترجمه رسمی شده باشد و از مدت زمان دریافت آن، بیش از ۹۰ روز سپری نشده باشد.
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک سرمایه گذاری و کارآفرینی شما که قابل انتقال به پرتغال است.
  • اظهارنامه مالیاتی کسب و کار شما در ایران و هم چنین اظهارنامه مالیاتی کسب و کاری که در پرتغال راه اندازی می‌کنید.
  • دریافت شماره مالیاتی در پرتغال
  • پرداخت هزینه های ثبت نام برای دریافت ویزای طلایی پرتغال

چه کارهایی در پرتغال برای دریافت ویزای طلایی باید انجام دهیم؟

موارد زیر برای دریافت ویزای طلایی پرتغال در فاصله ورود تا پایان سال اول بعد الزامی است:

  • افتتاح حساب بانکی در یکی از بانک های پرتغال و انتقال پول قانونی از ایران به این کشور.
  • رایزنی با بنگاه های املاک در شهرهای مختلف پرتغال نسبت به خرید واحد مسکونی یا تجاری
  • بررسی وضعیت ملک و مستغلات در شهرهای مختلف و ارزیابی میزان رشد ملک در آینده.
  • جمع آوری کلیه مدارک قانونی و تکمیل فرم های مربوطه برای خرید ملک و عقد قرارداد با فروشنده.
  • بررسی مستندات قانونی جهت شناسایی هویت مالک و مالکین حقیقی یا حقوقی ملک در پرتغال و بررسی بدهی احتمالی ملک و رهن آن در بانک های پرتغالی.
  • تنظیم قرارداد خرید ملک و مستغلات در پرتغال زیر نظر وکیل مجرب به منظور پیگیری امور حقوقی و ثبتی.
  • پرداخت مالیات خرید ملک به صندوق املاک (IMT) و ابطال تمبرهای مالیاتی.
  • ثبت سند خرید ملک در دفاتر اسناد رسمی و نهادهای مالیاتی پرتغال به نام خود.
  • ثبت آدرس محل اقامت در پرتغال
  • بررسی قبوض آب، برق، گاز، تلفن و تعرفه های مالیاتی شهرداری.
  • انجام کلیه امور مربوط به مهاجرت به پرتغال و تنظیم فرم ها و انگشت نگاری ها و پرداخت هزینه های قانونی طبق تعرفه دولت پرتغال برای مهاجران خارجی.
  • تنظیم مستندات و مدارکی که نشان دهنده سرمایه گذاری و برنامه کارآفرینی شما در پرتغال  پس از ورود به این کشور باشد.
  • اقدام برای اقامت یکساله (TYPE D) اعضا خانواده و انتقال آنان به پرتغال
  • بعد از سال اول، باید هر سال به پرتغال رفته و نسبت به تمدید اقامت اقدام شود.
  • پس از پایان سال پنجم، به همراه اعضا خانواده، نسبت به دریافت حق شهروندی و گذرنامه پرتغالی اقدام شود.

آشنایی با سایت اپلای ویزای طلایی پرتغال

برای اپلای ویزای طلایی پرتغال باید به بخش انگلیسی زبان سایت SEF‌ مراجعه کنید.

تصویر بخش انگلیسی زبان سایت SEF
تصویر بخش انگلیسی زبان سایت SEF

بخشهای مختلف این سایت را در ادامه این گفتار تکراتو معرفی کردیم که راهنمای مصور خوبی برای علاقمندان اپلای ویزای طلایی پرتغال باشد:

  • در بخش ABOUT US درباره SEF و خدماتش به مهاجران، سرمایه گذاران و کارآفرینان، اطلاعات مختلفی ارائه شده است.
  • در بخش SERVICES کلیه خدماتی که SEF در اختیار علاقمندان به سرمایه گذاری و کارآفرینی در پرتغال قرار می دهد، ارائه شده است.
  • در بخش STATISTIC شما قادر هستید تا به آمارهای مربوط به مهاجران کشورهای مختلف در قالب‌های مختلف برنامه مهاجرتی پرتغال، دسترسی پیدا کنید.
  • در بخش LEGISLATION اطلاعات قانونی و حقوقی درباره خرید و فروش ملک و قوانین مالیاتی و شهروندی پرتغال، ارائه و در اختیار مشتاقان مهاجرت به این کشور جنوب اروپا قرار دارد.

در واقع اداره امور مهاجرتی و مرزی پرتغال که (The Portuguese Immigration and Borders Service (SEF نامیده می‌شود، مسئول بررسی پرونده متقاضیان مهاجرت و پناهندگی به این کشور است و زیر نظر وزارت داخله (MAI) فعالیت می‌کند.

اگر به بخش SERVICES مراجعه کنید، منویی که عکس آن در تصویر زیر نشان داده شده است، به نمایش در می‌آید.

اگر به بخش SERVICES مراجعه کنید، منویی که عکس آن در تصویر زیر نشان داده شده است، به نمایش در می‌آید.

بخش‌های این قسمت که مورد نیاز شما برای اپلای ویزای طلایی پرتغال است، به این شرح است:

  • بخش DOCUMENTAION OF FOREIGNERS که اسناد و مدارک لازم برای مهاجران خارجی را نشان می‌دهد.
  • بخش VISITING SEF اطلاعات زمان و مکان بازدید متقاضیان مهاجرت به پرتغال را معرفی می‌کند.
  • بخش OFFICIAL WEBSITE در واقع بخش رسمی مهاجرت به پرتغال در سایت SEF است.
  • بخش AIR که مخفف RESIDENCY PERMIT FOR INVESTMENT ACTIVITY است به شما اطلاعات لازم برای مهاجرت به پرتغال جهت به منظور کارآفرینی و سرمایه گذاری ارائه می‌کند که اطلاعات مهمی برای خوداشتغالی در حوزه های دانش بنیان این کشور است.
  • بخش EU/EEE برای شهروندان داخل اتحادیه اروپا است و ربطی به متقاضی ایرانی ندارد.
  • بخش VIS در واقع به معرفی سیستم اطلاعات ویزا اروپا اشاره دارد که برای آگاهی از قونین تردد مرزی و شناسایی و ثبت اطلاعات بیومتریک متقاضی ویزا شنگن، اطلاعات لازم را ارائه می‌کند.
  • بخش CRIMINAL INVESTIGATION در واقع به معرفی ماموریت ها و چشم اندازهای SEF در پیگیری امور پلیسی و جنایی اشاره دارد.
  • بخش INSPECTION در واقع به حوزه های بازرسی و ارزشیابی پلیسی اداره SEF‌ اشاره دارد.
  • بخش ASSYLUM AND REFUGESS به اطلاعات پناهندگان و آوراگان متقاضی سفر به پرتغال اشاره دارد. اگر شما مشمول قوانین دوبلین هستید، به این لینک مراجعه کنید.
  • بخش DOCUMENTAL EXPERTISE AND DOCUMENTATION FOR FOREIGENRS در واقعی قسمتی برای دسترسی به کارشناسی مدارک و مستنداتی است که مهاجران به پرتغال باید در اختیار داشته باشند.

اگر درباره مهاجرت به پرتغال در قالب ویزای طلایی با سولی روبرو شدید، سوالات خود را به زبان انگلیسی به این نشانی پست الکترونیک: GRICRP.CC@SEF.PT ارسال کنید.

فرم الکترونیکی متقاضیان مهاجرت به پرتغال

برای دریافت حق اقامت در پرتغال بر اساس برنامه سرمایه گذاری (RESIDENCE PERMIT FOR INVESTMENT) که با نام ARI‌ شناخته میشود، شما بایستی به این نشانی بروید.

در واقع پرتال ARI که عکس صفحه اول آن را در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، اطلاعات لازم به علاقمندان سرمایه گذاری در پرتغال را ارائه می‌کند.

در واقع پرتال ARI که عکس صفحه اول آن را در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، اطلاعات لازم به علاقمندان سرمایه گذاری در پرتغال را ارائه می‌کند. فرآیندها ساده شده درباره فرصت های کارآفرینی و خود اشتغالی و سرمایه گذاری در شهرهای مختلف این کشور برای متقاضی اصلی و خانواده و همچنین پرداخت کلیه هزینههای مهاجرتی از طریق سیستم DUC یا SINGLE COLLECTING DOCUMENT پرتغال از جمله خدمات ARI محسوب می‌شود.

شما به منظور اپلای برای دریافت اقامت دائم و ویزای بلند مدت این کشور، بایستی در سامانه مربوطه، ثبت نام کرده و کد کاربری و رمز عبور داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر به این لینک بروید.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، فرم اینترنتی اپلای ویزای مهاجرت به پرتغال در قالب برنامه سرمایه گذاری، ارائه شده است و تکمیل فیلدهایی که زرد رنگ است، الزامی است.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، فرم اینترنتی اپلای ویزای مهاجرت به پرتغال در قالب برنامه سرمایه گذاری، ارائه شده است و تکمیل فیلدهایی که زرد رنگ است، الزامی است. فلش سبز رنگ بالای صفحه برای این است که شما وقتی اطلاعات این فرم را تکمیل کردید، به صفحه بعدی مراجعه کنید و تا انتها، مسیر ثبت درخواست اینترنتی ویزای مهاجرت سرمایه گذاری به پرتغال را دنبال کنید.

همان طور که در بخش نیازمندی‌های ابتدایی (MINIMUM REQUIREMENTS)‌ این فرم اینترنتی ملاحظه می‌کنید، بایستی میزان تمکن مالی خود را اعلام کنید. در واقع این قسمت، اطلاعاتی که در این گفتار در بخش شرایط اپلای ویزای طلایی پرتغال گفتیم را معرفی می‌کند که ترجمه اطلاعات به این شرح  است:

Please indicate which of the following minimum quantitative requirement (s) you have fulfilled:

لطفا مشخص کنید که کدام یک از ظرفیت‌های مالی زیر را برای انتقال به پرتغال جهت سرمایه گذاری، در اختیار دارید

Capital transfer of the amount of 1 million Euros (More information here)

انتقال سرمایه به مبلغ 1 میلیون یورو

Creation of ten jobs (More information here)

ایجاد 10 فرصت شغلی برای شهروندان پرتغالی

Acquisition of real estate of 500 000 euros or more .(More information here)

خرید یک ملک به  ارزش 500 هزار یورو یا بیشتر

Acquisition and restoration works of the real estate, of the amount of 350 000 euros or more .(More information here)

خرید ملکی به ارزش 350 هزار یورو به منظور تعمیر و بازسازی آن

Capital transfer with a value equal to or above 350 thousand Euros for investing in research activities (More information here)

انتقال سرمایه قانونی از خارج از پرتغال به این کشور به مبلغ 350 هزار یورو به بالا برای سرمایه گذاری در امور تحقیقاتی

Capital transfer of the amount of 250 000 Euros or more, for supporting artistic work, recovery or maintenance of the national cultural heritage. (More information here)

انتقال سرمایه قانونی از خارج از پرتغال به این کشور به مبلغ 250 هزار یورو به  بالا برای پشتیبانی از فعالیت های هنر، فرهنگی و نگهداری و مرمت آثار باستانی و تاریخی این کشور

Capital transfer of the amount of 350 000 Euros or more, for acquisition of units of investment funds or venture capital funds.(More information here )

انتقال سرمایه به مبلغ 350 هزار یورو برای خرید یا سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر (VCE)

Capital transfer of the amount of 350 000 Euros, for constitution of a commercial company with headoffice in national territory (NT), together with the creation/keeping of five permanent working posts.(More information here

انتقال سرمایه قانونی به پرتغال به مبلغ 350 هزار یورو برای خرید یک شرکت تجاری با با دفتر مرکزی در محدوده مرزهای پرتغال با استخدام 5  کارگر پرتغالی تمام وقت

به منظور دریافت اطلاعات قانونی و تکمیلی درباره شرایط، مدارک و ساختار و مبلغ سرمایه گذاری های فوق‌الذکر به موارد زیر توجه کنید:

همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید، جزییات و شرایط انتقال سرمایه به پرتغال جهت خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو ارائه شده است که باید به اطلاع SEF برسد. این اطلاعات انگلیسی زبان می‌گوید که ملک شما بایستی داخل پرتغال بوده و گذرنامه معتبر داشته باشید و شماره شناسایی مالیاتی (TAX INDENTIFICATION NUMBER) ارائه کنید و بیمه درمانی (HEALTH INSURANCE) داشته باشید
همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید، جزییات و شرایط انتقال سرمایه به پرتغال جهت خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو ارائه شده است که باید به اطلاع SEF برسد. این اطلاعات انگلیسی زبان می‌گوید که ملک شما بایستی داخل پرتغال بوده و گذرنامه معتبر داشته باشید و شماره شناسایی مالیاتی (TAX INDENTIFICATION NUMBER) ارائه کنید و بیمه درمانی (HEALTH INSURANCE) داشته باشید
  • جزییات تکمیلی درباره سرمایه های بالای 1 میلیون دلار در این PDF در دسترس است.
  • اطلاعات حقوقی و قانونی لازم درباره راه اندازی کسب و کار با استخدام 10 کارگر پرتغالی در این قسمت در دسترس hsj. اگر سرمایه گذاری در مناطق کم تر توسعه یافته سرمایه گذاری کند، الزام استخدام 10 کارگر به 8 کارگر کاهش می‌یابد.
  • اطلاعات حقوقی و قانونی لازم درباره خرید ملکی با ارزش 500 هزار یورو در پرتغال در این PDF در دسترس است. اگر در مناطق کمتر توسعه یافته پرتغال حاضر به خرید ملک باشید، این رقم به 400 هزار یورو کاهش پیدا می‌کند. جایی که تراکم کم تر از 100 ساکن در هر کیلومتر مربع داشته باشد. امکان خرید به صورت مشارکتی با دیگران وجود دارد. اما سرمایه گذاری اصلی باید متقاضی ویزای پرتغال باشد. امکان اجاره یا رهن ملک خریداری شده برای امور تجاری، گردشگری و کشاورزی وجود دارد.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، به منظور انتقال سرمایه به پرتغال جهت سرمایه گذاری در امور فرهنگی و هنری و میراث فرهنگی به ارزش 250 هزار یورو، امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی برای شما فراهم است.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، به منظور انتقال سرمایه به پرتغال جهت سرمایه گذاری در امور فرهنگی و هنری و میراث فرهنگی به ارزش 250 هزار یورو، امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی برای شما فراهم است. شما می‌توانید در موسسات عمومی، خصوصی، صندوق های دولتی، خصوصی، نیمه خصوصی، شبکه‌های فرهنگی و هنر و سازمان‌های دولتی و مراکز فرهنگی دولتی سرمایه گذاری کنید.

  • اطلاعات حقوقی و قانونی لازم درباره خرید ملکی به ارزش 350 هزار یورو در پرتغال در این PDF‌ در دسترس است.
  • شرایط، مدارک و ساختار سرمایه گذاری در شرکت های تحقیقاتی و دانش بنیان پرتغال به ارزش 350 هزار یورو در این PDF در دسترس علاقمندان است.
  • جزییات سرمایه گذاری به مبلغ 250 هزار یورو در فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرهای پرتغال در این PDF ارائه شده است. اگر در مناطق کمتر توسعه یافته پرتغال در حوزه های فرهنگی و هنری سرمایه گذاری کنید، این مبلغ به 200 هزار یورو کاهش می‌یابد.
  • شرایط، مدارک و جزییات انتقال سرمایه به مبلغ 350 هزار یورو یا بیشتر برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری یا صندوق های خطرپذیر در این کشور در این PDF در دسترس است.
  • شرایط و جزییات انتقال سرمایه از خارج از کشور به پرتغال به منظور هدایت و تاسیس شرکت تجاری به مبلغ 350 هزار یورو با امکان استخدام 5 کارگر پرتغالی در این لینک در دسترس است.

در ادامه تکمیل فرم اینترنتی ARI برای اپلای ویزای مهاجرتی پرتغال به منظور سرمایه گذاری، همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، بایستی اطلاعات هویتی و جزییات گذرنامه را وارد کنید

در ادامه تکمیل فرم اینترنتی ARI برای اپلای ویزای مهاجرتی پرتغال به منظور سرمایه گذاری، همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، بایستی اطلاعات هویتی و جزییات گذرنامه را وارد کنید که به شرح زیر توضیح داده‌ایم:

  • بخش FULL NAME بایستی اطلاعات نام خانوادگی را وارد کنید.
  • بخش GENDER به جنسبت متقاضی اشاره دارد.
  • بخش NATIONALITY باید ملیت خود را وارد کنید.
  • بخش COUNTRY OF BIRTH بایستی کشور محل تولد را مشخص کنید.
  • بخش DATE OF BIRTH باید تاریخ تولد را مشخص کنید که بر اساس اطلاعات گذرنامه باشد.
  • بحش FATHER’S NAME باید نام پدر را معرفی کنید.
  • بخش MOTHER’S NAME باید نام مادر را ارائه کنید.
  • بخش VAT NUMBER که به شماره مالیاتی است که به کاربران ایرانی ارتباط ندارد.
  • بخش PASSPORT NUMBER شماره گذرنامه را وارد کنید.
  • بخش COUNTRY OF ISSUANCE کشور محل صدور گذرنامه را مشخص کنید.
  • بخش DATE OF ISSUE تاریخ صدور گذرنامه را درج کنید.
  • بخش EXIRY DATE اطلاعات انقضا گذرنامه را وارد کنید.
  • بخش ISSUING AUTHORITY مرجع صدور گذرنامه را مشخص کنید که در ایران، POLICE است.
  • بخش COMMENCEMENT OF RESIDENCE PERIOD به آشروع زندگی در ایران اشاره دارد.
  • بخش COUNTRY OF RESIDENC به کشوری که اکنون در آن اقامت دارید، اشاره دارد.
  • بخش EMAIL OF LEAGAL REPRESENTATIVE به معرفی پست الکترونیک وکیل شما اشاره دارد.

سوالات متداول برای دریافت ویزای طلایی پرتغال

آیا ویزای طلایی پرتغال نیازمند آیلتس و تافل است؟

همان طور که در ابتدای گفتار عرض کردیم، دریافت ویزای طلایی پرتغال و اخد اقامت دائم پرتغال و همچنین گرفتن گذرنامه پرتغالی، نیازمند مدرک IELTS-TOEFL-PTE-GRE نیست و امتیاز زبانی برای مهاجران واجد شرایط، وجود ندارد.

آیا برای دریافت ویزای طلایی پرتغال، سابقه ویزای شنگن الزامی است؟

خیر. سابقه ویزای شنگن الزامی نیست و سرمایه گذاران می‌توانند از طریق روش‌های مهاجرتی سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور، ویزای شنگن تضمینی 1 ساله تا 5 ساله دریافت کنند که به اقامت دائم و گذرنامه پرتغالی منتهی می‌شود.

آیا تمکن مالی متقاضی اصلی دریافت ویزای طلایی پرتغال توسط عامل سوم (THIRD PARTY) در ایران ارزشیابی می‌شود؟

بر خلاف رویه برنامه مهاجرت به استرالیا، نیوزلند و کانادا که تمکن مالی متقاضی اصلی مهاجرت، ارزشیابی (ASSESSMENT) می‌شود، این برنامه برای ویزای مهاجرتی پرتغال صادق نیست و همه ارزیابی‌ها توسط اداره مهاجرت این کشور با هماهنگی سفارت پرتغال در تهران صورت می‌گیرد.

آیا مدارک و مستندات متقاضی اصلی دریافت ویزای طلایی ۵ ساله پرتغال، بایستی به زبان پرتغالی باشد؟

خیر. الزامی ندارد و شما می‌توانید کلیه مدارک شامل اسنادهویتی، سند ازدواج، سند خانه، گواهی‌های بانکی و مالی و مالیاتی و تجاری خود را به زبان انگلیسی، ترجمه رسمی کنید. بهتر است به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز برسد.

آیا اعضا خانواده متقاضی اصلی دریافت ویزای ۵ ساله پرتغال نیز می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند؟

بر اساس قوانین کشور پرتغال، هر فردی که 5 سال تمام در این کشور با ویزای ویزای موقت یا دائم تردد کند یا در این کشور، کارآفرین یا سرمایه گذار باشد، برای خود و همسر و کلیه فرزندان زیر 18 سال می‌تواند درخواست حق شهروندی بکند.

آیا می‌توانیم 6 ماه یا یک سال پس از دریافت ویزای طلایی پرتغال، نسبت به فروش خانه خریداری شده اقدام کنیم؟

توجه داشته باشید که ویزای طلایی پرتغال، ابتدا به مدت 1 سال به شما اعطا می‌شود تا در این مدت، نسبت به رایزنی با مراکز فروش املاک و مستغلات اقدام کرده و با شرایط تجاری و قانونی این کشور آشنا شوید. شما می‌توانید هر زمان، نسبت به فروش ملک خود اقدام کنید. اما تمدید اقامت شما، منوط به ارائه اسناد تملک شما در خانه یا محل اداری یا تجاری در پرتغال بوده  و بدون آن، ویزای شما برای دوره های 2 ساله در 2 نوبت، تمدید نخواهد شد. البته اجاره دادن ملک مسکونی یا تجاری، اشکالی ندارد.

مدت زمان لازم برای بررسی پرونده ویزای طلایی پرتغال چقدر است؟

مدت زمان لازم برای بررسی پرونده ویزای طلایی پرتغال، بین 30 تا 60 روز پس از دریافت کامل مدارک هویتی و سرمایه گذاری متقاضی اصلی دریافت ویزا است. سفارت پرتغال در تهران، ویزای یکساله را در تهران در اختیار شما قرار می‌دهد و تمدید آن، در پرتغال صورت می‌گیرد.

آیا می توان ملک خریداری شده را اجاره داد؟

همان‌طور که گفتیم، برای دریافت حق شهروندی پرتغال، شما باید در قالب ویزای طلایی، 60 ماه معادل 5 سال، صاحب یک ملک با ارزش 350 تا 500 هزار یورو در یکی از شهرهای این کشور باشید. اگر در این مدت 60 ماهه، علاقه‌ای به اقامت در این کشور ندارید، می‌توانید با رایزنی با بنگاه‌های املاک، نسبت به اجاره واحد مسکونی اقدام کرده تا با درآمد ماهانه، بخشی از هزینه خرید ملک، به شما بازگردد.

البته روند تورم و رشد قیمت مسکن مثلا ایران، سالانه  50 تا 100 درصد نیست و نمی‌توانید انتظار  داشته باشید که خانه 500 هزار یورویی شما 5 سال بعد، چند صد درصد رشد قیمتی را تجربه کرده باشد. اما به دید سرمایه گذاری بلندمدت، ارزشمند خواهد بود.

به‌خصوص اگر ملک شما در مناطق شلوغ و توریستی شهرهای مهم این کشور مثل لیسبون باشد یا جایی باشد که دانشجویان بین المللی و توریست ها از آن برای اقامت میان مدت و بلند مدت استفاده کنند. استفاده از خدمات airbnb.com برای آشنایی با مقصدهای توریستی و اقامتی شهرهای مختلف پرتغال، توصیه می‌شود.

سایت رسمی دولت پرتغال برای اپلای ویزای طلایی پرتغال چیست؟

برای کسب اطلاعات رسمی و به روز شده درباره شرایط، مدارک، فرم‌ها و میزان تمکن مالی و شیوه ارزیابی تقاضای متقاضیان را در این نشانی مشاهده کنید. بخش انگلیسی زبان نیز در این لینک در دسترس هموطنان قرار دارد.

آیا شانس دریافت ویزای آمریکا و کانادا با داشتن ویزا یکساله طلایی پرتغال افزایش مییابد؟

شرط لازم یا شرط کافی دریافت ویزای گردشگری یا تجاری ایالات متحده یا کانادا، داشتن ویزای ۱ ساله طلایی پرتغال نیست و شما بایستی به منظور دریافت این دو کشور آمریکای شمالی، مدارک مورد نظر را از سایت وزارت خارجه هر دو کشور مشاهده و فراهم کنید. داشتن ویزای یکساله پرتغال، کمک خوبی برای ترغیب مسئولان کنسول دو کشور یاد شده خواهد بود.

تصویر ایندکس سایت معرفی فرصت های شغلی پایتخت پرتغال که برای دارندگان ویزای طلایی پرتغال یکی از درگاه‌های خوب است
تصویر ایندکس سایت معرفی فرصت های شغلی پایتخت پرتغال که برای دارندگان ویزای طلایی پرتغال یکی از درگاه‌های خوب است

آیا تخفیفی به متقاضی مهاجرت به پرتغال با روش سرمایه گذاری اعطا می‌شود؟

بله. همان طور که در این گفتار تکراتو درباره ویزای طلایی پرتغال مشاهده کردید، در صورتی که شما خواهان مهاجرت به پرتغال در قالب برنامه سرمایه گذاری باشید و حاضر باشید سرمایه خود را در مناطق کم تر توسعه یافته با تراکم جمعیت کم، سرمایه گذاری کنید، 20 درصد تخفیف در حداقل مبلغ الزامی سرمایه گذاری به شما تعلق می‌گیرد. مثلا الزام خرید ملک به مبلغ 500 هزار یورو به 400 هزار یورو کاهش پیدا می‌کند. یا اگر موظف به استخدام 10 کارگر پرتغالی هستید، در مناطق کمتر توسعه یافته و خلوت این کشور، این رقم به 8 کارگر کاهش می‌یابد.

ایندکس سایت دانشگاه COIMBRA پرتغال که از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه‌های جنوب اروپا بوده و دریافت پذیرش دکترا به زبان انگلیسی از آن، محبوب دانشجویان ایرانی است. دارندگان ویزای طلایی پرتغال به این دانشگاه برای ادامه تحصیل توجه کنند
ایندکس سایت دانشگاه COIMBRA پرتغال که از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه‌های جنوب اروپا بوده و دریافت پذیرش دکترا به زبان انگلیسی از آن، محبوب دانشجویان ایرانی است. دارندگان ویزای طلایی پرتغال به این دانشگاه برای ادامه تحصیل توجه کنند

خواننده گرامی تکراتو!

اگر خواهان تحصیل ارزان قیمت یا تحصیل دکتری با بورس هستید، دانشگاه پورتو یا COIMBRA را توصیه می‌کنیم. دریافت ویزای تحصیلی پرتغال نیازمند آیلتس یا تافل بالا نیست و این فرصت خوبی برای دریافت ویزا شنگن و تحصیل در کشوری ارزان در جنوب اروپا در روزگار ارز گران در ایران است. فرصت‌های شغلی پرتغال را اینجا بیابید. سوالات خود را درباره تحصیل و زندگی و اخذ ویزای  طلایی پرتغال و ویزای شنگن یا مولتی پل 5 ساله کانادا با تکراتو به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر