;
coinex

آیپد مینی 2021 (Apple iPad Mini) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

آیپد مینی 2021 (Apple iPad Mini) در جریان کنفرانس کالیفرنیا استریمینگ اپل امروز 23 شهریور رونمایی شد. در ادامه با بررسی قیمت، مشخصات فنی و قابلیت های نسل جدید آیپد مینی با تکراتو همراه باشید.

اپل امروز آیپد مینی را بالاخره آپدیت کرد. در رویداد امروز اپل آیپد مینی 2021 در کنار نسل نهم آیپد رونمایی شد و حالا قیمت، قابلیت‌ها و مشخصات فنی iPad Mini 2021 را می‌دانیم. هیجان بسیاری در خصوص این مراسم داشتیم و لحظه به لحظه اطلاعاتی که می‌خواستیم را دریافت می‌کنیم. مثلا آیپد مینی جدید نمایشگر 8.3 اینچ با حاشیه کم دارد و از نسل پنجم اینترنت تلفن همراه یا 5G پشتیبانی می‌کند.

ورج می‌گوید این بزرگترین به روزرسانی آیپد مینی‌هاست و قابلیت‌های جذابی به آن اضافه شده است. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید تا بیشتر در خصوص این دیوایس جدید بدانیم.

آیپد مینی 2021 (Apple iPad Mini)

قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

خانواده آیپد مینی محبوبیت بسیار قابل توجه‌ای دارند و حالا نسل جدید به نظر توانسته برگ بالای دیگری برای کوپرتینویی‌ها رو کند. بسیاری از شایعات در خصوص آیپد مینی 2021 به واقعیت تبدیل شدند. ترکیب رنگ نسل جدید iPad Mini بسیار جذاب است و به خوبی در کنار طراحی چشم‌نوازش به دل کاربر خواهد داشت. خبر بد اینکه متاسفانه خبری از مینی LED نخواهد بود.

از نخستین باری که آیپد مینی را در سال 2012 دیدیم، چیز جدیدی به طراحی آن اضافه نشده است و مدل‌های جدید همان ساختار سنتی را حفظ کرده‌اند. در این محصول جدید نیز حاشیه‌ها کمتر و آپشن‌های رنگ جدیدی در دسترس خریداران قرار گرفته‌ است. چیز هیجان‌انگیز دیگری را شاهد نبودیم.

آیپد مینی 2021

اندازه آیپد مینی جدید به شکلی است که قابل حمل بودن آن را نسبت به نسل نهم آیپد بیشتر در مرکز توجه قرار خواهد داد. در سوی دیگر حاشیه‌ها به خوبی باریک و باریک‌تر شده‌اند تا نمایشگر بزرگتر باشد یا حداقل بزرگتر جلوه کند. در نظر گرفتن گوشه‌های گرد در طراحی نیز به این امر دامن زده است. این دستگاه نمایشگر بزرگتری نسبت به آیپد مینی 5 دارد؛ یک نمایشگر 8.3 اینچی. با این اندازه امکان مالتی‌تسکینگ و انجام وظایفی نظیر تکالیف مدرسه نیز ممکن خواهد بود.

با این همه حتی با وجود این نمایشگر بزرگ نیز، آیپد مینی کوچک‌ترین تبلت اپل به شمار می‌شود. همانطور که بالاتر گفتیم شایعه مربوط به اضافه شدن صفحه نمایش مینی LED به واقعیت تبدیل نشد. تبلت جدید اپل به پویت USB-C مجهز است که سرعت انتقال داده و شارژ شدن را بهبود بخشیده است. دوربین‌ها نیز ارتقا یافته‌اند؛ در جلو با یک دوربین اولترا واید (فوق عریض) 12 مگاپیکسلی مواجه هستیم که از قابلیت سنتر استیج (Center Stage)‌ پشتیبانی خواهد کرد. دوربین پشتی دوقابلیت جدید دارد: شوتر با فلش True Tone و قابلیت فیلمبرداری 4K.

آیپد مینی 2021

در بخش پردازنده، اپل آیپد مینی جدید را 40 درصد سریع‌تر کرده و گرافیک آن را نیز 80 درصد قدرتمندتر کرده است. یعنی به سختی می‌توان اپ یا بازی را پیدا کرد که در این دستگاه لگ بزند یا قابل اجرا نباشد.

خبری از فیس آیدی وعده داده شده نیز و به همان تاچ آیدی (Touch ID) بسنده شده است. سیستم اسپیکر جدید با قابلیت استریو در حالت Landscape نیز اضافه شده است. نسل سوم اپل پنسل به صورت مغناطیسی به کنار شاسی دستگاه متصل خواهد شد و  پشتیبانی از وای‌فای 6 و فایوجی با سرعت دانلود 3.5 گیگابایت بر ثانیه (حتما قابل استفاده در ایران دی:) نیز دیگر نکات قابل ذکر است. کم شدن حاشیه‌ها باعث شده که تاچ آیدی یا همان حسگر اثر انگشت روی لبه فریم قرار بگیرد.

قیمت آیپد مینی 2021 از 499 دلار شروع می‌شود.

این مطلب به روزرسانی خواهد شد هموطن!

.

نظر شما در خصوص آیپد مینی 2021 (Apple iPad Mini) چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با سایر تکراتویی‌ها مطرح کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر