;
coinex

چگونه کم هزینه سفر کنیم

شما می‌توانید پول خود را صرف لباس و وسایل گران‌قیمت کنید، اما حتی در ده سال دیگر آن چیزها را به یاد نمی‌آورید، هرگز به آنها توجه نکنید.

این تجربیاتی است که برای آن هزینه کرده‌اید و به یاد خواهید آورد، نه کالاهایی که خریداری کرده‌اید. با این نکات سفر، ماجراجویی خود را بدون خالی کردن حساب بانکی‌تان برنامه‌ریزی کنید. برای رزرو بلیط سفر از جمله بلیط هواپیما علی بابا به آدرس www.alibaba.ir مراجعه کنید.

چگونه کم هزینه سفر کنیم

1. شروع به برنامه‌ریزی سفر کنید

چند چیز در مورد برنامه‌ریزی سفر باید بدانید که می‌تواند یک روند چالش برانگیز باشد، اما ارزش آن را دارد! اگر ارزانترین راه برای سفر می‌خواهید، باید آماده شوید.

زمان بندی همه چیز است

شما می‌خواهید در ماه تیر زمانی که تعطیلات تابستانی در اوج خود است به شمال بروید و هوا و همه چیز برای رفتن به چنین سفری عالی است. در اینجا باید بدانید که برای سفر رقبای زیادی دارید. پس در نتیجه هزینه‌های شما بالا خواهد رفت. اما همانطور که تعداد زیادی از افراد به شما خواهند گفت که شمال در همه مواقع سال زیباست پس باید برنامه سفر خود را تغییر دهید و زمان دیگری سفر کنید.

بسیار قابل انعطاف باشد

خوب، شاید شما فقط بتوانید در ماه تیر تعطیلات خود را بگذرانید و مطمئناً قلب شما برای شمال می‌تپد اما می‌دانید که شمال تنها نقطه زیبا در ایران نیست. شهرهای دیگری مانند اصفهان، شیراز و یزد مقرون به صرفه‌تر خواهند بود، ضمن اینکه تجربه‌ای را ارائه می‌دهند که در مراکز توریستی شمال در دسترس نیست.

هرچه با مقصد انعطاف پذیرتر باشید، احتمال پیدا کردن یک گزینه خوب و یک ماجراجویی عالی بیشتر است. به عنوان یک قاعده کلی، دیگر شهرهای ایران در تابستان نسبت به شمال ارزانتر هستند پس به دیدن آنها بروید.

2. پرواز ارزان را رزرو کنید

بنابراین شهر خود را پیدا کنید و آماده سفر شوید. اما اول، شما باید به آنجا برسید پس بهترین پیشنهاد پرواز را انتخاب کنید. یعنی مناسب‌تری آن با جیبتان. با انعطاف پذیر کردن زمان پرواز و یا انتخاب بلیط چارتر بهتر می‌توانید سفر کنید.

سفر در خارج از فصل

بار دیگر، عرضه و تقاضا هزینه را تعیین می‌کند. مطمئناً، یک پرواز وجود دارد که در زمان مناسب پرواز کرده و به مقصد شما می‌رسد پس لطفا کم هزینه‌ترین آن را انتخاب کنید.

اگر می‌توانید در زمان کمی راحت‌تر سفر کنید، اغلب می‌توانید قیمت بسیار بهتری دریافت کنید. سفر در خارج از فصل نه تنها پرواز ارزانتری را برای شما به همراه خواهد داشت بلکه از ازدحام جمعیت توریستی نیز جلوگیری خواهید کرد. سفر در خارج از فصل به شما این امکان را می‌دهد که گزینه‌های بهتری را داشته باشید. خرید بلیط ارزان هواپیما از اینجا امکانپذیر بوده و می‌توانید انواع قیمت‌ها را ببینید.

حمل و نقل‌های جایگزین را انتخاب کنید

نوع وسیله حمل و نقل شما بسیار در هزینه‌ها تاثیرگذار است و می‌توانید با انتخاب نوع ارزان آن سفرتان را اقتصادی‌تر کنید. اگر حمل و نقل شما هواپیما است آن را تبدیل به قطار یا اتوبوس کنید و با آن به سفر بپردازید.

با اتوبوس رفتن

صحبت از حمل و نقل زمینی شد. استفاده از یک صندلی پس از یک پرواز طولانی می‌تواند لذت بخش باشد چراکه می‌توانیداز مسیر و جاده بسیار لذت ببرید و علاوه بر آن پولتان را پس انداز کنید.

اما بسیاری از شهرها برای ورود به مرکز شهر اشکال مختلفی از حمل و نقل ارزان قیمت را ارائه می‌دهند، از قطار گرفته تا اتوبوس تا مینی بوس تا ون گروهی گزینه‌هایی است که با آن می‌توانید از گشت و گذار میان شهرها لذت ببرید. با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا می‌توانید سفر خود را راحت‌تر کنید.

اقامتگاه

بیشتر افراد به طور پیش فرض به رزرو یک اتاق هتل برای تعطیلات می‌پردازند اما این خیلی قدیمی است! برخی اوقات نه تنها یک هتل معمولاً گرانترین انتخاب است، بلکه معمولاً کمترین جذابیت را هم دارا است. بیایید نگاهی به برخی از گزینه های خوب و ارزان قیمت از هتل بیندازیم.

متل

متل‌ها اصولا کم هزینه‌تر هستند و علاوه بر آن کیفیت خوبی هم دارند.

هتل آپارتمان

هتل آپارتمان‌ها نیز علاوه بر هزینه مناسبتر نسبت به هتل از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

چادر زدن

این گزینه برای افرادی که عاشق سفر رمانتیک و یا ماجراجویی‌های همراه با ریسک هستند عالی است.

مسافرخانه

  • با انتخاب این گزینه شاید کیفیت کمی پایین باشد اما هزینه‌ها بسیار مناسب تر است.

خوراکی‌ها

  • ارزان بخورید
  • بی‌شک یکی از جذابیت‌های سفر خوراکی‌های آن است و هرکسی عاشق این است که به امتحان غذاهای جدید بپردازد.
  • اما خوردن سه وعده غذایی روزانه به مدت 4 روز یا بیشتر تقریباً هزینه بالایی دارد پس باید آن را کنترل کنید.
  • خودتان غذا درست کنید
  • اگر در سفر خودتان بتوانید غذا درست کنید البته برای چند وعده می‌تواند هیجان انگیز و اقتصادی باشد.

غذای خیابانی

حتما لازم نیست تمام وعده‌ها را در اقامتگاه خود یا هتل که هزینه زیادی دارد صرف کنید. می‌توانید در میان غذاخوری‌های خیابانی پیشنهادهای بسیار خوشمزه‌ای پیدا کنید که البته هزینه‌اش نیز کمتر است و علاوه بر آن با زیستن در میان مردم آن شهر بهتر می‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر