;
coinex

بهترین کتاب های روانشناسی 2019 ؛ به دنیای روانشناسی خوش آمدید

روانشناسی در دنیای شلوغ امروزی به عنوان تنها دوست واقعی انسان توانسته با ارائه کتب موثر، اضطراب را در ما کاهش دهد. در این مقاله با بهترین کتاب های روانشناسی 2019 آشنا می‌شوید. با تکراتو همراه باشید.

مغز انسان عملکرد اسرارآمیزی دارد، یا شاید این عملکرد باید به نحو دیگری توصیف شود؟

بهترین نویسندگان و ذهن‌ها در دنیای روانشناسی همه اطلاعات مورد نیاز را به ما داده‌اند تا بفهمیم که مغزمان چگونه کار می‌کند. همه علومی که پشت عادت‌ها، افکار و تصمیمات ما هستند، برای ما نوشته شده‌اند تا آن‌ها را بخوانیم. با خواندن این مطالب مفید به درک درستی از نحوه عملکرد مغز انسان می‌رسید.

برای این که در زندگی موفق شوید، باید عادت‌های موفقی را پیش بگیرید، هوشمندانه فکر کنید، و بتوانید سریع تصمیمات هوشمندانه بگیرید، با این حال اگر دانش پشت این رویکرد را درک نکنید، تلاش کردن برای انجام اقدامات فوق هیچ فایده‌ای ندارد. لیستی که در ادامه آن را مطالعه می‌کنید بهترین کتاب های روانشناسی 2019 را به شما معرفی می‌کند.

بهترین کتاب های روانشناسی 2019

کتاب‌های موجود در این لیست به شما کمک می‌کنند تا

  • نحوه عملکرد مغز را درک کنید.
  • تصمیمات بهتری بگیرید.
  • توانایی بهتری در قانع کردن دیگران داشته باشید.
  • شفاف‌تر فکر کنید.
  • حافظه خود را بهبود بخشید.
  • زبان بدن افراد را درک کنید.
  • کارایی بالاتری داشته باشید.
  • عادت‌های خوب اتخاذ کنید.
  • روی مردم تاثیر بگذارید.
  • با مردم دوست شوید و روابطی قوی را با آن‌ها بسازید.

اگر واقعا می‌خواهید خود را بهبود بخشید و در زندگی به دستاوردهای بزرگی برسید، توصیه می‌کنیم که به کتاب‌های زیر مراجعه کنید.

تفکر سریع و کند اثر دانیل کانمن

تفکر سریع و کند اثر دانیل کانمن

اولین اثری که جزء بهترین کتاب های روانشناسی 2019 به شما معرفی می‌کنیم، کتاب سریع و کند است که توانسته از زمان اولین چاپش در سال 2011 توجه مثبت افراد زیادی را به خود جلب کند. کانمن در این اثرش دو سیستمی را توضیح می‌دهد که نحوه فکر و عمل کردن ما را کنترل می‌کنند. یکی از این سیستم‌ها سریع و سیستم دیگر کند عمل می‌کند. دانش موجود در این کتاب واقعا به شما کمک می‌کند تا روند فکر کردن خود را درک کنید. علاوه بر این شما می‌توانید از این اطلاعات در تلاش برای بهبود زندگیتان و اتخاذ عادت‌های مثبت کمک بگیرید. صحبت از عادت شد …

قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

تقریبا همه کارهایی که ما هر روز انجام می‌دهیم، از عادت هایمان تاثیر می‌گیرند. اگر واقعا می‌خواهید یک زندگی موفق و پربار داشته باشید، باید تغییر دادن عادت‌های خود را در اولویت قرار دهید. قدرت عادت اثر چارلز داهیگ در لیست بهترین کتاب های روانشناسی 2019 قرار گرفته است زیرا توضیحات عمیقی را درباره علم مخفی شده در پشت عادت های ما و علت وجود این عادت‌ها شرح می‌دهد. این کتاب همچنین شما را با اقدامات بزرگی در زمینه تغییر دادن عادت ها آشنا می‌کند. اگر درباره عادت‌های خود کنجکاو هستید و می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید از آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید، نباید این کتاب را نادیده بگیرید.

نابخردی‌های پیش بینی ‌پذیر اثر دن آریلی

نابخردی‌های پیش بینی ‌پذیر اثر دن آریلی

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا چنین تصمیماتی می‌گیرید؟ کتاب نابخردی‌های پیش بینی ‌پذیر دن آریلی این تصور غلط متعارف را به چالش می‌کشد که ما به طور طبیعی منطقی عمل می‌کنیم. آریلی در این اثرش می‌گوید همه تصمیماتی که ما می‌گیریم، سیستماتیک و قابل پیش بینی هستند، از این رو بعضی از رفتارهای “بی معنی” که افراد نسبت به بعضی از رویدادها دارند، به هیچ وجه بی معنی نیستند.

روانشناسی فنون قانع‌ کردن دیگران اثر رابرت سیالدینی

روانشناسی فنون قانع‌ کردن دیگران اثر رابرت سیالدینی

روانشناسی فنون قانع‌ کردن دیگران یک معدن طلای واقعی است و باید جز لیست کتاب‌های هر فردی که به مطالعه علاقه دارد، باشد. اگر تاجر، فروشنده یا شخصی هستید که می‌خواهید نردبان ترقی را بالا رود، احتمالا نسبت به اهمیت قانع کردن دیگران مطلع هستید. سیالدینی در این کتابش به توضیح این موضوع می‌پردازد که دقیقا چه عاملی باعث می‌شود که مردم به درخواست‌های مختلف “جواب مثبت” دهند، و چگونه می‌توانید از این درک در هر موقعیتی از زندگیتان استفاده کنید. در هر نوع متقاعدسازی شش اصل وجود دارد و کتاب روانشناسی فنون قانع‌ کردن دیگران به عنوان یکی از بهترین کتاب های روانشناسی سال 2019 برای شما توضیح می‌دهد که چگونه باید از این اصول استفاده کنید.

در یک چشم به هم زدن: اندیشیدن بدون اندیشیدن اثر مالکولم گلدول

در یک چشم به هم زدن: اندیشیدن بدون اندیشیدن اثر مالکولم گلدول

مالکولم گلدول کتاب بسیار منحصر بفردی درباره این که همه ما چگونه بدون فکر کردن فکر می‌کنیم، نوشته است. به عبارت دیگر این کتاب به توضیح این موضوع می‌پردازد که مغز ما چگونه تصمیمات سریع را بدون فکر کردن به آن‌ها اتخاذ می‌کند. گلدول در کتابش می‌گوید که چنین تصمیماتی به سادگی ظاهرشان نیستند و مثال‌هایی زنده را از افرادی ارائه می‌کند که می‌توانند با مشاهداتی سریع نتایج قدرتمندی بگیرند. اندیشیدن بدون اندیشیدن یک کتاب منحصر بفرد برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند توانایی‌های خود را در تصمیم گیری بهبود بخشند، و درباره علم پشت این تصمیمات اطلاعات بیشتری را یاد بگیرند.

کلید را بزن، چگونه شرایط را تغییر دهیم وقتی که تغییر کردن سخت است؟، اثر چیپ هیث و دن هیث

کلید را بزن، چگونه شرایط را تغییر دهیم وقتی که تغییر کردن سخت است؟، اثر چیپ هیث و دن هیث

این کتاب شگفت انگیز درباره تضاد بین دو سیستم متفاوت درون مغز انسان است. این دو سیستم، ذهن احساسی و ذهن منطقی، همیشه در همه کارهایی که ما انجام می‌دهیم با یکدیگر رقابت می‌کنند و در واقع این رقابت است که بین تصمیمات مثبت تغییر دهنده زندگی و تصمیمات ضعیف و مخرب تفاوت ایجاد می‌کند. کلید را بزن همه رازهای موجود در این پروسه را آشکار می‌کند و یکی از بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت در سال 2019 محسوب می‌شود.

شیرجه در خوشبختی اثر دنیل گیلبرت

شیرجه در خوشبختی اثر دنیل گیلبرت

شیرجه در خوشبختی به عنوان یکی از بهترین کتاب های روانشناسی موفقیت، از دیدگاهی متفاوت به علم روانشناسی نگاه می‌کند. در این کتاب شما با درک های منحصر بفردی درباره توانایی‌های انسان در پیش بینی کردن آینده آشنا می‌شوید و همچنین اینکه آیا می‌توانید با اطمینان پیش بینی کنید که به آینده‌ای که به آن می‌رسید علاقمند هستید یا خیر. تخیل، توهم و تصور غلط محورهای اصلی بحث شده در این کتاب هستند.

هوش هیجانی: چرا هوش هیجانی از IQ مهم‌تر است؟ اثر دنیل گلمن

هوش هیجانی: چرا هوش هیجانی از IQ مهم‌تر است؟ اثر دنیل گلمن

گاهی اوقات فکر می‌کنم که افراد زیادی به جای هوش هیجانی روی IQ تاکید می‌کنند. هوش هیجانی (احساسی) هم مانند IQ به میزان زیادی روی توانایی ما در داشتن یک زندگی شاد و موفق تاثیر می‌گذارد. این عامل نه تنها روی روابط، بلکه روی شغل و سلامتی فیزیکی و روانی افراد هم تاثیرگذار است. گلمن هوش هیجانی را در این کتاب با جزئیات بسیار زیادی شرح می‌دهد و تمامی این ویژگی‌ها سبب شده تا این کتاب به یکی از بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت و موفقیت در سال 2019 بدل شود.

فلسفه شادی اثر جاناتان هیت

فلسفه شادی اثر جاناتان هیت

یکی دیگر از کتاب هایی که می‌توان در لیست بهترین کتاب های روانشناسی 2019 از آن یاد کرد، کتاب فلسفه شادی است. جاناتان هیت در این کتاب محبوب دانش فلسفی جهان را زیر لنزهای علم روانشناسی بررسی می‌کند. این نویسنده در فلسفه شادی به شما نشان می‌دهد که چگونه یک درک عمیق از گفته‌هایی اخلاقی مانند “هرچه برای خودت می‌پسندی، برای دیگران هم بپسند” و “آنچه که تو را نکشد، قدرتمندترت می‌کند”می‌تواند زندگیتان را غنی کند و تغییر دهد.

پارادوکس انتخاب اثر بری شوارتز

پارادوکس انتخاب اثر بری شوارتز

مفهوم موجود در کتاب پارادوکس انتخاب تقریبا در هر فردی که این مقاله را می‌خواند، طنین انداز می‌شود. تصمیماتی که هر روز می‌گیریم، پیچیده و پیچیده‌تر می‌شوند، در نتیجه ما زمان بیشتری برای گرفتن این تصمیم‌ها می‌گذاریم؛ ما در حقیقت وقت خودمان و سایر افراد را هدر می‌دهیم. پارادوکس انتخاب علم پشت انتخاب کردن را شرح می‌دهد و این که چرا داشتن گزینه‌های بیشتر همیشه خوب نیست.

آیین دوست یابی اثر دل کارنگی

آیین دوست یابی اثر دل کارنگی

بی‌شک یکی از بهترین کتاب های روانشناسی شخصیت، شاهکار دل کارنگی، کتاب آیین دوست یابی است. آیین دوست یابی یک شاهکار هنری کلاسیک از طرف دل کارنگی است. تقریبا همه افرادی که می‌خواهند خود را ارتقاء دهند، درباره این کتاب شنیده‌اند. این اثر اصول پایه مدیریت افراد، قانع کردن آن‌ها به دوست داشتن شما، تاثیر گذاری روی افراد و جلب حمایت افراد را شرح می‌دهد.

روانشناسی تکاملی اثر دیوید باس

روانشناسی تکاملی اثر دیوید باس

این اثر از طریق لنز روانشناسی تکاملی مدرن به بررسی رفتار و روانشناسی انسان می‌پردازد. دیوید باس در این اثر ابزارهایی مفهومی را در زمینه روانشناسی تکاملی در اختیار افراد می‌گذارد و از این ابزارها در تحقیقات تجربی روی ذهن انسان استفاده می‌کند. تای لوپز این کتاب را به عنوان یکی از سه کتاب برتر مورد مطالعه‌اش معرفی کرده است.

ژن خودخواه اثر ریچارد داوکینز

ژن خودخواه اثر ریچارد داوکینز

پروفسور داوکینز در “ژن خودخواه” دیدگاه تکامل ژن را مورد بحث قرار داده است. این اثر متفکرانه، قدرتمند، ادبی منحصر بفرد علاوه بر شرح نئو- داروینیسم برای تعداد زیادی از مخاطبان، جامعه زیستی را باز می‌کند و بحث‌ها و زمینه‌های جدیدی را برای تحقیق ارائه می‌سازد. آنچه باعث معرفی این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب های روانشناسی 2019 شده این است که هنوز هم بعد از گذشت چندین سال از انتشارش ایده‌های موجود در آن قدرتمند و مرتبط باقی مانده‌اند.

نیروی اراده اثر روی بامیستر و جان تیرنی

نیروی اراده اثر روی بامیستر و جان تیرنی

آیا با پیدا کردن نیروی اراده برای انجام کارهای مختلف مشکل دارید؟ بامیستر و تیرنی کتاب نیروی اراده را برای شما گردآوری کرده‌اند تا بتوانید این توانایی را در خود بازسازی کنید. “نیروی اراده” علاوه بر بهبود تمرکز و توانایی شما در مقابله با هوس‌هایتان به شما در زمینه تعیین هدف، دنبال کردن هدف و داشتن ایمان در شرایط سخت درس می‌دهد. با ترکیب مطالب این کتاب و محتویات تعدادی از کتاب‌های فوق، و به کارگیری نتایج آن‌ها توقف ناپذیر می‌شوید.

حافظه نامحدود اثر کوین هرسلی

حافظه نامحدود اثر کوین هرسلی

کتاب حافظه نامحدود، یکی از بهترین کتاب های روانشناسی موفقیت و انگیزشی است. کوین هرسلی کسی بود که در سال 2013 رکورد قدرت حافظه جهان را به نام خود ثبت کرد. او کتاب “حافظه نامحدود” را نوشته تا یافته‌های خود را در این زمینه به شما آموزش دهد. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه حافظه خود را به میزان زیادی تقویت کنید، و بهره وری، اخلاق کاری، پایایی و موفقیتتان را در هر زمینه‌ای به میزان نامحدودی بهبود بخشید.

تقویم چارلی بیچاره اثر پیتر دی کافمن

تقویم چارلی بیچاره اثر پیتر دی کافمن

این کتاب یک غول است که باید از آن رد شوید. “تقویم چارلی بیچاره” یک کتاب بسیار طولانی است، ولی ارزش مطالعه کردن را دارد. این اثر دانش چالرز تی مانگر و وارن بافت را با هم ترکیب می‌کند و توسط خود کافمن ویرایش شده است. “تقویم چارلی بیچاره” به شما در زمینه سرمایه گذاری و تجارت درس می‌دهد، و به میزان زیادی روی نحوه تصمیم گیری و بهتر فکر کردن بحث می‌کند. این اثر جنبه‌هایی از کار و تجارت را بحث می‌کند، ولی باز هم یکی از بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2019 است.

سایکو سایبرنتیک اثر ماکسول مالتز

سایکو سایبرنتیک اثر ماکسول مالتز

یکی از نویسندگان مهمان بلاگ Wealthy Gorilla اخیرا مقاله‌ای را منتشر کرده است که درباره کتاب “سایکو سایبرنتیک” جزئیات زیادی را ارائه می‌کند. ایده سایکو سایبرنتیک این است که قبل از تلاش کردن برای رسیدن به اهدافمان ابتدا باید به درکی از نتایج مورد انتظارمان درباره آن اهداف برسیم. از طریق این فلسفه و اطلاعات موجود در سایکو سایبرنتیک می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی از زندگیمان پیشروی داشته باشیم.

زبان بدن اثر جو ناوارو

زبان بدن اثر جو ناوارو

این کتاب برخلاف سایر کتاب‌های موجود در این لیست روی زبان بدن و نحوه شروع درک سریع منظور افراد تمرکز کرده است. “زبان بدن” جزئیات بسیار جالبی را درباره آن دسته از رفتارهای بدنی ارائه می‌کند که باید بتوانید در موقعیت‌های واقعی با اعضای جامعه از آن‌ها استفاده کنید. حجم دانشی که توسط این کتاب تدریس می‌شود، احتمالا شما را شگفت زده می‌کند. اگر می‌خواهید به این توانایی برسید که با سرعت بالایی منظور افراد را درک کنید، توصیه می‌کنیم که حتما این کتاب را بخوانید؛ این کتاب یکی از بهترین کتاب های روانشناسی اجتماعی در سال 2019 به شمار می‌آید.

20 ساعت اول اثر جاش کافمن

20 ساعت اول اثر جاش کافمن

این کتاب همه ابزارهایی را که برای یاد گرفتن اصول پایه هر توانایی جدیدی به آن‌ها نیاز دارید، در 20 ساعت در اختیارتان می‌گذارد. پژوهش‌ها همیشه به ما نشان داده‌اند که 10,000 ساعت طول می‌کشد تا یک توانایی جدید را یاد بگیریم. “20 ساعت اول” به روشی جادویی به شما یاد نمی‌دهد که در عرض 20 ساعت توانایی جدیدی را یاد بگیرید، ولی اصول پایه هر توانایی را در این بازه زمانی به شما آموزش می‌دهد. کافمن در این اثر اصول مورد نظرش را به اقدامات بسیار ساده‌ای تبدیل کرده است تا شما بتوانید از آن‌ها در هر زمینه‌ای استفاده کنید. دلیلی برای نخریدن این کتاب وجود ندارد، بی‌شک «20 ساعت اول» یکی از بهترین کتاب های روانشناسی جهان در سال 2019 میلادی است.

تلنگر اثر ریچارد تیلر و کاس سانستین

تلنگر اثر ریچارد تیلر و کاس سانستین

تلنگر آخرین کتابی است که این لیست از بهترین کتاب های روانشناسی 2019 آن را معرفی می‌کند. تنلگر به شیوه‌ای بسیار ساده و مستقیم انتخاب‌ها و تصمیم‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد. با دنبال کردن توصیه‌های این کتاب می‌توانید تصمیمات بهتری درباره سلامتی، ثروت و خوشحالی خود بگیرید. برای ارتقاء زندگیتان به مراحل بالاتر توصیه می‌کنیم که این اثر را هم در کنار سایر کتاب‌های مورد نظرتان مطالعه کنید.

در انتها اگر شما نیز کتاب روانشناسی خاصی را در حوزه‌های مختلف موفقیت، مشاوره، اجتماعی، انگیزشی، دانشگاهی و غیره مطالعه کرده‌اید، آن را در قسمت دیدگاه‌ها نوشته و نظر خود را نیز درباره آن بیان کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: wealthygorilla

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر