;
coinex

بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 : هر نرم افزاری را راحت تست و اجرا کنید

برای افرادی که با اپ‌های اندروید کار می‌کنند، شبیه ساز اندروید یک ابزار کاربردی است. در این مطلب بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 را معرفی کرده‌ایم.

دلایل زیادی برای استفاده از شبیه سازهای اندروید وجود دارد. برنامه نویسان از این ابزارها برای تست کردن نرم افزارهایشان قبل از عرضه در بازار استفاده می‌کنند و گیمرها به آن‌ها روی می‌آورند تا بتوانند در اجرای بازی مورد علاقه خود از ماوس و صفحه کلید هم استفاده کنند. در این نوشتار با بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 آشنا می‌شوید. با تکراتو همراه باشید.

چه کسانی از شبیه سازها استفاده می‌کنند؟

سه کاربرد اصلی برای یک ایمولیتور وجود دارد. اولین کاربرد اصلی این ابزار اجرای بازی محسوب می‌شود، به این نحو که گیمرها از آن‌ها برای اجرای راحتتر بازی‌ های اندروید روی رایانه‌ها استفاده می‌کنند. شبیه ساز به گیمر کمک می‌کند که نخواهد برای اجرای بازی مورد نظرش از شارژ باتری گوشی استفاده کند و با اجرای بازی روی یک رایانه یا لپ تاپ باعث می‌شود که گیمر بتواند ترفندهای بازی را راحتتر اجرا کند. بلواستکس، ممو، کوپلیر و ناکس بهترین شبیه سازهای موجود برای اجرای بازی های اندروید هستند.

دومین کاربرد رایج شبیه سازها به نرم افزارسازی مربوط می‌شود. سازندگان بازی ها و برنامه های اندروید از ایمولیتورها برای تست کردن اپلیکیشن های خود قبل از عرضه آن‌ها در بازار استفاده می‌کنند. برای چنین کاربردی اندروید استودیوز ایمولیتور، زامارین و جنی موشن ابزارهای مناسبی هستند.

سومین کاربرد اصلی شبیه سازها برای امور مربوط به بهره وری است. البته در این رابطه بد نیست بدانید که به دلایلی نظیر ارزانتر بودن کروم بوک‌ها نسبت به رایانه‌های عادی، کارایی بهتر کروم بوک‌ها نسبت به یک گوشی در اجرای نرم افزارهای اندروید و چند پلت فرمی بودن بیشتر نرم افزارهای مربوط به بهره وری از شبیه سازها در این زمینه کمتر استفاده می‌شود. با همه این تفاسیر اگر برای انجام امور مربوط به بهره وری به شبیه ساز نیاز دارید، آرکان و بلیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 در یک نگاه

  1. اندروید استودیوز ایمولیتور (Android Studio’s emulator)
  2. آرکان (ARChon)
  3. بلیس او اس (Bliss OS)
  4. بلواستکس (Bluestacks)
  5. گیم لوپ (GameLoop)
  6. جنی موشن (Genymotion)
  7. ال دی پلیر (LDPlayer)
  8. ممو (MEmu)
  9. ناکس (Nox)
  10. فوئنیکس او اس (Phoenix OS)
  11. پرایم او اس (PrimeOS)
  12. رمیکس او اس پلیر (Remix OS Player)
  13. زامارین (Xamarin)
  14. یو ویو (YouWave)

اندروید استودیوز ایمولیتور

اندروید استودیوز ایمولیتور

قیمت: رایگان

این محصول کنسول نرم افزارسازی پیش فرض اندروید است و ابزارهای خوبی را برای ساخت برنامه و بازی های اندروید در اختیار برنامه نویسان می‌گذارد. اندروید استودیوز ایمولیتور یک شبیه ساز داخلی هم برای تست برنامه ها و بازی ها دارد، و این قابلیت یکی از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که آن را به یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 تبدیل کرده است. نصب این ابزار پیچیده و زمان بر است، به همین دلیل آن را به کاربران عادی توصیه نمی‌کنیم، ولی اگر یک برنامه نویس هستید این اپلیکیشن را در نظر بگیرید. اندروید استودیوز ایمولیتور زبان برنامه نویسی کاتلین (Kotlin) را هم پشتیبانی می‌کند.

آرکان

آرکان

قیمت: رایگان

آرکان یک شبیه ساز سنتی نیست. این ابزار به صورت یک افزونه روی گوگل کروم نصب می‌شود و توانایی اجرای نرم افزارها و بازی های اندروید را به آن می‌دهد. اجرای این شبیه ساز ساده نیست، به این نحو که کاربر باید ابتدا آن را روی مرورگر کروم نصب کند و سپس APKهای لازم را پیدا کند و بارگذاری نماید. گاهی هم لازم است که شما یک APK را تغییر دهید تا این شبیه ساز را پشتیبانی کند. برای اجرای آرکان نسبت به سایر ایمولیتورهای برتر باید مراحل بسیار بیشتری را طی کنید، ولی جنبه مثبت آرکان این است که همه پلت فرم‌های دارای مرورگر کروم را پشتیبانی می‌کند.

بلیس او اس

بلیس او اس

قیمت: رایگان / دارای گزینه پرداخت کمک هزینه‌های اختیاری

بلیس نسبت به سایر ایمولیتورها کمی متفاوت است، به این نحو که به کمک یک دستگاه مجازی در قالب یک شبیه ساز اندروید رایانه کار می‌کند. بلیس قابلیت اجرا شدن روی رایانه از طریق یک فلش یو اس بی را هم دارد و در این حالت نرم افزارهای اندروید را از بوت اجرا می‌کند، ولی این نحوه استفاده از آن مخصوص افراد حرفه‌ای است. روش دیگر استفاده از بلیس ساده است، اما در صورتی که کاربر از دستگاه مجازی استفاده نکرده باشد کمی برایش خسته کننده می‌شود.

بلیس او اس در صورتی روی رایانه به درستی اجرا می‌شود که رایانه آن را پشتیبانی کند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از نصب آن از سیستم عامل خود یک نسخه بکاپ تهیه کنید. این ایمولیتور نسخه اوریو سیستم عامل اندروید را در اختیارتان می‌گذارد.

بلو استکس

بلو استکس

قیمت: رایگان / ماهیانه 2 دلار

بلو استکس علاوه بر این که جزء بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 است، از محبوبترین ایمولیتورهای اندروید هم محسوب می‌شود، زیرا سیستم عامل‌های اندروید و مک را پشتیبانی می‌کند، کارایی خوبی دارد و هنوز بروزرسانی می‌شود. بلو استکس به یک نرم افزار سنگین شبیه بود، به همین دلیل نسخه 4 آن در سال 2018 ارائه شد تا راندمان بهتری را ارائه کند. این ایمولیتور بیشتر برای گیمرها ساخته شده است، به همین دلیل تنظیمات کلیدهای بازی را هم در اختیار کاربرش می‌گذارد.

بلو استکس جزء سنگینترین شبیه سازهای این لیست است، ولی مجهزترین شبیه ساز این لیست هم محسوب می‌شود. سازنده این نرم افزار رابط یک ایمولیتور خوب دیگر را هم با نام MSI App Player وارد بازار کرده است.

گیم لوپ

گیم لوپ

قیمت: رایگان

گیم لوپ یک شبیه ساز برای اجرای بازی است و ابتدا با نام تنسنت گیمینگ بادی (Tencent Gaming Buddy) وارد بازار شد. این ایمولیتور کارایی خوبی در اجرای بازی ها دارد و برای مثال بازی هایی مانند Call of Duty: Mobile و PUBG Mobile را به خوبی اجرا می‌کند. گیم لوپ علاوه بر بازی های تنسنت مجموعه دیگری از بازی ها را نیز روی خود دارد، اما تعداد این بازی ها خیلی زیاد نیستند. این ایمولیتور برای امور بهره وری و تست نرم افزارها کارایی چندان خوبی ندارد، اما در اجرای بازی های مختلف هیچ ضعفی را از خودش نشان نمی‌دهد.

دانلود و نصب آسان، اجرای راحت بازی ها و ارائه ابزارهای کنترلی مناسب برای اجرای بازی ها از ویژگی‌هایی هستند که این ایمولیتور را به یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 تبدیل کرده‌اند.

جنی موشن

جنی موشن

قیمت: رایگان / دارای آپشن‌های پرداخت

این شبیه ساز اندروید بیشتر برای برنامه نویسان ساخته شده است و کاربرش را قادر می‌سازد تا برنامه هایش را روی دستگاه‌های مختلفی تست کند. شما می‌توانید این شبیه ساز را برای دستگاه‌های مختلفی و با نسخه‌های مختلفی از سیستم عامل اندروید پیکره بندی کنید و هر زمانی که می‌خواهید از طریق آن دستگاه‌های مجازی مختلفی را به کار گیرید. این شبیه ساز برای کاربرهای مصرف کننده چندان خوب نیست، ولی خدماتش را به طور رایگان در اختیارشان می‌گذارد.برترین ویژگی که این ایمولیتور را به یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 تبدیل کرده موجود بودنش برای رایانه‌های دسکتاپ و سرویس‌های کلود است. کاربرانی که به رایانه‌های قدرتمند دسترسی ندارند، می‌توانند با سرورهای جنی موشن همه کارهای خود را انجام دهند.

ال دی پلیر

ال دی پلیر

قیمت: رایگان

ال دی پلیر یکی دیگر از شبیه سازهای محبوب در دنیای گیمینگ است. این محصول ویژگی‌های متعارف مورد نیاز گیمرها را دارد، بازی های جدید را به راحتی اجرا می‌کند و هنوز هم به طور ماهیانه و منظم بروزرسانی می‌شود. جدیدترین آپدیت این ایمولیتور باعث شد که طرفداران بازی Call of Duty: Mobile بتوانند به راحتی و بدون هیچ نقصی آن را روی رایانه خود اجرا کنند. ال دی پلیر بازی هایی مانند Clash of Clans، Brawl Stars، Black Desert Mobile، PUBG Mobile و بسیاری از بازی های دیگر را به راحتی اجرا می‌کند و اگرچه روی یک نسخه اندروید قدیمی اجرا می‌شود، تجربه خوبی را در زمینه اجرای بازی ها نصیبتان می‌کند.

ممو

ممو

قیمت: رایگان

ممو هم جزء جدیدترین شبیه سازهای اندروید برای اجرای بازی است و یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 هم محسوب می‌شود زیرا توانایی پشتیبانی کارت گرافیک‌های AMD و اینتل را دارد. بیشتر سازندگان محصولاتشان را برای پردازشگرهای AMD ارائه می‌کنند، ولی باعث خوشحالی است برنامه نویسانی هم هستند که پلت فرم AMD را با توجهی ویژه در نظر می‌گیرند. ممو نسخه‌های ژلی بین، کیت کت و لولی پاپ سیستم عامل اندروید را هم پشتیبانی می‌کند.

این شبیه ساز بیشتر برای گیمرها ساخته شده است، اما در زمینه انجام امور مربوط به بهره وری هم کارایی خوبی دارد. جدیدترین آپدیت این نرم افزار در اواسط ماه نوامبر 2019 منتشر شد و علاوه بر حل تعدادی از باگ‌هایش، کاراییش را بهبود بخشید و یک مپ ابزارهای کنترلی بازی را هم به این شبیه ساز اضافه کرد.

ناکس

ناکس

قیمت: رایگان

ناکس یکی دیگ از شبیه سازهای اندروید محبوب برای اجرای بازی روی رایانه است. این محصول نقشه کلیدهای بازی را در اختیارتان می‌گذارد، توانایی پشتیبانی گیم پد را دارد، می‌تواند امکان استفاده از فرامین حرکتی در هنگام بازی را برای شما فراهم کند، کارایی خوب و لذت بخشی دارد و به طور مداوم بروزرسانی می‌شود، به همین دلیل یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 محسوب می‌شود.

فوئنیکس او اس

فوئنیکس او اس

قیمت: رایگان

فوئنیکس او اس یک ایمولیتور اندروید جدید است و کارایی خوبی را در اجرای بازی ها و امور مربوط به بهره وری ارائه می‌کند. فوئنیکس او اس خدمات گوگل پلی را هم در اختیارتان می‌گذارد، اما گاهی اوقات آپدیت کردن این خدمات سخت است. اگر این نرم افزار را نصب کنید، می‌توانید همه برنامه ها و بازی های مورد نیازتان را از گوگل پلی استور دریافت کنید. این ایمولیتور خدماتش را در قالب نسخه 7.1 سیستم عامل اندروید ارائه می‌کند.

پرایم او اس

پرایم او اس

قیمت: رایگان

پرایم او اس به طور واقعی یک ایمولیتور نیست، به این نحو که در قالب یک پارتیشن روی رایانه نصب می‌شود و پس از بارگذاریش توسط کاربر سیستم عامل اندروید را در اختیارتان می‌گذارد. این شبیه ساز برای اجرای بازی های پلت فرم اندروید ساخته شده است، ماوس و کیبورد را پشتیبانی می‌کند، بیشتر نرم افزارهای اندروید را در دسترستان قرار می‌دهد و در اجرای امور مربوط به بهره وری هم کارایی خوبی دارد. پرایم او اس به پلت فرم کروم او اس شبیه است، اما همه قابلیت‌های این پلت فرم را ندارد. شما با این ایمولیتور همچنین می‌توانید چند کار را به طور همزمان انجام دهید و فیلم مورد نظرتان را هم تماشا کنید.

رمیکس او اس پلیر

رمیکس او اس پلیر

قیمت: رایگان

رمیکس او اس پلیر هم یک ایمولیتور جدید است و در فضای نسخه مارشمالو سیستم عامل اندروید فرامین کاربرش را انجام می‌دهد. این شبیه ساز در قالب یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 کاربرد و نصب آسانی را ارائه و بیشتر بازی ها را اجرا می‌کند، توانایی اجرای همزمان چند بازی را دارد، ویژگی‌های گیمینگ خاص و یک نوار ابزار قابل تنظیم را در اختیارتان می‌گذارد و در انجام امور مربوط به بهره وری هم کارایی خوبی دارد. سایت ارائه کننده این نرم افزار بسته شده است و خود نرم افزار هم دیگر به طور فعال بهینه سازی نمی‌شود، با این حال تا یکی – دو سال آینده می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

زامارین

زامارین

قیمت: رایگان / دارای آپشن‌های شرکتی

زامارین به اندروید استودیو شبیه است، با این تفاوت که می‌تواند به محصولاتی نظیر مایکروسافت ویژوال استودیو هم متصل شود و از این طریق فضای بیشتری را برای ساخت، توسعه و تست نرم افزار در اختیارتان بگذارد. این ایمولیتور مانند اندروید استودیو یک شبیه ساز داخلی را هم برای تست نرم افزار و بازی در اختیارتان می‌گذارد. زارامین پروسه نصب سختی دارد و به قدرتمندی محصولاتی مانند جنی موشن نیست، اما از ماهیتی تنظیم پذیر بهره می‌برد و فرامین کاربرش را هم انجام می‌دهد. این شبیه ساز برای کاربردهای شخصی رایگان است، اما شرکت‌ها و تیم‌های بزرگ برای استفاده از آن باید یکی از طرح‌های پرداختش را خریداری کنند.

یو ویو

یو ویو

قیمت: رایگان / 29.99 دلار برای دریافت نسخه لولی پاپ

یو ویو یکی از قدیمیترین شبیه سازهای اندروید برای رایانه است و سابقه کاری طولانی مدتی دارد. این محصول در سال 2016 آپدیت شد، ولی هنوز هم کارایی خوبی را ارائه می‌کند.  ورژن رایگان یو ویو کاراییش را در قالب نسخه Ice Cream Sandwich سیستم عامل اندروید ارائه می‌کند، ولی شما می‌توانید با پرداخت مبلغ 29.99 دلار نسخه لولی پاپ آن را خریداری کنید. یو ویو نصب آسانی دارد و علی رغم نداشتن ویژگی‌های خاص مخصوص بازی، بازی‌های سبک را به خوبی اجرا می‌کند.

این ابزار به عنوان یکی از بهترین شبیه سازهای اندروید در سال 2020 در اجرای امور سبک مربوط به بهره وری هم کارایی خوبی دارد، اما به دلیل عدم دریافت بروزرسانی جدید قدیمی به نظر می‌رسد. نسخه پولی یو ویو را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، اما اگر به دنبال یک ایمولیتور خوب برای اجرای نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اندروید هستید نسخه رایگان این محصول کارایی خوبی را در اختیارتان می‌گذارد.

خودتان شبیه ساز بسازید

خودتان شبیه ساز بسازید

قیمت: (اغلب) رایگان

خودتان هم می‌توانید شبیه ساز بسازید. برای این منظور باید VirtualBox و یک ایمیج Android-x86.org را دانلود کنید و یکی از دستورالعمل‌های موجود برای ساخت شبیه ساز را به درستی دنبال کنید. این روش یکی از سختترین راهکارهای موجود برای ساخت شبیه ساز است، ولی به پیچیدگی و خسته کنندگی نصب شبیه سازهایی مانند اندروید استودیو یا زامارین نیست. اگر دانش کمی در این زمینه دارید یا به فایل‌های آموزشی مربوطه دسترسی ندارید، این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم. با این حال این شیوه شما را قادر می‌سازد تا شبیه سازتان را طبق سلیقه خودتان بسازید و این شانس را هم در اختیارتان می‌گذارد که آن را در اختیار سایر افراد هم بگذارید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر