;
coinex

آیا سامسونگ در دوراهی اگزینوس و کوالکام گیر کرده است؟

سامسونگ احتمالا در بیشتر گوشی‌ها و تبلت‌های 2022 خود از تراشه کوالکام استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که 31 دستگاه با برند سامسونگ به تراشه‌های شرکت کوالکام مجهز می‌شوند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سامسونگ در سال 2022، تا حد زیادی به تامین تراشه از سمت کوالکام وابسته است. خبرگزاری The Elec مدعی شده که سامسونگ قصد دارد در سال آینده میلادی، 64 گوشی هوشمند و تبلت را در بازارهای جهانی عرضه کند. گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S22، سری تبلت Galaxy Tab S8 و تعدادی از گوشی‌های سری A و M سامسونگ، از جمله دستگاه‌هایی هستند که با تراشه‌های کوالکام راهی بازار می‌شوند.

وابستگی سامسونگ به تراشه‌های کوالکام

گوشی‌های پرچمدار سری Galaxy S22، سری تبلت Galaxy Tab S8 و تعدادی از گوشی‌های سری A و M سامسونگ، از جمله دستگاه‌هایی هستند که با تراشه‌های کوالکام راهی بازار می‌شوند. از بین 64 دستگاه سامسونگ، احتمالا تنها 20 دستگاه به تراشه‌های اگزینوس سامسونگ مجهز می‌شوند و باقی آنها از انواع تراشه‌های اسنپدراگون برخوردار خواهند شد.

آیا سامسونگ در دوراهی اگزینوس و کوالکام گیر کرده است؟

هنوز مشخص نیست که دقیقا چه گوشی‌ها و تبلت‌هایی از برند سامسونگ در سال 2022 رونمایی می‌شوند. اما گزارش شده که این شرکت قصد دارد بیش از 60 دستگاه را در سال آینده معرفی و عرضه کند. در گزارش The Elec نوشته شده که 31 دستگاه از تراشه کوالکام برخوردار می‌شوند که قطعا با قیمت‌های مختلفی به فروش خواهند رسید.

سامسونگ یکی دیگر از شرکت‌های بزرگی است که با کمبود جهانی تراشه مواجه شده است. این شرکت معمولا گوشی‌های خود را در دو نسخه با تراشه‌‌های کوالکام و اگزینوس روانه بازار می‌کند. امسال هم گوشی‌های سری گلکسی S22 در بازار اروپا و کره جنوبی با تراشه اگزینوس 2200 و در بازار آمریکا با تراشه اسنپدراگون 898 همراه خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که نسخه‌ای از این گوشی‌ها که در بازار هند عرضه می‌شود، به تراشه‌های اگزینوس مجهز می‌شوند. در این گزارش همچنین گفته شده که تبلت‌های سری Tab S8 از تراشه اگزینوس 2200 و گوشی‌های گلگسی زد فولد و فلیپ 4 از جدیدترین تراشه اسنپدراگون برخوردار خواهند شد.

همچنین گفته می شود که سامسونگ در 14 مدل از گوشی‌ها و تبلت‌های خود از تراشه‌های مدیاتک و در 3 دستگاه نیز از تراشه‌های Unisoc استفاده خواهد کرد. برخی اخبار حاکی از آن هستند که گوشی‌های Galaxy A33 و A53 به تراشه اگزینوس و گوشی Galaxy A73 به تراشه اسنپدراگون 778جی مجهز می‌شوند.

این اخبار و گزارش‌ها، با استناد بر کمبود جهانی بودجه تهیه و جمع‌آوری شده‌اند و این احتمال وجود دارد که با بهبود اوضاع، وضعیت تراشه‌ها در دستگاه‌های سامسونگ نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دوراهی اگزینوس و کوالکام سامسونگ  چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: mysmartprice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر