;
coinex

بهترین خودروهای ایرانی 1400 ؛‌ لیست امن‌ترین‌ها و باکیفیت‌ترین‌ها

برای خرید خودرو در بازار امروز ایران عوامل مهمی در انتخاب نهایی موثر است. در این مقاله بهترین خودروهای ایرانی 1400 را بررسی و معرفی خواهیم کرد.

آغاز فعالیت صنعت خودروسازی در ایران، به عصر دوم نوسازی در دوران پهلوی دوم و به طور دقیق‌تر دهه 40 شمسی مربوط است. ادامه آن در دوران پس از انقلاب اسلامی با تکیه بر بومی‌سازی روند خودروسازی سبب شده تا خودروسازی این روزها پس از نفت دومین صنعت بزرگ ایران باشد.

همانطور که همه می‌دانند مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خودروسازان ایران که سهم عمده‌ای از بازار خودرو را به خود اختصاص داده‌اند، دو شرکت نام آشنای سایپا و ایران خودرو هستند. از سال 2017 و با شدت گرفتن تحریم‌ها، روند تولید خودرو در ایران نزولی شد و همکاری شرکت پژو با خودروسازان ایرانی پایان یافت تا معضل بزرگ تامین قطعه مطرح شود.

در این میان، صنعت خودروسازی چین که همواره در حال پیشرفت بود به تدریج وارد بازار ایران شد و خودروسازان چینی به رقبای اصلی شرکت‌های سایپا و ایران خودرو بدل شدند.

البته که در مدت اخیر خودروسازان ایرانی با تکیه بر دانش بومی کوشیده‌اند که به سطح تولید قبلی بازگردند. دنا به عنوان یکی از جدیدترین ماشین های ایرانی اولین خودروی نسبتا مدرن ایران است که نشانگر سطح پیشرفت خودروسازی در کشور ماست. به بهانه رشد صنعت خودروسازی در این نوشتار به معرفی بهترین خودروهای ایرانی 1400 می‌پردازیم.

ترمینال اکباتان همدان، میزبان حضور معتبرترین شرکت‌های مسافربری است و روزانه بیش از 3 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند. این ترمینال با ارائه خدماتی باکیفیت و حضور سالن‌های استراحت مناسب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرانی است که قصد سفر به شهرهای مختلف ایران را دارند.

بهترین خودروهای ایرانی 1400

هر فردی که قصد داشته باشد در بازار امروز ایران، خودرو بخرد با شرایط پیچیده و دشواری روبرو است. از طرفی قیمت سرسام‌آور و بی‌ثبات بازار خودرو امکان در نظر گرفتن بودجه مشخص برای خودرو را از بین برده است. از طرف دیگر هر فردی دوست دارد خودرویی از نظر ایمنی قابل اعتماد تهیه کند. این موضوع در مورد خودروهای داخلی چالش بزرگی ایجاد می‌کند.

ماراتن کیفیت خودروها در ایران اولین بار در سال 1400 انجام شد و باکیفیت‌ترین خودروهای بازار داخلی معرفی شدند. آنطور که شرکت بازرسی و استاندارد کیفیت ایران اعلام کرده، در سطوح قیمتی یک تا پنج، تیگو V از مدیران خودرو با سه ستاره،‌ هایما s7‌ اتوماتیک با 4 ستاره، دنا پلاس توربو اتوماتیک با 5 ستاره و کوییک با 4 ستاره توانسته‌اند در هر سطح بهترین خودروی بازار ایران باشند. در ادامه با معرفی با کیفیت ترین خودروهای ایران در سال 1400 با ما باشید.

پژو 206 صندوق دار

بهترین خودروهای ایرانی 1400

پژو 206 در مدل معمولی خود نیز خودرویی جذاب و از بهترین خودروهای ایرانی 1400 است. اما 206 SD به عنوان مدل جادارتر و صندوق دار این محصول ارائه شده است و جذابیت زیادی برای خانواده‌های پرجمعیتی دارد که به دنبال محصولی کارآمد و باکیفیت هستند.

این خودرو اولین بار در سال 2006 توسط تیم طراحی پژو طراحی و تولید شد و با نام پژو آریان نیز شناخته می‌شود. این محصول در کشورهای مختلفی از جمله بازار ایران به فروش رسیده است و در ایران نیز به یکی از محبوب‌ترین و بهترین خودروهای ایرانی 1400 بدل شده است.

این محصول با دو پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری طراحی شده که در حال حاضر تنها مدلی با پیشرانه 1.6 لیتری در دسترس است. این مدل در مقایسه با مدل هاچ بک مزیت‌های بیشتری دارد که می‌توان از این موارد به پایداری بالاتر و چسبندگی بیشتر اشاره کرد. امکانات بیشتری نظیر تهویه هوای خودکار، ایربگ و کیفیت ساخت بالاتر این محصول را به گزینه بسیار مناسبی برای ایرانی‌ها بدل کرده است. در ادامه باکیفیت‌ترین خودروهای ایران در سال 1400 با ما باشید.

پژو 206 تیپ 5

بهترین خودروهای ایرانی 1400

همانطور که در بخش پیشین نیز گفتیم وقتی بحث از بهترین ماشین ایرانی سال 1400 باشد بی‌تردید 206 به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین ماشین‌های ایرانی سالیان گذشته جایگاه ویژه‌ای دارد. خودرویی‌ که با وجود بیش از 2 دهه عرضه در بازار ایران همچنان طرفداران و مشتریان خاص خود را دارد.

پژو 206 در تیپ‌های مختلف 1، 2، 3، 4، 5 و 6 تولید و به بازار عرضه شده است که امروز تنها تیپ‌های 2 و 5 تولید می‌شوند. تیپ 5 این محصول یکی از پرطرفدارترین و به‌صرفه‌ترین مدل‌های این خودرو بوده است و در اوایل عرضه نیز در کنار پژو پارس و زانتیا محبوب‌ترین محصولات بازار ایران بودند.

ظاهر و طراحی این محصول سبب شده تا پژو 206، همچنان به عنوان یکی از بهترین خودروهای ایرانی 1400 و محبوب‌ترین محصولات بازار نزد جوانان باشد. به لطف قوای فنی، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول بی‌تردید در سال 1400 هم می‌توان 206 تیپ 5 را از با کیفیت ترین خودروهای ایران در سال 1400 قلمداد کرد.

از سال 1391 و با پایان همکاری پژو با خودروسازان ایرانی، مسئولان ایران خودرو کوشیدند این محصول پرطرفدار را بومی‌سازی کنند و همه قطعاتی که تحت لیسانس پژو تولید می‌شود را با نمونه‌های داخلی جایگزین کنند. محصول جدید صرفا از نظر ظاهری شبیه نسخه‌های قدیمی‌تر است و سیستم‌های انحصاری زیادی از روی آن حذف شده است.

تیگو

بهترین خودروهای ایرانی 1400

مطابق اطلاعات رسمی، تیگو یکی از جدیدترین ماشین های ایرانی است که در سطح قیمتی 1 توانسته 3 ستاره دریافت کند. ستاره‌دار شدن این محصول که از سوی ام وی ام یا مدیران خودرو ارائه شده، نه به دلیل شکل ظاهری آن که بیشتر به علت مسائل فنی است.

بررسی‌های جدی نشان داده که تیگو دارای ترمز پارک برقی است و سیستم اتوهلد دارد. این دو آپشن این خودرو را به گزینه مناسبی برای افرادی بدل کرده که کار پارک کردن خودرو برایشان دشوار است. در مجموع تیگو یکی از با کیفیت ترین خودروهای ایران در سال 1400 است.

پژو پارس اتومات

بهترین خودروهای ایرانی 1400

پژو پارس نسخه بروزرسانی شده پژو 405 است که از سال 1379 در لیست محصولات ایران خودرو قرار گرفته است. در اوایل نام این خودرو پژو سفیر بود اما در ادامه به پژو پارس معروف شد. این محصول در مدل‌های سالانه، ELX  و LX ارائه می‌شود.

نسخه اتومات پژو پارس در سال 1392 از خط تولید خارج شد اما سپس دوباره در سال 1396 با موتور TU5 دوباره وارد بازار ایران شد. از نظر ظاهری این خودرو تفاوت‌های نسبتا جزئی با نسخه معمولی پژو پارس دارد که برای مثال می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی به همراه لاستیک‌های نسبتا بزرگ‌تر و آینه‌های جانبی راهنمادار اشاره کرد. با این اوصاف پژو پارس اتومات یکی از با کیفیت ترین خودروهای ایران در سال 1400 است.

دنا

بهترین خودروهای ایرانی 1400

دنا به عنوان یکی از جدیدترین ماشین های ایرانی دومین خودروی ملی ایران است که از سال 1388 با نام NX7 ارائه شد و قرار بود جایگزینی برای خودروی محبوب و موفق سمند باشد. ولی با وجود عرضه انبوه دنا،‌ همچنان سمند نیز وارد بازار می‌شود.

نسل اول دنا در سال 1393 وارد بازار شد و به عنوان یکی از جدیدترین ماشین های ایرانی از سوی ایران خودرو معرفی شد که البته با مقایسه ابعاد دو خودرو می‌توان شباهت‌های این دو مدل را تشخیص داد.

البته که در مقایسه با محصولات موجود در بازار، پیشرفت دنا کاملا چشمگیر و مشخص است. سری اول این خودرو مشکلات فراوانی داشت و با گذشت زمان ایران خودرو کوشید مشکلات آن را برطرف کند تا جایی که امروزه این محصول به یکی از با کیفیت ترین خودروهای ایران در سال 1400 بدل شده است. طراحی بهتر و آپشن‌های بیشتر و به روزتر از جمله مواردی است که افراد را به خرید این ماشین متمایل کرده است.

کوییک

بهترین خودروهای ایرانی 1400

کوییک هم امسال 4 ستاره گرفت! برای افرادی که بودجه‌شان برای خرید خودرو چیزی بین 150 تا 170 میلیون تومان است، تایید کیفیت کوییک خبر بسیار خوبی است. از مشخصات فنی مهم این محصول باید به آپشن‌های نسبتا متعدد و خوب آن اشاره کرد که آن را به یکی از بهترین خودروهای ایرانی 1400 بدل کرده است.

تندر 90

بهترین خودروهای ایرانی 1400

با پایان عرضه پیکان، ایران خودرو برای مدتی نسبتا طولانی به دنبال جایگزین مناسبی برای این محصول می‌گشت. تندر 90 یا رنو لوگان که در بازارهای جهانی نیز با همین نام عرضه شده است به تدریج به عنوان جایگزینی برای این محصول در نظر گرفته شد.

نسل اول این محصول در سال 1383 وارد بازار ایران شد و استقبال فراوانی از سوی مردم داشت. به تدریج این محصول تا سال 1391 در سه مدل  E0 / E1 / E2 ارائه شد.

این محصول به عنوان خودرویی برای اقشار متوسط جامعه ایران طراحی شده بود و در نتیجه در آن امکانات و آپشن‌های زیادی تعبیه نشده بود. کمپانی سازنده تمرکز زیادی روی استحکام و کیفیت این خودرو قرار داده بود،‌ به طوری که این محصول موفق به دریافت 3 ستاره ایمنی از موسسه معتبر ENCAP شد. امروزه همچنان تندر 90 یا همان ال 90 یکی از با کیفیت ترین خودروهای ایران در سال 1400 است که طرفداران زیادی دارد.

دنا پلاس

بهترین خودروهای ایرانی 1400

دنا پلاس نسخه به روز شده دنا است که بسیاری مشکلات آن برطرف شده است و از سال 1395 به بازار ایران اضافه شد. این خودرو که تغییرات ظاهری نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسخه‌های قبلی دارد، چهره‌ای به مراتب جذاب‌تر و مدرن‌تر یافته است.

پیشرانه این محصول با خودروی دنا اولیه یکسان است؛ اما ایران خودرو یک گیربکس اتومات برای دوستداران خودروهای اتومات به این محصول اضافه کرده که بتواند نظر مثبت افراد بیشتری را به خود جلب کند. به علاوه برخی امکانات و آپشن‌های این خودرو نیز به روزرسانی شده و جذابیت زیادی برای طرفداران ایجاد کرده است. حالا باید گفت دنا پلاس یکی از بهترین خودروهای ایرانی 1400 است.

شاهین

بهترین خودروهای ایرانی 1400

معمولا از نام سایپا برای اشاره به عدم ایمنی خودرو استفاده می‌شود و علت آن نیز به تولید طولانی مدت پراید و نقش مهم آن در تصادفات جاده‌ای و آمار وحشتناک کشته‌های آن مربوط است. سایپا اما برای اعاده حیثیت، شاهین را وارد بازار کرد.

سایپا برای نشان دادن اهمیت شاهین،‌ این محصول را برای دو آزمایش بین‌المللی برای عملکرد سیستم کیسه هوا و ECE R95  در مراکز معتبر اروپایی ارائه کرد. جای شگفتی بود که شاهین توانست در این دو آزمایش نمرات قابل قبولی کسب کند و باعث افتخار سایپا باشد. گرچه شاهین را باید در سطح جاده و با بررسی آمار تصادفات جاده‌ای قضاوت کرد، اما با آزمایش‌های انجام شده باید گفت شاهین در حال حاضر یکی از بهترین خودروهای ایرانی 1400 است.

پژو 207i

بهترین خودروهای ایرانی 1400

موفقیت 206 برای پژو سرآغازی شد برای بسیاری محصولات بعدی این کمپانی. پژو 207i  که نسل جدیدتر و فیس لیفت این محصول محسوب می‌شود، بعد از وقفه‌ای 4 ساله و در سال 1395، با واگذاری خط تولید این خودرو به ایران توسط کمپانی فرانسوی به عنوان خودرویی ایرانی روانه بازار شد.

این خودرو با پیشرانه TU5 و همراه با دو گیربکس 4 سرعته اتومات و 5 سرعته دستی به فروش می‌رسد و نسبت به نسل قبلی خود آپشن‌ها و امکانات بیشتری دارد.

در نمای داخلی این محصول تغییرات چشمگیری ایجاد شده است که باید برای نمونه به تعبیه مانیتور 7 اینچی روی داشبورد اشاره کرد. فرمان خودرو نیز میزبان کلیدهای جدیدی چون کروز کنترل،‌ تلفن همراه و سیستم‌های صوتی است. موفقیت این محصول در بازار ایران سبب شده تا همچنان این اتومبیل در لیست بهترین خودروهای ایرانی 1400 باشد.

هایما S7

بهترین خودروهای ایرانی 1400

بعد از نقایصی که s7 داشت گروه خودروسازان ایران تصمیم گرفت با نسخه جدیدتر و کامل‌تری از این محصول نقایص اصلی را برطرف کند. حالا هایما s7 توانسته در بررسی فنی 4 ستاره کنترل کیفی را به خود اختصاص دهد تا یکی از بهترین خودروهای ایرانی 1400 باشد.

هایما s7 توربو به واسطه ظاهر جذاب‌تر و البته پیشرانه قدرتمندتر توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند. تولید نسخه 2 لیتری این کراس اوور نیز از ابتدای سال 97 به پایان رسید و از آن پس مدل توربو تنها نماینده شرکت است که در لیست تولید بزرگترین خودروسازان کشور جای دارد.

تندر 90 پلاس

بهترین ماشین ایرانی سال 1400

تندر 90 پلاس به عنوان فیس لیفت خودرو تندر 90 محصولی با کیفیت ساخت خوب، مصرف سوخت پایین و پیشرانه قدرتمند و قابل قبول است که طرفداران پرشماری دارد. تغییرات ظاهری و آپشن‌های خودرو تفاوت خیلی کمی داشته و پیشرانه محصول نیز همان پیشرانه تندر 90 معمولی است، با این تفاوت که رنو یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته و یک گیربکس 5 سرعته دستی به این مدل اضافه کرده است.

رنو ساندرو

بهترین ماشین ایرانی سال 1400

رنو ساندرو از آخرین محصولاتی است که توسط شرکت پارس خودرو در گروه اتومبیل‌های رنو به کشور وارد شد و در دو تیپ معمولی و استپ وی در بازار عرضه شده است. مسئله واردات این خودرو به علت بی‌تفاوتی شرکت فرانسوی به قرارداد لغو شد.

محصولات رنو به علت کیفیت ساخت بالا و عمر بالای قطعات همواره در ایران طرفداران بسیاری دارند و رنو ساندرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. کیفیت ساخت بالا به خوبی توانسته مسئله نبود آپشن‌ها و امکانات مهم را بی‌اثر کند و رنو را در شمار خودروهای پرفروش و از بهترین خودروهای ایرانی 1400 قرار دهد.

پژو 207 صندوقدار

بهترین ماشین ایرانی سال 1400

پژو 207 صندوقدار جدیدترین محصول شرکت پژو است که در خانواده خودروهای 206 و 207 روانه بازار شده است و سهم فروش خوبی در بازار کسب کرده است. این محصول در اوایل سال 1397 به بازار عرضه شد و با استقبال خوبی که از 207 هاچ بک صورت گرفت، این خودرو نیز مورد توجه خریداران قرار گرفت.

فرم کلی بدنه خودرو تقریبا همان فرم پژو 206 صندوقدار است که پیش از این در بازار ایران محبوبیت بالایی یافته بود. امکانات بهتری نظیر دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی لایت، دوربین و سنسور عقب نیز در این محصول از ویژگی‌های جذاب آن است.

مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتری در هر 100 کیلومتر سبب شده تا این محصول در شمار ماشین‌های کم مصرف این بازار قرار گیرد. از نکات منفی این ماشین باید به گیربکس اتومات آن اشاره کرد که یکی از بی‌کیفیت‌ترین سیستم‌های انتقال قدرت موجود در بازار است. در مجموع اما امکانات فنی خوب، آپشن‌های پرشمار و طراحی زیبا سبب شده تا این محصول یکی از بهترین خودروهای ایرانی 1400 باشد.

پایانه ها ؛ ارائه‌دهنده بهترین خدمات و مطمئن‌ترین روش برای خرید آنلاین بلیط

پایانه‌ها یکی از معتبرترین و بهترین سامانه‌های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است. پایانه‌ها به عنوان زیرمجموعه برند شناخته شده بازارگاه فعال است. مجموعه‌ای که به طور تخصصی در حوزه حمل و نقل،‌ ارسال بار و ترابری مسافر مشغول به فعالیت است.

به مناسبت نمایشگاه حمل و نقل که از 28 تا 30 آبان برگزار خواهد شد، تیم پایانه‌ها یک قرعه‌کشی و چند جایزه ارزشمند برای دنبال‌کنندگان پیج اینستاگرام بازارگاه در نظر گرفته که شامل 3 اعتبار 1 میلیون تومانی خرید بلیط اتوبوس است.

برای شرکت در این قرعه‌کشی کافیست تا ابتدا پیج اینستاگرام بازارگاه را فالو کنید، سپس پست مربوط به قرعه‌کشی را لایک کرده و در بخش کامنت‌ها حداقل 3 نفر از دوستانتان را منشن کنید. هرچه تعداد افراد بیشتری را منشن کنید شانس بیشتری خواهید داشت. قرعه‌کشی در روز 26 آذر مقارن با روز حمل و نقل برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به پیج زیر مراجعه کنید:

 

نظر شما در خصوص بهترین خودروهای ایرانی 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)