;
coinex

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان به معرفی فهرستی جامع از بهترین ماشین های 500 میلیونی بازار ایران اختصاص دارد. تا پایان با ما همراه باشید.

این روزها و در بازار پرنوسان و متلاطم خودرو این سوال در ذهن ما ایجاد می‌شود که با 500 میلیون تومان چه ماشینی بخریم ؟‌ به مانند بسیاری دیگر از حوزه‌ها، در حوزه خرید اتومبیل هم در روزگاری نه چندان دور با چنین بودجه‌ای می‌شد بهترین اتومبیل‌های بازار را خریداری کرد.

اما حالا و با نوسانان شدید قیمت دلار و افزایش جهانی قیمت خودرو، وضعیت به شدت متفاوت شده است و چنین بودجه‌ای تنها کفاف خرید یک اتومبیل متوسط را می‌دهد. خبری هم از نمایندگان بهترین خودروسازان اروپایی نیست و بیشتر باید نگاهی به بازار شرق آسیا به خصوص کشور چین و خودروسازان متعددش داشته باشیم.

شرکت مسافربری ایمن سفر با ارائه حدمات با کیفیت، اتوبوس‌های VIP و رانندگان با سابقه، سفر به اقصی نقاط کشور را برای شما آسان و لذت‌بخش می‌کند. این شرکت با 30 نمایندگی در سراسر کشور، دسترسی به خدمات باکیفیت خود را آسان کرده و روزانه، 3600 مسافر دارد.

با توجه به اهمیت این موضوع و نوسانات روزانه قیمت خودرو در کشور تصمیم گرفتیم تا در این مقاله راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان را ارائه کنیم. برای جزئیات بیشتر با ما باشید.

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

همانطور که گفتیم چنین رقم بودجه‌ای برای خرید اتومبیل رقمی است که اقشار متوسط  جامعه با آن می‌توانند چشم به محصولات چینی مونتاژ داخل داشته باشند.

البته برخی مدل‌های کارکرده از خودروسازان کره‌ای و ژاپنی نیز می‌توانند در دسترس باشند که به دلیل قدیمی بودن نسبت به محصولات چینی،‌ قیمت بالای قطعات یدکی و هزینه نگهداری و برخی موارد دیگر، انتخاب آن‌ها در این رده قیمتی کار معقولی به نظر نمی‌رسد. در ادامه با ما باشید تا فهرست جامعی از بهترین خودروهای زیر 500 میلیون را ارائه کنیم.

جک S5 اتوماتیک

بهترین خودروهای زیر 500 میلیون

اولین پاسخ به سوال با 500 میلیون تومان چه ماشینی بخریم نماینده شرکت جک است. یک کراس اوور چابک و جادار با طراحی زیبا که در صورتی که بودجه‌ای تا سقف 500 میلیون تومان داشته باشید برای خرید مدل‌های 97 یا 98 آن می‌توانید اقدام کنید. جک S5 از موتور 2 لیتری توربو شارژ با قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 235 نیوتون بهره‌مند است. شتاب صفر تا صد این محصول نیز زیر 11 ثانیه ثبت شده است.

البته که مدل صفر این محصول تا 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است،‌ اما مدل‌های قدیمی‌تر و یا کارکرده را با نرخ بهتر می‌توان در بازار پیدا کرد. امکاناتی مانند سانروف،‌ چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری‌، سنسورهای پارک،‌ حسگر باران و فشار باد تایر،‌ ترمز پارک برقی، اتولایت، تهویه دوگانه و برخی موارد دیگر از جمله جذابیت‌های این محصول هستند. در نتیجه در فهرست بهترین ماشین های 500 میلیونی بی‌تردید باید این محصول را به طور جد در نظر داشته باشید.

چری تیگو 5 مدل 97

بهترین خودروهای زیر 500 میلیون

برای خرید یکی از بهترین ماشین های 500 میلیونی اگر کمی خوش شانس باشید می‌توانید مدل 97 خودرو تیگو 5 را پیدا کنید. این محصول طراحی ظاهری قابل قبولی دارد،‌ کابین آن بزرگ و جادار طراحی شده است و به علت بهره‌مندی از پیشرانه تنفس طبیعی که با گیربکس CVT همراه شده است استهلاک به مراتب کمتری در قیاس با جک S5 دارد.

مدل توربوشارژ این محصول نیز اخیرا وارد بازار شده است که با کد TE شناخته می‌شود. مطابق انتظار قیمت مدل جدید بسیار بالاتر از نسخه تنفس طبیعی است. در نتیجه همچنان نسخه تنفس طبیعی یکی از بهترین ماشین های 500 میلیونی است.

رنو ساندرو

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

در راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان بی‌تردید رنو به عنوان یک خودروساز نسبتا موفق اروپایی نمایندگانی خواهد داشت. برای افرادی که محصولی کم استهلاک و چابک می‌خواهند بی‌تردید رنو ساندرو گزینه بسیار جذابی است.

طراحی ساندرو ساده و به دور از هرگونه تجملات خودروهای امروزی است. طراحی کابین نیز کاملا اقتصادی صورت گرفته و نباید انتظار امکانات رفاهی خاصی داشته باشید. سیستم تهویه دستی و سیستم صوتی ساده بدون مولتی مدیا شاید ناامیدکننده به نظر برسند اما جذابیت مهم ساندرو در مباحث فنی است.

جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک این محصول علیرغم اینکه با پژو 207 مشترک است تغییراتی در آن صورت گرفته تا عملکرد بهتری ارائه کند. به نسبت پژو 207 کابین ساندرو فضای نسبتا بیشتری دارد.

از سوی دیگر همانطور که گفتیم ساندرو به عنوان محصولی پرفروش در ایران استهلاک کمی دارد و خرابی شایع خاصی ندارد. در مجموع باید گفت قطعات فنی خودرو طول عمر خوبی دارند و در نتیجه از نظر ما در راهنمای خرید خودرو در 500 میلیون تومان جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد.

جیلی GC6 اکسلنت مدل 98

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

در پاسخ به سوال با 500 میلیون تومان چه ماشینی بخریم یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار جیلی GC6 است. این ماشین یکی از بهترین محصولات حال حاضر خانواده جیلی است که بیش از هرچیز به خاطر ظاهر نه‌چندان جذابش آنطور که باید و شاید دیده نشده است.

در مجموع حدود 2 تا 3 هزار دستگاه از این مدل در ایران مونتاژ شده است اما کمتر کسی به آن توجهی نشان داده است. طراحی کابین این محصول جذابیت خاصی دارد. این خودرو محصولی کم استهلاک،‌ جادار و در مقایسه با مواردی چون تندر 90 یا جک J4 از کارآمدی بیشتری بهره‌مند است.

استفاده از موتور اصلاح شده در کنار گیربکس اتوماتیک ساخت جاتکو از این محصول اتومبیلی خوش‌دست ساخته که با ابعاد نسبتا کوچکش هنلدینگ خوبی دارد. از دیگر امکانات این اتومبیل باید به سانروف،‌ مانیتور لمسی،‌ تریم دورنگ کابین،‌ رینگ و لاستیک اسپورت و سنسور دنده عقب اشاره کرد. افسوس که چنین محصول ایده‌آلی در ایران به تعداد محدود عرضه شده است. در مجموع باید گفت که اگر قصد خرید یکی از بهترین خودروهای زیر 500 میلیون را دارید حتما باید روی این مدل از جیلی حساب باز کنید.

جک J4 مدل 98 یا 99

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

در پاسخ به سوال با 500 میلیون تومان چه ماشینی بخریم در کلاس سدان‌های شهری گزینه‌های نسبتا بیشتری وجود دارد. معروف‌ترین محصولات بازار در این بازه قیمتی و این دسته‌بندی بسترن B30 و برلیانس H330 هستند اما نیم نگاهی به جک J4  نیز خالی از لطف نیست.

استفاده از گیربکس CVT با حالت‌های جاده لغزنده و اسپورت در کنار فنربندی نرم و عملکرد ایده‌آل، سیستم تعلیق این اتومبیل را به یکی از سدان‌های کوچک و جذاب مونتاژ داخل بدل کرده است. همچنین مصرف تنها 6.4 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر باعث شده تا جک J4 محصولی کاملا اقتصادی برای مصرف‌کننده باشد.

رنو تندر 90 تیپ E2 مدل 98 و 99

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

شاید حضور تندر 90 در شمار بهترین ماشین های 500 میلیونی کمی عجیب به نظر برسد اما با توجه به عواملی که در ابتدای این نوشتار به آن‌ها اشاره کردیم، این روزها باید تندر 90 را هم در رده قیمتی 300 تا 500 میلیون قرار داد. البته تردیدی در خوبی تندر 90 و ویژگی‌های متمایز آن نیست؛ اما به واقع تندر 90 یکی از کم‌ آپشن‌ترین خودروهای بازار ایران است.

با وجود مشکلاتی مانند کمبود امکانات رفاهی خاص یا فرمان‌پذیری نسبتا سخت،‌ تندر 90 همچنان یکی از بهترین و قدرتمندترین خودروهای بازار ایران است. این محصول ماشینی کم استهلاک، با هزینه تعمیرات و نگهداری به نسبت پایین است که قطعات یدکی آن به وفور در دسترس هستند.

در نتیجه، در صورتی که آپشن‌‌های خودرو خیلی برای‌تان مهم نیست و بیشتر به داشتن خودرویی مقاوم و باکیفیت می‌اندیشید، تندر 90 را حتما در نظر داشته باشید. اما در ادامه راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون با ما باشید.

ام‌وی‌ام X22 مدل 98 و 99

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

ام وی ام X22 که شباهت زیادی با ام وی ام 315 دارد بر اساس همان پلتفرم 315 ساخته شده اما قیمتی مناسب‌تر دارد. به علاوه گیربکس این محصول نسبت به ام وی ام X50 کیفیت بالاتری دارد. تیپ اسپورت این محصول مجهز به وضعیت اسپورت در رانندگی است و کارکرد بخش مکانیکی را با تغییرات موثری همراه می‌کند.

در مدل‌های جدیدتر این محصول و از دو سال پیش، امکانات جدید و جذابی نظیر چکینگ تایرها، قدرت کمکی در شیب‌های سر بالا، ترمز کمکی و سیستم کشش و پایداری نیز افزوده شده است. به لحاظ مصرف سوخت هم ام وی ام X22 در شمار محصولات اقتصادی قرار می‌گیرد. اما شتاب اولیه پایین،‌ عملکرد خشک شاسی و فضای داخلی نسبتا محدود از نکات منفی این مدل به شمار می‌روند.

اما در مجموع و در اینجای راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان باید گفت ام وی ام X22 شاید یکی از بهترین محصولاتی باشد که با بودجه 500 میلیونی قابل خرید است.

دانگ‌فنگ H30 کراس مدل 98

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

بی‌تردید یکی از بهترین و پرامکانات‌ترین گزینه‌ها در میان بهترین خودروهای زیر 500 میلیون دانگ‌فنگ H30‌ است. پلتفرم و موتور این محصول از پژو است و گیربکسی ژاپنی دارد که عملکرد مناسبی ارائه می‌کند.

این خودرو چند ویژگی خوب و قابل تامل دارد. در کنار اتاقی با گنجایش 5 نفر و محل قراردهی بار بزرگش، در این مدل موارد مهمی نظیر رینگ اسپورت، رنگ‌های متنوع، سانروف، کروز کنترل، صفحه‌ نمایش، دوربین دید عقب و بلوتوث به واقع تحسین برانگیز است. البته فرمان‌پذیری نسبتا ضعیف، مونتاژ نه‌چندان باکیفیت و مصرف سوخت بالا کمی انتخاب آن را برای برخی افراد دشوار می‌کند.

اما اگر با این مشکلات کنار بیایید، بی‌تردید این یکی از بهترین خودروهای زیر 500 میلیون بازار است. در ادامه راهنمای خرید خودور تا 500 میلیون با ما باشید تا به لیفان X60 بپردازیم.

لیفان X60 اتوماتیک مدل 98

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

لیفان X60 از دیگر گزینه‌هایی است که در پاسخ به سوال با 500 میلیون تومان چه ماشینی بخریم قابل بحث است. از ویژگی‌های مثبت این محصول، موتور 1800 سی‌سی با فرمان‌پذیری مناسب و خوب و مصرف مناسب سوخت است. البته که برخی افراد رغبتی به خرید چنین گزینه کم‌آپشنی با این رده قیمتی ندارند، اما بسیاری دیگر هم معتقدند که این خودرو یکی از باکیفیت‌‌ترین محصولات مونتاژی ساخت داخل است. در ادامه راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان با ما باشید.

برلیانس H320 و H330 اتوماتیک مدل 99

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

مدل 320 محصولی هاچ‌بک و مدل 330 در دسته سدان عرضه شده است. این شاید تنها تفاوت عمده این دو مدل باشد. درواقع در مورد امکانات فنی، رفاهی و ایمنی تفاوت‌های مهمی میان این دو محصول برلیانس وجود ندارد. شاید مهم‌ترین تفاوت این دو محصول با دیگر محصولات هم‌رده در بازار، مجهز بودن به زنجیر تایم به جای تسمه تایم باشد که مشکل پارگی و نیاز به تعویض مداوم را ندارد.

موتور 1650 سی‌سی در مدل‌های جدیدتر، کیفیت خوب گیربکس، شتاب بالا و مصرف سوخت کمتر نسبت به تولیدات قبلی این دو ماشین را در شمار بهترین ماشین های 500 میلیونی قرار داده است.

پژو 207 فول اتومات مدل 99

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

207  اتومات با استقبال خوبی در سال‌های 97 و 98 مواجه شده و حالا یکی از بهترین گزینه‌ها در رنج قیمتی 500 میلیون تومان است. در نسخه فول اتومات، این محصول جز رینگ و لاستیک مخصوص به مواردی چون سیستم مالتی‌مدیا، آینه‌های برقی،‌ نمایشگر لمسی، دنده اتومات، بلوتوث، فرمان برقی، سنسور دنده عقب و کروز کنترل مجهز شده و کیفیت ساخت به مراتب بالاتری نسبت به 206 معمولی دارد.

از سوی دیگر 207 استهلاک کمتری نسبت به رقیبان خود دارد که در این فهرست به آن‌ها اشاره شد. این خودرو یکی از خوش‌دست‌ترین گزینه‌های موجود است که حین رانندگی لذت خوبی به شما منتقل می‌کند. در مجموع در راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان پژو 207 را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های موجود به شما معرفی می‌کنیم؛ پس حتما به آن فکر کنید.

چری آریزو 5 دنده‌ای لاکچری و اتومات اکسلنت مدل 98 و 99

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

چری آریزو 5 دیگر گزینه مهم ما در راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان است. آریزو 5 یکی از سدان‌های کوچک شهری است که با طراحی زیبا و قابل قبولش گزینه مقرون به صرفه و مناسبی به شمار می‌آید. این مدل یکی از اولین محصولات کمپانی چری است که توسط مدیران خودرو با نام سازنده‌ چینی و نه با برند ام وی ام وارد بازار خودروی ایران شده است.

این اتومبیل زیبا در نسخه فول یا اکسلنت خود امکانات رفاهی بهتری در اختیار خریدار قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها باید به قدرت کمکی در شیب‌های سربالا، سانروف، چکینگ باد تایرها و کیسه هوای جانبی اشاره کرد. فضای بزرگ اتاق و مصرف سوخت پایین از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول هستند که بین هر دو مدل دنده‌ای و اتومات مشترک است.

از معایب این محصول اما باید به کارآیی نه‌چندان دلچسب گیربکس و واردات محدود آن اشاره کرد. در سری اتومات اکسلنت،‌ گیربکس به قابلیت CVT مجهز شده تا قدرت را در چرخ‌های جلو افزایش دهد.

بسترن B30 اتوماتیک

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

در این بخش از راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان قصد داریم یک اتومبیل چینی دیگر را معرفی کنیم. محصولی قابل قبول از کمپانی فاو که توسط بهمن موتور به ایران وارد شده است. بهمن موتور با واردات مزدا 3 که تجربه خوبی برایش بود، تقریبا مشتریان را از نام خود مطمئن کرده است.

البته بسترن B30‌ شاید به جذابیت مزدا 3 نباشد، اما پلتفرم مشترک این محصول با فولکس واگن جتا سبب شده که کیفیت ساخت این مدل نسبت به دیگر سدان‌های هم‌رده، بالاتر قلمداد شود. بسترن امکانات رفاهی خوبی دارد و با دریافت 5 ستاره ایمنی از استاندارد چین نسبت به بسیاری از خودروهای چینی امنیت بیشتری دارد.

اما از معایب آن باید به شتاب کم خودرو، سیستم تعلیق خشک و قدرت نسبتا کم موتور اشاره کرد که این محصول را در قیاس با رقبایی چون آریزو 5 یک پله عقب می‌راند.

چانگان CS35 مونتاژ مدل 98

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

در راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان ، شاسی‌‌بلندها هم نمایندگان مهمی دارند. این روزها بسیاری از افراد به شاسی بلند علاقه دارند و با بودجه مورد بحث امکان خرید یک گزینه مناسب وجود دارد؛ اما باید بدانید که حتی در میان محصولات پرتعداد چینی نیز،‌ شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای پرتعدادی وجود ندارند.

نسخه دست دوم چانگان CS35 شاید یکی از بهترین خودروهای زیر 500 میلیون باشد که ارزش خرید خوبی دارد. این محصول با طراحی ظاهری زیبا، عملکرد فنی مناسب و البته امکانات رفاهی نسبتا قابل قبول، انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد. مصرف 7.2 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر نیز این مدل را در دسته محصولات اقتصادی جا داده است.

جک S3 اتوماتیک

راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان

در پایان راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان بار دیگر به کمپانی جک می‌رسیم. جک S3 طراحی ظاهری نسبتا ساده‌ای دارد اما کابین این محصول با تریم دورنگ و ترئینات کرومی، کابینی مدرن به نظر می‌رسد. سیستم تعلیق نرم و امکانات رفاهی قابل قبول نظیر کروز کنترل، سانروف و سنسورهای مختلف سبب شده تا این محصول نسبت به دیگر رقبا ارزش خرید بالایی داشته باشد.

البته که عایق‌بندی ضعیف خودرو و قدرت کم موتور از ناامیدکننده‌ترین معایب آن محسوب می‌شوند. برای چنین محصولی موتوری با حجم 1.6 لیتر و قدرت 10 اسب بخار کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بازارگاه ؛ خرید آسان بلیط آنلاین

تیم بازارگاه زیرمجموعه جدید مجموعه بزرگ پایانه‌ها و رسانه‌ای تخصصی برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است. در این سامانه شما می‌توانید علاوه بر خرید بلیط اتوبوس یا دیگر خدمات مسافرتی نظیر اجاره دربست خودرو سواری و اتوبوس، از خدمات جذاب و منحصربفردی مانند ارسال بار نیز بهره‌مند شوید. در بازارگاه شما می‌توانید به تناسب بودجه خود از عادی‌ترین و ابتدایی‌ترین وسایل نقلیه تا لاکچری‌ترین‌ها را برای سفر انتخاب و تجربه کنید. البته تیم بازارگاه همه روزه و در استوری اینستاگرام پیج رسمی خود نسبت به انتشار کد تخفیف برای دنبال‌کنندگان صفحه اقدام می‌کند.

نظر شما در خصوص راهنمای خرید خودرو تا 500 میلیون تومان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر