;
coinex

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور با ارور This item isn’t available in your country

برخی از نرم افزارها و اپ های موجود در گوگل پلی استور به دلیل تحریم‌ها قابل نصب و دانلود در ایران نیستند. در این نوشته ضمن بررسی دلیل نمایش پیغام ارور This item isn’t available in your country به معرفی روش هایی برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور خواهیم پرداخت.

سیستم عامل اندروید در حال حاضر محبوب ترین و پراستفاده ترین سیستم عامل موجود برای گوشی های هوشمند بوده و برنامه نویسان، حجم گسترده ای از نرم افزارها، بازی ها و اپ های کاربردی را برای این بستر طراحی و تولید می کنند. برنامه نویسان این حوزه نیز مانند سایر برنامه نویسان، قابلیت اضافه کرد کدهای مخرب به نرم افزارهای خود را داشته که ممکن است موجب سواستفاده از اطلاعات موجود در گوشی های همراه کاربران شده و تصاویر و اطلاعات شخصی آنها را به سرورهای مختلف منتقل نماید.

در حال حاضر بسترهای مختلفی برای دانلود اپلیکیشن ها و نرم افزارهای سیستم عامل اندروید وجود داشته که با تلاش بر جلب اعتماد کاربران، نرم افزارهای منتشر شده را با توجه به قوانین خود، برای دانلود در اختیار کاربران قرار می دهند. با توجه به استفاده روزافزون کاربران، در ایران نیز بسترهای مختلفی برای دانلود نرم افزارها وجود داشته که بازار و مایکت مشهورترین و معتبرترین آنها به حساب می آیند.

تاریخچه گوگل پلی استور

با درنظر گرفتن این نکته که در دنیای امروز، امنیت در فضای مجازی، کلیدی ترین و مهم ترین نقش را ایفا کرده، وجود مرجعی قابل اعتماد برای دانلود اپ ها و نرم افزارها برای سیستم عامل اندروید یکی از ضروری ترین نیازها خواهد بود. در حال حاضر معتبرترین و بهترین منبع برای دانلود نرم افزارها، بازی ها و برنامه های اندروید، گوگل پلی استور (Google Play Store) بوده که با استفاده از جدیدترین و مدرن ترین ابزارهای موجود، به آنالیز و بررسی اپ های مختلف پرداخته و مانع از نصب نرم افزارهای مخرب در گوشی های کاربران می گردد.

فروشگاه گوگل یا Google Play Store در سال 2009 و با نام بازار اندروید (Android Market) فعالیت خود را آغاز نمود. با توجه به قدرت غیر قابل توصیف شرکت گوگل به عنوان یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت های حوزه وب و اینترنت، این سرویس شرکت گوگل نیز همگام با سایر خدمات، به سرعت پیشرفت نمود و با تکیه بر قوانین و سیاست های شرکت در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران و تامین امنیت نرم افزارهای موجود، به بزرگترین و معتبرترین منبع برای دانلود نرم افزارهای این سیستم عامل تبدیل شد.

در حال حاضر در پلی استور علاوه بر انواع اپ ها و برنامه های کاربری و سرگرمی و بازی ها، امکانات متنوع دیگری مانند فروشگاه کتاب گوگل (Google Play Books)، فروشگاه فیلم و برنامه های تلویزیونی (Google Play Movie and TV)، فروشگاه موسیقی (Google Play Music) و … را نیز به کاربران ارائه می دهد.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور ؛ این برنامه در کشور شما ارائه نمی گردد!

رفع خطا و ارور This item isn’t available in your country

بسیاری از کاربران ایرانی با توجه به مشکلات به وجود آمده برای نرم افزارهای داخلی و عدم اطمینان به اعتبارسنجی و بررسی کدهای اپ ها برای سنجش میزان امنیت توسط مارکت های داخلی، تمایلی به بسترهای دانلود داخلی نداشته و از گوگل پلی استور با توجه به امنیت بالاتر و اطمینان از عدم مخرب بودن نرم افزارهای موجود، استفاده می کنند. این مشکل برای کاربران گوشی های شرکت اپل نیز وجود داشته و بسیاری از کاربران با تکیه بر عواملی مانند لو رفتن اطلاعات 5 میلیون کاربر سیب اپ در ابتدای سال 1399، اعتمادی به این بسترها ندارند.

اما استفاده از پلی استور نیز به دلیل وجود تحریم‌های در نظر گرفته شده توسط ایالات متحده آمریکا برای ایران، مشکلات خاص خود را داشته و بسیاری از کاربران علاوه بر مشکلات بسیار بر اثر فیلترینگ گسترده اکثر شبکه های اجتماعی مشهور مانند یوتیوب، فیسبوک، تلگرام و … در ایران، برای استفاده از برخی نرم افزارها با خطا و پیغام This item isn’t available in your country با مفهوم این نرم افزار در کشور شما ارائه نمی گردد مواجه می شوند. در ادامه به راهکارهایی برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور و به نوعی استفاده از تکنیک محبوب “دور زدن” سیاست مداران ایرانی در چند سال گذشته برای رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

روش نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور

آشنایی با مفهوم آدرس آی-پی

برای رفع این مشکل لازم است که ابتدا به بیان چند مفهوم پایه و اساسی در هنگام استفاده از اینترنت بپردازیم. هر کاربری به محض ورود به شبکه جهانی اینترنت، یک کد دریافت کرده که با نام آی-پی آدرس (IP یا Internet Protocol Address) شناخته می شود. این کد منحصر بفرد بوده و در بخشی از آن، با توجه به شناسایی سرویس دهنده اینترنت، کشور کاربر نیز مشخص می گردد.

با توجه به همین بخش، برخی از طراحان نرم افزار کاربران ایرانی را در لیست تحریم خود قرار داده و گوگل پلی عبارت This item isn’t available in your country را به شما نمایش می دهد. به همین دلیل، تنها راه و روش نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور تغییر آی-پی و در نتیجه تغییر کشور محل استفاده کاربر بوده که با استفاده از نرم افزارهای فیلترشکن و سرویس های وی پی ان قابل انجام است. به عنوان مثال برای نصب بازی فورتنایت و Need For Speed نیز ممکن است مجبور به استفاده از این روش ها باشید.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در فروشگاه گوگل (روش اول)

برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور و حذف ارور This item isn’t available in your country در این روش لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا یکی از نرم افزارهای تغییر آی پی (VPN یا فیلترشکن) را که فعال نمایید. با استفاده از این روش، آی پی شما تغییر یافته و به یکی از کشورهای خارج از تحریم تغییر پیدا می کند.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور با ارور This item isn't available in your country

  • وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور با ارور This item isn't available in your country

  • وارد بخش نرم افزارها یا Apps شوید.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور با ارور This item isn't available in your country

  • در لیست به نمایش درآمده، نرم افزار Google Play Store یا فروشگاه Google Play را انتخاب نموده تا تنظیمات مربوط به آن، به نمایش درآید.
  • گزینه Force Stop یا توقف اجباری را برای توقف کامل این سرویس انتخاب نموده و گزینه مربوط به تایید این عملیات را انتخاب کنید.

  • سپس وارد بخش Storage یا محل ذخیره شده و با انتخاب گزینه های پاک کردن داده ها و تائید این عملیات، اطلاعات پیش فرض برنامه را حذف نمایید.
  • از منوی تنظیمات خارج شوید.
  • با انتخاب گزینه فروشگاه گوگل یا Google Play Store وارد نرم افزار پلی استور شوید.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور با ارور This item isn't available in your country

  • نرم افزار یا بازی موردنظر خود را با استفاده از بخش جستجو، انتخاب و نصب کنید.

 

با استفاده از این روش و انجام به ترتیب مراحل، نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور و بازی ها و نرم افزارهایی که با پیغام This item isn’t available in your country غیر قابل نصب بوده، امکان پذیر خواهد شد.

توجه:

برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور و بازی ها و نرم افزارهایی که با پیغام This item isn’t available in your country در این روش توجه به نکات زیر ضروری است:

  • اتصال به اینترنت و نرم افزار فیلترشکن در تمامی مراحل باید برقرار باشد.
  • در بخش نرم افزارهای گوشی، گزینه‌های دیگری مرتبط با پلی استور مانند Google Play Services یا Google Play Games نیز وجود داشته، اما برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در فروشگاه گوگل نیازی به اعمال تغییر در آنها وجود ندارد.
  • با انتخاب گزینه پاک کردن داده ها یا Clear Data هیچکدام از نرم افزارها و بازی‌های شما حذف نشده و شما کماکان توانایی استفاده از آنها را خواهید داشت.
  • درصورتیکه یک بار بدون استفاده از فیلترشکن وارد فروشگاه گوگل شوید، تمامی تنظیمات به حالت عادی برگشته و شما به عنوان یک کاربر ساکن در کشور جمهوری اسلامی، برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور مجبور به تکرار تمامی این عملیات هستید.
  • در صورت فعال بودن فیلترشکن، تمامی ترافیک مصرفی شما در سایر نرم افزارها و برنامه ها (حتی نمونه‌های داخلی مانند روبیکا) نیز بر مبنای تعرفه بین الملل محاسبه خواهد شد.
  • فرم نمایش اطلاعاتی با توجه به گوشی مورد استفاده شما، ممکن است متفاوت با تصاویر نمایش داده باشد.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در فروشگاه گوگل (روش دوم)

روش دیگری نیز برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در فروشگاه گوگل وجود دارد. در صورتیکه تمایل به استفاده از روش اول ندارید، می توانید با استفاده از کامپیوتر و بدون نیاز مستقیم به گوشی از روش دور زدن استفاده کنید:

  • ابتدا نرم افزار فیلترشکن/وی پی ان کامپیوتر خود را فعال کنید.

  • با استفاده از مرورگر وارد وب سایت فروشگاه گوگل به آدرس play.google.com شوید.
  • بازی یا نرم افزار خود را با استفاده از بخش جستجو/Search پیدا کنید.

  • گزینه نصب را انتخاب کنید.

نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور با ارور This item isn't available in your country

  • گوشی مورد نظر خود را از بین دستگاه های ثبت شده انتخاب کنید.
  • دکمه ادامه (Continue) را انتخاب کنید.

  • رمز حساب کاربری سرویس گوگل خود را وارد کنید.

  • بازی یا نرم افزار مورد نظر بر روی گوشی شما نصب خواهد شد.

 

با استفاده از این روش، تمامی موارد فروشگاه گوگل که پیش از این در گوشی غیر قابل نصب بوده و با پیغام خطا و ارور This item isn’t available in your country به نمایش درمی آمدند، بدون مشکل در تلفن همراه شما نصب خواهند شد.

توجه:

برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در گوگل پلی استور و بازی ها و نرم افزارهایی که با پیغام This item isn’t available in your country در این روش توجه به نکات زیر ضروری است:

  • این روش در گوشی های با سیستم عامل اندروید 6.0 به بعد قابل انجام است.
  • ثبت نام در یکی از سرویس های گوگل (جی‌میل، یوتیوب، پلی‌استور و …) ضروری است.
  • گوشی باید به اینترنت متصل باشد.
  • حساب گوگل در گوشی شما فعال شده باشد.
  • استفاده از فیلترشکن تنها در کامپیوتر ضروری است و نیازی به استفاده از آن در گوشی نخواهد بود.
  • نیازی به حذف اطلاعات در بخش تنظیمات Google Play Store در گوشی نیست.
  • فضای کافی در گوشی برای نصب بازی یا نرم افزار مورد نظر وجود داشته باشد.

آیا روش دیگری برای نصب برنامه های غیر قابل دانلود در فروشگاه گوگل می دانید؟ آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام این روش ها قدیمی هستن روش های جدیدی اومده که ما وارد خود سایت گوگل پلی میشیم و لینک صفحه ای رو که هود بازی یا برنامه تو گوگل پلی هست رو کپی می کنیم بعد همون رو تو سایت evozy کپی میکنیم که خودش لینک دانلود رو جنریت می کنه که بدون فیلتر شکن و فقط با اینترنت معمولی ایران(ایرانسل،همراه اول و رایتل) می تونید دانلود کنید برنامه ای رو که تحریم زده گوگل پلی ولی به نظر من این روش بالایی خوبه حالا هرجور که خودتون می دونید

    پاسخ