;
coinex

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

در این نوشتار تلاش خواهیم نمود به مقایسه دو گوشی از برندهای شیائومی و سامسونگ بپردازیم. با مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 همراه ما باشید.

خرید گوشی شاید از دشوارترین کارها باشد. هنگامی که تخصص کافی در زمینه گوشی‌های هوشمند نداریم و در کنارمان آشنای متخصصی هم وجود ندارد که خوب و بد را نشانمان دهد، کار سخت تر هم می‌شود.

اغلب اوقات کاربران برای خرید یک گوشی مناسب و مقرون به صرفه مدت‌ها تحقیق و تفحص می‌کنند و مشاوره های زیادی هم می‌گیرند اما نهایتا به ندای دل و البته جیب خود گوش می‌دهند و با انتخابی نادرست هم زمان و هم پولشان را به هدر می‌دهند. یکی از مهمترین و بهترین منابعی که می‌تواند به کاربران کمک شایانی بکند، مراجعه به مقالات جامع در وبسایت‌های معتبر است.

ما امروز در تکراتو قصد داریم درباره دو گوشی میان رده از دو برند اعجاب انگیزِ شیائومی و سامسونگ را به بوته نقد بگذاریم. پس در ادامه با مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 همراه ما باشید.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

همه ما با دو برند شیائومی و سامسونگ آشنا هستیم. سامسونگ قبل‌تر از شیائومی بوده است و هر یک از کاربران امروز لااقل یکبار از محصولات این کمپانی استفاده نموده‌اند. در مقابل شیائومی که نسبت به سامسونگ نوپا محسوب می‌شود، طی سالیان اخیر و در مدت کوتاه تری، پله‌های ترقی را پیموده و هم اکنون در جایگاه رقبای سرسخت پرچمداران بازار است.

سامسونگ گلکسی A71 پس از گلکسی A70 آمد و مدتی قبل شاهد رونمایی و عرضه گلکسی A72 نیز بودیم. پس با یک گوشی میانه رو به روییم که ظاهرا حرف های زیادی برای گفتن دارد. ردمی نوت 10 نیز از میان رده های اقتصادی بازار است که امکاناتی مشابه رقیب سامسونگی اش دارد. در ادامه با مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

طراحی و ساخت: شیائومی ردمی نوت 10 بهتر است یا سامسونگ گلکسی A71

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

می‌توان گفت که ردمی نوت 10 در بخش ظاهری تغییرات گسترده‌ای را پذیرفته و به عبارتی جراحی پلاستیک عمیقی داشته است. این میان رده اقتصادیِ شیائومی را می‌توان مشابه پرچمدار این برند با نام می 11 دانست. از جمله تغییراتی که به چشم می‌آید، می‌توان به برجستگی ماژول های دوربین که در کادری مستطیلی قرار دارند، پنل پشتی مات، نمایشگری نسبتا کشیده و وزن سبک‌تر اشاره کرد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 با وزن 178.8 گرمی سبک‌تر از نسل های قبل از خود ظاهر شده و به واسطه ابعاد 8.3 در 74.5 در 160.5 می‌توان گفت که این گوشی هم ضخامتش کم شده است و هم با کوتاه تر شدن نسبت به ردمی نوت 9 توانسته خودش را به عنوان یک گوشی خوش دست در دل کاربر جا کند. با ردمی نوت 10 نیازی نیست گوشی را مدام در دستان خود جا به جا کنید و می‌توانید به سهولت به تمام بخش های صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

طیف رنگ ردمی نوت 10، سبز، مشکی و سفید است و باید خاطر نشان ساخت که رنگ سفید و سبز حالت تماما مات دارند. شاید بتوان گفت که رنگ سفید این گوشی از باقی رنگ ها بهتر است زیرا حالتی صدف گونه دارد و خوشبختانه آثار لکه و چربی را روی بدنه خود به نمایش نمی‌گذارد. از طرفی به خاطر پوشش یونیکی که دارد تجربه لذت بخش‌تری را به مخاطب القا می‌کند. گواهی IP53 می‌تواند ضمانت کند که گوشی ردمی نوت 10 شما روی کاغذ و در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم است.

آن چه بیش از همه در پنل پشتی گوشی خودنمایی می‌کند، همان کادر مستطیلی برجسته ای است که ماژول دوربین ها را در خود جای داده است. این مستطیل برآمده، گوشه هایی گِرد دارد و روی پنل پشتی سوار نشده بلکه برآمده از دل قاب پشتی برآمده است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در قاب جلویی و با 6.43 اینچ قرار گرفته و گوشه های گردی دارد. هر چه ضخامت حاشیه های بالایی و کناری کم است به همان میزان در حاشیه پایینی شاهد ضخامتی به حدود 5 میلی متر هستیم که می‌توانست کمتر بماند. صفحه نمایش آمولد این گوشی با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71
مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 / مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

جنس فریم ردمی نوت 10 کاملا پلاستیکی است اما چون پوشش کرومی دارد کاربر فکر می‌کند که با فریم های فولادی دستگاه های پرچمدار رو به روست. لبه های کناری گوشی محدب است ولی در عوض لبه های بالا و پایین کاملا تخت هستند و از ضخامت بیشتری بهره می‌برند.

در فریم سمت راست می‌توانیم دکمه های پاور و تنظیم صدا را ببینیم که نیازی نیست برای دسترسی به آنها با زحمت مواجه شویم و می‌توان بدون جا به جایی زیاد دست به سمت راست اشراف داشت. همان‌طور که گفتیم یکی از مشکلات این گوشی همان کلید پاور است که در عین حال نقش حسگر اثر انگشت را هم دارد. این امر باعث می‌شود هنگامی که گوشی در جیب شماست مدام روشن و خاموش شود. در گلکسی A71 شاهد تعیه سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر هستیم و چنین مشکلی وجود ندارد.

لبه سمت چپ جایگاهی برای اسلات سیمکارت و کارت حافظه است و البته جای سیمکارت با کارت حافظه از هم جداست و می‌توان در یک زمان از هر دو بهره‌مند شد. لبه بالایی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 محل دریچه اسپیکر و ماژول بلاستر است. روزنه میکروفون و جک 3.5 میلی متری نیز در لبه پایینی قرار دارند.

ردمی نوت 10 گلکسی A71
ابعاد 160.5 در 74.5 در 8.3 میلی متر 163.6 در 76 در 7.7 میلی متر
وزن 178.8 گرم 179 گرم
صدای استریو دارد دارد

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

گلکسی A71 یکی از بزرگ ترین صفحه نمایش ها را دارد و قطر آن 6.7 اینچ است.(بیشتر از ردمی نوت 10 6.43 اینچی) در همین ابتدای کار باید بدانید که با گوشی بزرگی سر و کار دارید چرا که 164 میلی متر طول و 180 گرم وزن دارد که البته وزن گوشی تقریبا با رقیبش مساوی است.

بیش از 87 درصد فضای قاب جلویی را صفحه نمایش پوشش می‌دهد و بریدگی دوربین سلفی نیز در مرکز نمایشگر قرار گرفته است. گلکسی A71 از بدنه ای شیشه-پلاستیکی درست شده است. قاب جلویی گوشی بدنه شیشه ای است که با گوریلا گلکس 3 طراحی شده و پنل پشتی و فریم ها از پلاستیک ساخته شده‌اند. پنل پلاستیکی پشت گوشی حس خوبی ایجاد می‌نماید.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

یکی از مهمترین قسمت‌هایی که در طراحی این گوشی بسیار به چشم می‌آید، قاب پشتی است و بخش بزرگی از زیبایی گوشی نتیجه این پنل پلاستیکی است. اگر این پنل پشتی را جلوی نور خورشید بگیرید رنگ آن تغییر می‌کند و زیبایی گوشی دوچندان می‌شود.

همه چیز در قاب پشتی خوب است الا کادر مستطیل شکلی که ماژول های دوربین ها را در خود جای داده است. این کادر مزاحم جلوه گری تمام عیار گلکسی A71 شده است. حتی اگر رنگ های شاد گوشی را بخرید، باز هم این مستطیل مشکی رنگ توی ذوق آدم می‌زند.

در پایین گوشی شاهد قرارگیری پورت یو اس بی نوع C و جک 3.5 میلی متری هدفون هستیم. در فریم سمت راست کلید پاور و تنظیم صدا و در فریم سمت چپ اسلات سیمکارت و کارت حافظه قرار دارد. در بخش بالایی صفحه نمایش نیز فقط میکروفون دوم قرار دارد.

زیر صفحه نمایش دو سنسور سنجش روشنایی و اثر انگشت جا خوش کرده‌اند و خبری از فلاش ال ای دی در این گوشی نیست. سرعت و دقت سنسور اثر انگشت قابل قبول است اما مسلماً در قد و قواره پرچمداران بازار نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی که هر گیمری باید بشناسد

نمایشگر: مقایسه مشخصات Redmi Note 10 و Galaxy A71

از جمله پیشرفت هایی که گوشی ردمی نوت 10 در رقابت با نسل گذشته خود داشته است، بهبود عملکرد صفحه نمایش است. نمایشگر ردمی نوت 10 با ابعاد 6.43 اینچی از پنل آمولد بهره می‌برد.

این صفحه نمایش، کیفیت تصویر 2400 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند و میزان پیکسل در هر اینچ عدد 409 است. در خصوص نرخ تازه سازی گوشی باید بگوییم که تغییری صورت نپذیرفته است و سازندگان چینی همان 60 هرتز را اعمال کرده‌اند. این میان رده محبوب با نمایشگر 8 بیتی فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و حداکثر میزان روشنایی آن به 1100 نیت می‌رسد.

سازندگان چینی ردمی نوت 10 هیچ اطلاعاتی راجع به قابلیت اچ دی آر ارائه نداده‌اند اما طبق بررسی هایی که بعدا انجام شده است، صفحه نمایش گوشی با اچ دی آر 10 و اچ ال جی منطبق است و اگر در یوتیوب باشید و پخش اچ دی آر را انتخاب کنید شاهد واکنش گوشی خواهید بود. این یعنی هنگام پخش محتوا به تناسب نیاز، روشنایی نمایشگر تغییر پیدا می‌کند.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71
مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 / مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71
ردمی نوت 10 گلکسی A71
نوع نمایشگر سوپر آمولد سوپر آمولد پلاس
سایز 6.43 اینچ 6.7 اینچ
کیفیت تصویر 2400 در 1080 2400 در 1080
تراکم پیکسلی 409 پیکسل در هر اینچ 393 پیکسل در هر اینچ

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

در آن سوی میدان نبرد میان شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 شاهد نمایشگری 6.7 اینچی و کشیده از نوع سوپر آمولد هستیم. کیفیت تصویری که این صفحه نمایش نشان می‌دهد، 2400 در 1080 است و از این بابت با ردمی نوت 10 مشابه است.

در مقام مقایسه باید بگوییم که گلکسی A71 نمایشگر غول پیکری نسبت به ردمی نوت 10 دارد و از طرف دیگر میزان تراکم پیکسلی این دستگاه 393 در هر اینچ است که بسیار کمتر از رقیبش است. زیر نور آفتاب مشکل خاصی در خوانایی به وجود نمی‌آید و محتوا به خوبی نشان داده می‌شود.

نمایشگر این گوشی همیشه روشن است و کافی است با یک بار لمس آن به اعلانات خود دسترسی پیدا کنید. در خصوص قابلیت اچ دی آر باید خاطر نشان سازیم که گلکسی A71 از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و این نکته منفی برای این دستگاه به حساب می‌آید؛ آن هم زمانی که رقیبش، ردمی نوت 10، از آن برخوردار است.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش این گوشی 632 نیت است و این عدد در مرکز نمایشگر به رقم 536 نیت و در زمان انتخاب پروفایل خودکار به اعداد 815 و 652 نیت می‌رسد. حداقل روشنایی گلکسی A71 نیز 2.2 نیت است که در بازه مناسبی است و در تاریکی چشم را اذیت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

دوربین: مقایسه مشخصات Redmi Note 10 و Galaxy A71

این میان رده اقتصادی از چهار دوربین در پنل پشتی بهره می‌برد. لنز عریض 48 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و عمق سنج 2 مگاپیکسلی اجزای تشکیل دهنده دوربین‌های پنل پشتی ردمی نوت 10 است. در مورد دوربین گلکسی A71 باید بگوییم که از بهترین‌های میان رده است.  دوربین سلفی ردمی نوت 10، 13 مگاپیکسل است. در ادامه به شرح دقیق عملکرد هر لنز خواهیم پرداخت و آنها را با گلکسی A71 مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71
مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 / مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

اگر بخواهید بین حالت های مختلف عکاسی در گردش باشید می‌توانید از طریق سوایپ کردن این کار را انجام دهید که روی نوار پایین صورت می‌گیرد. حالت ماکرو البته در این منو نیست و باید از منوی همبرگری در نوار بالایی انتخاب شود. همچنین در دیده بان گوشی برخی میان برها برای جا به جایی میان دوربین فوق عریض، عریض و بزرگنمایی دیده می‌شوند.

برخی آپشن‌های دیگر مانند آیکون های فلش، اچ دی آر، هوش مصنوعی و فیلترهای مختلف در نوار بالایی رابط کاربری قرار دارند. منوی همبرگری حاوی گزینه هایی مثل نسبت های تصویر، تایمر، خط های گرید و دیگر تنظیمات دوربین است. حالت عکاسی در شب فقط با دوربین 48 مگاپیکسلی صورت می‌پذیرد و البته ردمی نوت 10 به کاربر اجازه می‌دهد بدون استفاده از هوش مصنوعی و اچ دی آر به عکاسی بپردازد.

لنز عریض این گوشی سنسور 1.2 اینچی ساخته شرکت سونی است و دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز می‌باشد. گشودگی این لنز 1.79 است و متاسفانه از لرزش گیر اپتیکال بهره نمی‌برد. مانند برخی گوشی های شیائومی ردمی نوت 10 از Quad Bayer بهره می‌برد و این یعنی اینکه رنگ های لنزهای دیگر را یکسان می‌کند و نتیجتا محتوایی با ابعاد 12 مگاپیکسل را به ثبت می‌رساند. با دوربین اصلی ردمی نوت 10 می‌توانید به عکاسی با رزولوشن 48 مگاپیکسلی بپردازید که البته عکس‌هایی سافت تر و گرم تر با حجم 15 مگابایت خواهیم داشت.

در بخش دوربین عریض ردمی نوت 10 عکس ها در نور مناسب با رنگ بندی نسبتا واقعی ثبت می‌شوند. همچنین در این بخش جزئیات شما را راضی خواهند کرد و گسترده داینامیکی نیز متوسط خواهد بود. گر چه سطح نویز عکس ها تا حدودی کنترل می‌شود اما این لنز در اکثر موارد جزئیاتی مثل شاخ و برگ درختان را بیش از حد شارپ می‌کند که چندان جالب نیست.

در نور کم شاهد تصاویری تاریک هستیم که در آن جزئیات کمی وجود دارد. حالت شب در مواقعی که محیط کم نور است تا حدودی جزئیات را در نواحی روشن بر می‌گرداند اما نهایتا عکس ها سافت می‌شود. حسگر 48 مگاپیکسلی این گوشی با ابعاد بزرگی که دارد به کاربر اجازه می‌دهد بزرگنمایی دیجیتالی تا 2 یا 3 برابر را با کیفیت مطلوبی انجام دهد اما در بزرگنمایی های بیشتر از 3 شاهد ضعف‌هایی در این بخش هستیم.

ثبت تصاویر فوق عریض را سنسور 8 مگاپیکسلی ردمی نوت 10 بر عهده دارد. گشودگی دیافراگم در این لنز 2.2 است و دیگر خبری از لرزش گیر اپیتیکال یا فوکوس خودکار نیست. لنز فوق عریض رنگ ها را همچون دوربین عریض ثبت می‌کند اما دیگر گستره داینامیکی آن متوسط نیست و کمتر است.

در تصاویری که با این لنز ثبت می‌شود هر چه به حاشیه تصاویر می‌رویم جزئیات بیشتر از دست می‌روند. متاسفانه دوربین فوق عریض از حالت شب پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین در شرایط کم نور و تاریک کیفیت تصاویر بسیار کاهش می‌یابد مگر اینکه برای عکاسی از نورهای مصنوعی زیادی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

همان‌طور که بارها گفته ایم شیائومی هم مانند اکثر برندهای مطرح برای خالی نبودن عریضه و برای اینکه با یک ماژول اضافه تر جلب توجه کند از لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم این لنز 2.4 است و نور بیشتری جذب می‌کند. همان‌طور که می‌دانیم دیگر خبری از فوکوس خودکار نیست و برای اینکه بتوانید از سوژه مورد نظرتان عکس بردارید ممکن است با چالش مواجه شوید. در کل دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو در صورتی که محیط از نور کافی برخوردار باشد قابل قبول به نظر می‌رسد.

با لنز عریض می‌توانید عکاسی پرتره را تجربه کنید و البته در زمینه بوکه کردن تصویر ردمی نوت 10 از لنز عمق سنج 2 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.4 بهره می‌برد. جزئیات عکس های پرتره رضایت بخش‌اند و کار بوکه کردن تصاویر نیز به دقت صورت می‌گیرد و تا حدود زیادی به واقعیت نزدیک است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71
مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 / مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

دوربین سلفی گوشی شیائومی ردمی نوت 10 با سنسور 13 مگاپیکسلی که در پشت لنز عریض 29 میلی متری قرار گرفته ثبت می‌شوند. گشودگی دیافراگم این لنز 2.5 است. تصاویری که با دوربین سلفی ثبت می‌شوند رنگ های جذابی دارند و گستره داینامیکی شان مقبول است اما متاسفانه از حالت شب روی آن خبری نیست و عکس‌هایی که در محیط های کم نور ثبت می‌شوند جزئیات خوبی ندارند. همچنین در زمینه جداسازی سوژه از پس زمینه باید بگوییم که عملکرد ردمی نوت 10 متوسط است.

گوشی ردمی نوت 10 با دوربین فوق عریض خود قادر است ویدئوهای 1080 را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. ویدئوهایی که 4k هستند در دوربین عریض و با بیت ریت 40 مگابیت بر ثانیه از نظر رنگ، جزئیات و گستره داینامیکی قابل قبول به نظر می‌رسند. متاسفانه لرزش گیر اپتیکال تنها در حالت فیلم برداری 1080 در دسترس است و غیر از این حالت شاهد لرزش هنگام فیلم برداری هستیم.

ویدئوهایی که با دوربین فوق عریض و بیت ریت 20 مگابیت بر ثانیه هستند از نظر نویز و گستره داینامیکی در محدوده پایین تری نسبت به دوربین عریض قرار دارند.

نوع دوربین ردمی نوت 10 گلکسی A71
دوربین عریض 48 مگاپیکسل 64 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 2 مگاپیکسل 5 مگاپیکسل

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

و اما به دوربین گلکسی A71 می‌رسیم. در پنل پشتی این گوشی شاهد چهار ماژول هستیم که یکی از این ماژول ها 5 مگاپیکسلی و برای تشخیص دادن عمق تصویر است. دوربین اصلی این گوشی 64 مگاپیکسل است که از قابلیت کواد بایر (Quad Bayer) پشتیبانی می‌کند. این دوربین در پشت لنز 26 میلی متری عریض قرار گرفته و ثبت با کیفیت ترین تصاویر را برعهده دارد.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز است. دوربین فوق عریضِ 12 مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم 2.2 دارد و ثبت تصاویر ماکرو وظیفه لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی است. همان‌طور که گفتیم یک سنسور 5 مگاپیکسلی نیز برای تشخیص عمق تعبیه شده است.

تصاویری که توسط دوربین اصلی ثبت می‌شوند، کیفیت مناسبی دارند. به لحاظ دقت رنگ و جزئیات عملکرد خوبی را شاهد هستیم و اگر از قابلیت اچ دی آر بهره ببریم، می‌توانیم کنتراست تصویر را تنظیم کنیم و با افزایش میزان رنگ‌ها بر جذابیت های بصری عکس بیفزاییم.

اگر نور محیط کم باشد مسلماً میزان نویز بالا می‌رود و اثرات منفی بر کلیت کار می‌گذارد. دوربین فوق عریض گلکسی A71 نسبت به دوربین مشابه ردمی نوت 10 قوی تر است و با 4 مگاپیکسل اختلاف خروجی بهتری را به نمایش می‌گذارد.

بارها و بارها گفته ایم که فلسفه وجودی دوربین ماکرو، گول زدن کاربران و افزودن بر جذابیت های گوشی است. لنز ماکروی ردمی نوت 10 2 مگاپیکسل بود ولی گلکسی A71 از لنزی 5 مگاپیکسلی بهره‌مند است. این لنز می‌تواند از فاصله 3 تا 5 سانتی‌متری تصاویر نسبتا خوبی ثبت کند. در این دوربین خبری از فوکوس خودکار نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو یا Foldable

برای ثبت تصاویر پرتره دوربین عریض و لنز 5 مگاپیکسلی عمق سنج به کمک کاربران می‌آید. برخلاف ردمی نوت 10 در این قسمت کار بوکه کردن دوربین ها مناسب است اما اگر دوربین تله فوتو در این گوشی وجود می داشت، همه چیز عالی‌تر می‌شد.

در محیط های کم نور و تاریک عملکرد ثبت تصاویر خوب ارزیابی می‌شود. درست است که جزئیات کم می‌شوند و نویز کمتر می‌شود اما دقت رنگ ها حفظ می گردد و همه چیز به تعادل می‌رسد. اگر میزان نویز خیلی پایین باشد باید از حالت شب دوربین استفاده کرد.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسل است و خروجی های 12 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. چنین بهبودی باعث می‌شود تا جزئیات در شرایط خوبی باقی بماند. در عکاسی با دوربین سلفی حالت بزرگنمایی نیز فعال است و با کراپ تصاویر ابعاد 8 مگاپیکسلی به وجود می‌آورد.

عکس های ثبت شده با دوربین سلفی با کیفیت و میزان رنگ ها خوب است و از دیگر قابلیت های این دوربین امکان ثبت تصاویر پرتره است. بوکه سازی تصاویر هم در این دوربین در سطح قابل قبولی است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71
مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 / شیائومی ردمی نوت 10 بهتر است یا سامسونگ گلکسی A71

در کل می توان گفت یکی از بخش های پر توان گلکسی A71 همین مجموعه دوربین آن است که از ردمی نوت 10 بهتر ظاهر شده است.

سخت افزار: مقایسه مشخصات Redmi Note 10 و Galaxy A71

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 از تراشه 678 اسنپدراگون با لیتوگرافی 11 نانومتری بهره می‌برد. این تراشه که در اواخر 2020 معرفی شد بسیار به تراشه 675 شبیه است اما تنها تفاوت این تراشه در فرکانس هسته های پردازنده مرکزی آن است که افزایش 200 مگاهرتزی را تجربه می‌کند.

هسته‌های این تراشه 2 هسته طلایی با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتزی اند و 6 هسته نقره‌ای با حداکثر فرکانس 1.7 گیگاهرتزی که پردازش های ردمی نوت 10 را انجام می‌دهند. هسته های طلایی و نقره ای به ترتیب از 256 و 64 کیلوبایت کش L2 بهره می‌برند و این در حالی است که یک مگابایت کش سیستمی هم برای تراشه در نظر گرفته شده است.

در مورد پردازنده گرافیکی ردمی نوت 10 باید بگوییم که آدرنو 612 به عنوان ماژول گرافیکی اسنپدراگون 678 عمل می‌کند و دارای حداکثر فرکانس 845 مگاهرتز است. از جمله نکات جالب این گوشی پردازنده دیجیتال هگزاگون 685 است که به همراه سی پی یو و جی پی یو مجموعا توان پردازش 3 تریلیون عملیات در ثانیه دارد.

از دیگر ویژگی های اسنپدراگون 678 رم دو کاناله 1866 مگاهرتزی آن است که با مودم ایکس 12 ال تی ای سرعت دانلودی در حدود 600 و 150 مگابیت بر ثانیه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین این تراشه میان رده که قلب تپنده گوشی شیائومی ردمی نوت 10 به حساب می‌آید از شبکه وای فای 5 و بلوتوث 5 نیز پشتیبانی می‌نماید.

پردازنده سیگنال تصویر اسپکترا 250 ال به شما این امکان را می‌دهد که فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را انجام دهید. البته ردمی نوت 10 چنین قابلیتی را تنها روی دوربین اصلی اش اعمال کرده است. از دیگر ویژگی های این تراشه در بخش فیلم برداری پخش ویدئوهایی با کدک های مخصوص هستند.

حافظه رم 4 یا 6 و فضای ذخیره سازی داخلی 64 یا 128 گیگابایت سه نسخه قابل عرضه این گوشی هستند. نوع حافظه به کار رفته در آن UFS 2.2 است که چندان عملکرد جالبی ندارد اما می‌توان با کمک درگاه میکرو اس دی حافظه ذخیره سازی را افزایش داد. نسخه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه در زمینه نوشتن 10 درصد و در زمینه خوانایی 70 درصد سریع تر از سری قبلی عمل می‌کند. چنین بهبود عملکردی هنگام نصب برنامه ها کاملا مشهود است.

همان‌طور که ذکر شد تراشه ای که در بطن گوشی ردمی نوت 10 به کار رفته است، اسنپدراگون 678 است که هسته های یکسانی با تراشه های اسنپدراگون 720 جی و 730 دارد. بنابراین در پردازش هایی که وابسته به سی پی یو هستند شاهد عملکردی در حد گوشی گلکسی A52 و ردمی نوت 9 هستیم. این تراشه در مقایسه با نسخه گذشته اش افزایش 60 درصدی در بهبود عملکرد داشته. همچنین در پردازش های گرافیکی 5 درصد پیشرفت نسبت به نسخه قبلی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس (OnePlus)

مشخصات ردمی نوت 10 گلکسی A71
تراشه اسنپدراگون 678 (11 نانومتری) اسنپدراگون 730 (8 نانومتری)
پردازنده مرکزی 2 طلایی و 6 نقره ای 2 طلایی و 6 نقره ای
پردازنده گرافیکی آدرنو 612 آدرنو 618
حافظه ذخیره سازی 4/64، 4/128، 6/128 6/128، 8/128
رابط کاربری MIUI 12 One UI 2.0

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

در همین ابتدای کار مقایسه باید از تراشه به کار رفته در قلب گلکسی A71 صحبت کنیم. اسنپدراگون 730 قلب تپنده این دستگاه است که در مقایسه با ردمی نوت 10 عملکرد بهتری در پردازش‌های سبک و سنگین دارد.

از دیگر پیشرفت ها و برتری های این تراشه معماری 8 نانومتری این چیپست است که در برابر معماری لیتوگرافی 11 نانومتری ردمی نوت 10 قرار دارد. این تراشه دومین پردازنده قدرتمند در میان میان رده های کمپانی کوالکام است.

در این تراشه شاهد دو هسته 470 طلایی با هسته کورتکس A76 و بیشینه فرکانس 2.2 گیگاهرتزی هستیم که در کنار اینها 6 هسته کم مصرف 470 نقره ای نیز وجود دارد. این شش هسته بر پایه کورتکس A55 اند و حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند.

در مقایسه با ردمی نوت 10، گلکسی A71 از پردازنده گرافیکی آدرنو 618 بهره می برد که بالاتر از ماژول گرافیکی رقیبش است. مودم ایکس 15 کوالکام اتصال ال تی ای را پشتیبانی می کند و با کمک هوش مصنوعی چندهسته ای و نسل چهارمی این دستگاه پردازش های هوش مصنوعی دوبرابر شده است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71
مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 / مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

گلکسی A71 با دو نسخه رم 6 یا 8 گیگابایتی عرضه شده است و فضای داخلی آن 128 گیگابایتی است. این اعداد در برابر ردمی نوت 10 دچار بهبود هستند و رم ارتقایافته تری را مشاهده می کنیم. در کنار اینها سامسونگ از درگان میکرو اس دی ایکس نیز بهره می برد.

نرم افزار: شیائومی ردمی نوت 10 بهتر است یا سامسونگ گلکسی A71

در ادامه این نوشتار با مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 همراه شما هستیم. گوشی شیائومی ردمی نوت 10 با اندروید پیش فرض 11 و رابط اختصاصی شیائومی یعنی MIUI 12 روانه بازار شده است.

لازم به ذکر است که این گوشی در آینده نیز از آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 برخوردار خواهد شد. در زمینه برنامه های پیش فرض گاها شاهد انبوهی از اپ ها و بازی ها هستیم که موجب آزار کاربران می شود.

ردمی نوت 10 بازی پابجی موبایل را بای دیفالت نصب دارد و از برنامه های آمازون، فیسبوک، لینکدین و نتفلیکس پشتیبانی می کند. باز هم شیائومی این امکان را به کاربر داده است تا هر زمان که خواست اپ های اضافی را حذف کند. شیائومی به جای اینکه از برنامه تلفن و پیام استفاده کند از نمونه های ساخت گوگل بهره مند می باشد.

گلکسی A71 از اندروید پیش فرض 10 و رابط کاربری One UI 2.0 استفاده می کند. از قابلیت های این رابط کاربری می توان به تم تیره فراگیر، صفحه لاک اسکرین پویا و اصلاحات رابط کاربری برای رفع مزاحمت گوشی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

باتری: شیائومی ردمی نوت 10 بخریم یا سامسونگ گلکسی A71

نسل قبلی ردمی نوت 10 با ظرفیت باتری 5020 میلی آمپر عرضه شده بود و حالا در نسخه جدید این گوشی شاهد کاهش 20 میلی آمپری ظرفیت باتری هستیم. درست است که چنین کاهش ظرفیتی رخ داده است اما از طرف دیگر شارژر 18 واتی نسخه قبلی به 33 وات ارتقا داده شده است.

سازندگان چینی این گوشی درباره دوام باتری و شارژدهی آن چیزی نگفته اند اما می دانیم که شارژر 33 واتی ردمی نوت 10 می تواند ظرف 25 دقیقه حدود 50 درصد باتری را شارژ کند.

طبق بررسی های انجام شده در مورد کیفیت و دوام باتری، هنگامی که روشنایی صفحه نمایش روی 200 نیت است و کلیه اتصالات بی سیم و صدای اسپیکر قطع می باشد، گوشی 25 ساعت و 19 دقیقه روشن می ماند.

این عملکرد نسبت به نسل قبلی گوشی 50 درصد بهبود یافته است. نتایج دیگر نشان می دهد که گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در مورد کارهای روزمره 15 ساعت و 19 دقیقه کاربر را همراهی می کند که این یعنی کاربران عادی 2 روز با خالی شدن باتری مشکلی نخواهند داشت.

ردمی نوت 10 گلکسی A71
ظرفیت 5000 میلی آمپر 4500 میلی آمپر
شارژ سریع 33 واتی 25 واتی

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71

گلکسی A71 مجهز به باتری 4500 میلی آمپری است که به گفته سازندگان کره ای آن، می‌تواند تا 16 ساعت وب گردی، 24 ساعت تماشای ویدئو، 107 ساعت پلی موسیقی و 42 ساعت مکالمه را ساپورت کند.

سوالات متداول

در این بخش به برخی سوالات متداول مرتبط با مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 می‌پردازیم. برای اینکه ببینیم در هر بخش کدام گوشی بهتر است با ما باشید.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

در بخش دوربین گلکسی A71‌ از یک ماژول 4 گانه دوربین شامل سنسورهای 64 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی عمق‌سنج است. این گوشی امتیاز 84 را از دگزومارک کسب کرده است.

گرچه امتیاز دوربین ردمی نوت 10 مشخص نیست اما این گوشی با ماژول 4 گانه‌ای شامل سنسورهای 48 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 سنسور ماکرو و عمق‌سنج واید عملکرد به نسبت ضعیف‌تری را در مقایسه با A71 دارد.

سخت‌افزار کدام گوشی قوی‌تر است؟

در بخش سخت‌افزار نیز A71 از سخت‌افزار برتری بهره‌مند است. البته که این گوشی قیمت بالاتری هم دارد اما شما از بابت هزینه‌ای که می‌پردازید پشیمان نخواهید بود.

گلکسی A71 از پردازنده هشت نانومتری کوالکام اسنپدراگون 730 بهره‌مند است که با پردازنده گرافیکی آدرنو 618 عملکرد بسیار خوبی حتی برای گیمینگ دارد. ردمی نوت 10 اما به پردازنده 11 نانومتری اسنپدراگون 678 مجهز شده و از پردازنده گرافیکی قدیمی‌تر آدرنو 612 بهره‌مند است. بالطبع در این بخش نماینده سامسونگ قدرت پردازشی بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با سامسونگ گلکسی A71 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر