;
coinex

عرضه ریلمی 9 پرو پلاس به صورت رسمی تایید شد

گوشی ریلمی 9 پرو هنوز راه‌اندازی و معرفی نشده است؛ با اینحال، انتشار یک توییت رسمی نشان داد که باید منتظر رونمایی از ریلمی 9 پرو پلاس باشیم. این گوشی،‌ اولین سری از این خانواده است که نام Pro+ را دریافت خواهد کرد.

شایعات پیرامون این گوشی هوشمند زیاد بودند، با این حال حالا مدیرعامل شرکت به صورت رسمی توسعه ریلمی 9 پرو پلاس را تایید کرده است. در راستای همین موضوع صفحه توییتر شرکت این خبر را با گذاشتن یک پست جدید همگانی کرد.

مشخصات ریلمی 9 پرو پلاس

قبل از این که به مشخصات ریلمی 9 پرو پلاس بپردازیم، باید در نظر داشته باشیم که ما همچنان اطلاعات زیادی از خود ریلمی 9 Pro نداریم. در واقع تنها خبر رسمی که از این گوشی‌های هوشمند وجود دارد، این است که هر دو گوشی، کمی بعد از عرضه 9i در هند راه‌اندازی می‌شوند. ریلمی 9i در 22 ژانویه (2 بهمن) روانه بازار خواهد شد.

مشخصات گوشی هوشمند ریلمی 9 پرو پلاس

چندی پیش با همکاری @onLeaks و Smartpix مشخصات و تصاویری از Realme 9 Pro فاش شد که حالا همین اتفاق برای ریلمی 9 پرو پلاس رخ داده است. در ادامه مطلب به این اطلاعات درز کرده خواهیم پرداخت.

دوربین‌های سری Realme 9

به نظر می‌رسد که ریلمی دو مدل دوربین اصلی متفاوت برای سری‌های جدید خود در نظر گرفته است. نسخه معمولی پرو از یک ماژول 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد و نسخه پرو پلاس از لنز سفارشی سونی 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. سنسور به کار برده شده در ریلمی 9 پرو پلاس داری قابلیت تصویربرداری عریض با تثبیت‌کننده اپتیکال است.

با توجه به اطلاعات فاش شده قدیمی‌تر، دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز به سنسور تصویر 1/1.56 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری (2.0 میکرومتری با binning) و لنز f/1.8 در نسخه ریلمی 9 پرو پلاس پیاده‌سازی می‌شود.

در کنار این سنسور هر دو مدل به صورت مجزا از یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض و لنز کمکی 2 مگاپیکسلی برای ترکیب دوربین اصلی خود استفاده می‌کنند. لنز جلویی نیز با تصویربرداری 16 مگاپیکسلی در یک طرح پانچ حفره‌ای در پنل جلوی گوشی‌ها قرار خواهد گرفت.

مشخصات سخت‌افزاری ریلمی 9 پرو پلاس

گوشی هوشمند +Realme 9 Pro قدرت خود را از تراشه Dimensity 920 تامین کرده و نسخه پرو معمولی از اسنپدراگون 695 استفاده می‌کند. هر دو پردازشگر 6 نانومتری هستند و توسط TSMC تولید شده‌اند.

دوربین‌های سری Realmi 9

نسخه پلاس گوشی جدید ریلمی در بخش جلویی از نمایشگر کوچک‌تر 6.43 اینچی سوپر آمولد با نرخ نوسازی 90 هرتز بهره می‌برد. در طرف دیگر ریلمی 9 پرو با صفحه‌نمایشی 120 هرتزی با اندازه 6.59 اینچ به بازار عرضه می‌شود.

با توجه به اندازه کوچک‌تر نمایشگر نسخه ریلمی 9 پرو پلاس، باتری استفاده شده در آن نیز از ظرفیت کمتری بهره‌مند خواهد بود. در نسخه 9i و 9 پرو از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری استفاده شده که این مقدار برای پرو پلاس به 4500 میلی‌آمپر کاهش پیدا می‌کند.

با این‌حال نقطه قوت این باتری کوچک‌تر در توانایی شارژ سریع‌تر آن به چشم می‌آید. باتری 4500 میلی‌آمپری پرو پلاس 65 واتی است، در صورتی که نسخه‌های دیگر از شارژ 33 واتی استفاده خواهند کرد.

چند ماه پیش اخباری با موضوع وجود چهار مدل مختلف در سری 9 ریلمی منتشر شده بود که با توجه به آن باید انتظار معرفی نسخه معمولی بدون پیشوند را در کنار این سه مدل داشته باشیم. البته این خبر توسط منبع رسمی تایید نشده و فعلا باید ببینم این گوشی‌های جدید در چه تاریخی از سه ماه اول 2022 روانه بازار خواهند شد.

نظر شما درباره ریلمی 9 پرو پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر