;
coinex

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

بالاخره پس از مدت‌ها انتشار اخبار مختلف، گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro رسما معرفی شد. کمپانی اوپو همچنین نسخه استاندارد از سری اوپو فایند ایکس 5 را نیز رونمایی کرد.

همانطور که از اسم دو گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro و OPPO Find X5 مشخص است، نسخه «پرو» از لحاظ مشخصات فنی، ویژگی‌های رده‌بالاتری نسبت به نسخه استاندارد دارد.

این گوشی از لحاظ عملکرد باتری، پردازش تصویر و حتی نمای ظاهری بهینه‌سازی شده و برتری‌هایی نسبت به اوپو فایند ایکس 5 دارد. در ادامه بیشتر به جزییات مشخصات OPPO Find X5 Pro می‌پردازیم.

مشخصات گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro

اوپو Find X5 Pro از نمایشگری 6.7 اینچی با رزولوشن 1440 پیکسل برخوردار شده و پنل آن از نوع AMOLED است. این نمایشگر از نرخ نوسازی متغیر و حداکثر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن هم به 1300 نیت می‌رسد.

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

از دیگر مشخصات نمایشگر اوپو فایند ایکس 5 پرو می‌توان به رندر رنگ 10 بیت، پوشش 100 درصدی فضای رنگ DCI-30 و نرخ حساسیت لمسی 1000 هرتز اشاره کرد.

سیستم عامل، رم و تراشه اوپو فایند ایکس 5 پرو

پیش از رونمایی رسمی گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro جزییاتی درباره تراشه دایمنسیتی 9000 در این گوشی شنیده بودیم که حالا خلاف آن ثابت شده است. این گوشی برای پردازش از سیستم روی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. یک رم 12 گیگابایتی همراه با حافظه 256 گیگابایتی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

اما درباره مشخصات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل اوپو Find X5 Pro باید به قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه اندروید 12 و رابط کاربری ColorOS 12.1 اشاره کرد. نسخه 12.1 رابط از بهینه‌سازی‌هایی در بخش امنیت، زیبایی ظاهری و حریم خصوصی برخوردار شده‌ است. نسخه سیستم‌عامل هم از ویژگی جدید Multi-Screen Connect بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی خود را راحت‌تر به کامپیوتر متصل کرده و به‌صورت همزمان از هر دو دستگاه استفاده کند.

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

دوربین اوپو فایند ایکس 5 پرو

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro از یک تراشه 6 نانومتری MariSilicon X بهره می‌برد که توسط خود کمپانی اوپو توسعه یافته و آپگرید‌های مهمی را روی گوشی و تنظیمات دوربین ارائه می‌دهد. این تراشه قابلیت هوش مصنوعی برای عملکرد کاهش نویز را تقویت می‌کند و ویژگی‌های پردازش تصویر از جمله سیستم فیلم‌برداری در شب 4K Ultra Night Video، کاهش نویز در عکس‌برداری و تنظیمات رنگ بهتر را ارائه می‌کند.

اوپو اعلام کرده است که این تراشه پردازش تصویر،‌ امکان ضبط ویدیو HDR با 20 بیت در هر کانال را روی گوشی فراهم می‌کند.

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی SONY IMX766 و دوربین ثانویه 50 مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد. لنز سوم در این گوشی هم 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو است که از زوم اپتیکال 2x و زوم هیبرید 5x پشتیبانی می‌کند. این تنظیمات دوربین همچنین از ویژگی Hasselblad Natural Color Calibration (کالیبراسیون رنگ طبیعی) برخوردار شده که متکی بر سنسور رنگ جدید 13 کاناله است.

از دیگر بهینه‌سازی‌های انجام شده در بخش دوربین اوپو فایند ایکس 5 پرو باید به المان شیشه‌ای که روی دوربین نصب شده اشاره کرد تا دقت رنگ بهینه‌سازی ششده و انحراف کروماتیک کمتر شود. کاربران این گوشی همچنین از یک سیستم لرزشگیر اپتیکال 5-axis بهره می‌برند که تکنولوژی تغییر سنسور و لنزها را ترکیب می‌کند.

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro در نمای جلویی خود از یک سنسور 32 مگاپیکسلی Sony IMX709 با ساب‌پیکسل‌های RGBW، میدان دید 80 درجه FoV و مود سلفی گروهی 90 درجه‌ای اتوماتیک بهره می‌برد.

مشخصات ساختاری اوپو فایند ایکس 5 پرو

این گوشی در پنل جلویی خود به پوشش محافظ گوریلا گلس وکتوس مجهز شده است. پنل پشتی این گوشی هم از جنس سرامیک ساخته شده که مقاومت بیشتری نسبت به شیشه دارد. مزیت دیگر پنل سرامیکی این است که به سیستم کاهش دما کمک می‌کند و در خنک کردن دستگاه تاثیر می‌گذارد.

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

باتری اوپو فایند ایکس 5 پرو

این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 80 وات SuperVOOC بهره می‌برد. این سیستم شارژ می‌تواند باتری کاملا خالی را در عرض 12 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. باتری این گوشی پرچمدار همچنین از سیستم شارژ 50 وات AirVOOC پشتیبانی می‌کند که قابلیت شارژ گوشی در عرض 47 دقیقه را دارد.

این دستگاه به موتور سلامت باتری (Battery Health Engine) مجهز است که عمر باتری را افزایش می‌دهد و قبل از اینکه شارژ باتری به 20 درصد برسد، چرخه شارژ 1600 را تحمل می‌کند. از دیگر مشخصات گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro باید به پوشش فیلم گرافن 3D در سیم‌پیچ شارژر و مادربورد اشاره کرد که سیستم خنک‌کننده گوشی را بهبود می‌بخشد. یک مخزن بخار هم برای تراشه اسنپدراگون وجود دارد که 75 درصد بزرگ‌تر از مدل‌های قبلی است.

گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro با اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما رونمایی شد

رنگ بندی و قیمت اوپو فایند ایکس 5 پرو

این گوشی در رنگ‌های سفید سرامیکی و مشکی به بازار می‌آید. قیمت اوپو فایند ایکس 5 پرو 1300 یورو تعیین شده است. پیش فروش گوشی آغاز شده و فروش رسمی آن از 14 مارس (23 اسفند) شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی پرچمدار OPPO Find X5 Pro چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر