;
coinex

اختلال و قطع شدن واتساپ اینستاگرام و فیسبوک [12 مهر] ؛ آپدیت: وصل شد

گزارش ها در بسیاری از مناطق جهان از اختلال و قطع شدن واتساپ اینستاگرام و فیسبوک خبر می‌دهند. برخی می‌گویند این عدم دسترسی به دلیل مشکل در سرورهای فیسبوک است.

دان دیتکتور از عدم دسترسی بسیاری از کاربران به سرویس واتساپ در روز 4 اکتبر (12 مهر) خبرداده است. قطع شدن اینستاگرام نیز برای بسیاری در بسیاری از پلتفرم‌ها دیده شده است. این اتفاق حدود ساع 19 به وقت تهران رخ داده است.

هر چهار پلتفرم واتساپ، اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر از دقایقی قبل از دسترس خارج شده‌اند. همه این سرویس‌ها متعلق به کمپانی فیسبوک هستند و بر روی زیرساخت‌های آن قرار دارند.

اختلال و قطع شدن واتساپ اینستاگرام و فیسبوک [12 مهر]

اختلال در واتساپ در حالی است که در طول ماه‌های گذشته فیسبوک از قصد خود برای یکپارچه کردن سرویس‌هایش صحبت می‌کرده است. پیشتر نیز جنجال‌های بسیاری بر سر امنیت واتساپ به میان آمده بود و بسیاری از کاربران به سوی پیام ‌رسان سیگنال کوچ کرده بودند.

مقاله مرتبط:‌ آموزش حل مشکل قطعی جی بی واتساپ

کاربران در اینستاگرام با ارور Couldn’t Refresh Feed مواجه می‌شوند که عموما زمانی رخ می‌دهد که اتصال به سرورها با اخلال مواجه شوند. اما اینبار مشکل از دسترسی به اینترنت نیست. ایندیپندنت نوشته که سرورهای فیسبوک دچار مشکل شده‌اند.

آپدیت: واتساپ اینستاگرام و فیسبوک به وضعیت نرمال بازگشتند

پس از گذشت حدود 6 ساعت از قطعی واتساپ اینستاگرام و فیسبوک، بالاخره این شبکه‌های اجتماعی به وضعیت نرمال بازگشتند. مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک از میلیاردها نفر در سراسر جهان که برای چند ساعت نتوانستند به شبکه‌های اجتماعی متعلق به شرکت او دسترسی پیدا کنند، عذرخواهی کرد.

این اتفاق اخیر و مشکلات چند هفته گذشته باعث شده بیش از ۶ میلیارد دلار از دارایی مدیرعامل فیس‌بوک ظرف چند ساعت کم شود و رتبه او در فهرست ثروتمندترین افراد جهان پایین بیاید.

منبع: independent

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر