;
coinex

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در اوکراین؛ مردم بیتکوین را تا 3000 دلار گران‌تر معامله می‌کنند

قیمت ارزهای دیجیتال در اوکراین متفاوت با قیمت جهانی آن عمل می کند، مردم بیتکوین را تا 3000 دلار گران‌تر معامله می‌کنند، علت این تفاوت در چیست؟

بعد از اعمال محدودیت‌های بانک مرکزی اوکراین برای تبدیل و برداشت پول، صرافی kuna با حجم زیادی از معاملات شهروندان اوکراینی رو به رو شد و قیمت ارزهای دیجیتال رشد چشمگیر داشت

همان قدر که جنگ اکراین و روسیه در تسلیحات مدرن و متفاوت بوده است، مشکلات و چالش‌های جدید و متفاتی نسبت به جنگ‌های گذشته ایجاد کرده است. هجوم شهروندان اوکراینی برای تبدیل گریونا (واحد پولی اوکراین) به سایر ارزها مشکلاتی را برای بانک مرکزی این کشور ایجاد کرد، که منجر به وضع قوانین محدود کننده از طرف بانک مرکزی این کشور شد.

سازمان ملل تخمین می‌زند از زمان حمله ارتش روسیه به اوکراین بیش از 100 هزار نفر از شهروند این کشور مجبور به ترک خانه‌های خود و ورود به کشورهای همسایه شده‌اند. پس از اعلام رئیس جمهور این کشور آقای زیلنسکی در 24 فوریه (5 اسفند) ، بانک مرکزی اوکراین محدودیت برداشت 3,350 دلاری معادل 100,000 گریونا را اعمال کرد.

قیمت ارزهای دیجیتال در اوکراین؛ مردم بیتکوین را تا 3000 دلار گران‌تر معامله می‌کنند

ارزهای دیجیتال در اوکراین راه حلی برای جا به جایی بدون محدودیت پول برای شهروندان شده است

صرافی kuna این فرصت را برای شهروندان اوکراینی ایجاد کرده است تا بتوانند نقدینگی خود را مستقیم از گریونا به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند. از زمان اعمال محدودیت‌های بانک مرکزی اکراین، این صرافی با افزایش حجم معاملات به ارزش 3.5 میلیون دلار روبه رو شده است.

افزایش حجم معاملات ارزهای دیجیتال

تنها در روز پنجشنبه حجم معاملات گریونا در برابر سایر ارزها از 1.3 میلیون دلار به 4.8 میلیون دلار افزایش پیدا کرد، تا شهروندان این کشور بلافاصله راه حل جایگزینی برای نجات سرمایه‌های خود پیدا کنند.

صرافی kuna با افزایش حجم معاملات رو به رو است، این در حالی است که شش روز پیش حجم معاملات این صرافی 780 میلیون دلار بود و اکنون به 1.4 میلیارد دلار رسیده است. این صرافی امکان معامله با روبل روسیه را نیز فراهم کرده است

بیتکوین، اتریوم و تتر از ارزهای محبوب برای کاربران اکراینی است. تتر ارزی با پشتوانه دلار است که همیشه در حدود یک دلار باقی می‌ماند. تتر در این صرافی در لحظه تهیه این گزارش قیمت 1.08 دلار را تجربه کرده؛ این در حالی است که قیمت تتر در سایر صرافی‌ها 0.99 دلار معامله می‌شود.

ارزش btc,eth,usdt در اکراین

در معاملات اهرم اتریوم/گریونا صرافی kuna هر واحد اتریم به  قیمت 2,982.83 دلار معامله می‌شود، در همین زمان قیمت هر واحد اتریوم در صرافی مانند بایننس 2,770 دلار است.

هر واحد بیتکوین در برابر گریونا به ارزش 42,106 دلار در صرافی kuna رسیده است، این قیمت 3,124 دلار بالاتر از قیمت دیگر صرافی‌هاست.

همچنین وبسایت localbitcoin که امکان معامله مستقیم شخص به شخص در هر منطقه را به صورت مجزا فراهم می‌کند، قیمت هر واحد بیتکوین را ‌1,296,879.12 گریونا گزارش کرده است، که معادل دلاری آن 43,480 دلار برای هر واحد بیتکوین است.

روبل هم از تاثیرات جنگ اوکراین در امان نمانده است

Localbitcoin تفاوت قیمت چشمگیری در معاملات روبل به بیتکوین نشان نمی‌دهد. اما در صرافی kuna بیتکوین در برابر روبل به ارزش 40,705 دلار معامله می‌شود، اما در معاملات اتریم/روبل تفاوت چندانی نسبت به قیمت پلتفرهای دیگر گزارش نشده‌است.

همواره جنگ منجر به از دست رفتن ارزش واحد پولی هر کشور درگیر در جنگ می‌شود. اما این بار امکان معامله سریع و آسان ارزهای دیجیتال در اوکراین باعث نجات سرمایه‌های نقدی شهروندان اوکراینی شده‌است. برای مردمی که این روزها با چمدان در دست در حال فرار از کشور خود هستند، ارزهای دیجیتال این شانس را فراهم کرده تا بدون خطر و محدودیت پول خود را به هرجا که می‌روند انتقال دهند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bitcoin.com

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر