;
coinex

ارزش بازار توکن‌های با پشتوانه طلا از یک میلیارد دلار عبور کرد، اما این توکن‌ها کدامند؟

PAX gold بیشتر مسئولیت حجم بازار توکن‌های با پشتوانه طلا را بر عهده گرفت و این بازار را به بالای 1 میلیار دلار رساند و بر تتر Gold پیروز شد

بر اساس تحقیقات هفته گذشته Arcane، حجم بازار توکن‌های کریپتو با شتوانه طلا در سال 2022 با 60 درصد رشد به سرعت برای اولین بار در تاریخ از 1 میلیارد دلار عبور کرد.

در سال 2022 سرمایه‌گذاران برای خرید ارزهای دارای پشتوانه طلا هجوم آوردند، ارزهایی که قیمتشان به قیمت طلا وابسته است.

آیا همه توکن‌های با پشتوانه طلا قابل اطمینان هستند؟

ارزهایی مانند PAX Gold (PAXG) و Thether Gold (XAUT) مانند فلز گران‌بهایی که پشتیبانی می‌کنند ارزش‌شان برای سرمایه‌گذاران در حال فرار از تورم رو به رشد است. طبق تحقیقات Arcane توکن PAX حتی بیت‌کوین را پشت سر گذاشته‌ است.

توکن‌های با پشتوانه طلا

طلا خود در سال گذشته 14 درصد رشد داشته است و به نزدیک هر اونس 2,050 دلار رسیده است، این قیمت بالاترین از آگوست 2020 است.

وابستگی به طلا توجهات سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است، بازاری که اجازه می‌دهد در شرایط تورمی بر روی طلا و بر بستر بازار کریپتو سرمایه گذاری کنند.

PAX Gold نزدیک به 607 میلیون دلار از حجم بازار را در اختیار دارد این یعنی 85 درصد رشد در سال گذشته، در مقابل رقیب خود تترطلا که رشد کمی را تجربه کرده‌است و به حجم 211 میلیون دلار رسیده و رشد 9.2 درصدی تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

الکساندر کاچنکو بنیان‌گذار و مدیر VNX شرکت لوکزانبرگی و توکن قانون‌گذاری شده FMA، توضیح می‌دهد که سرمایه‌گذاران اکنون بسیار با دقت بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال عمل میکنند. او اضافه کرد که تصمیم به سرمایه‌گذاری بر روی توکن دارای پشتوانه طلا که تایید قانونی دارد برای اطمینان بیشتر این افراد است.

کاچنکو دامه داد:

تمام توکن‌های دارای پشتوانه طلا با ارزش نیستند و سرمایه‌گذاران باید دقت داشته باشند که چه توکنی خریداری می‌کنند، توکنی که به یک طلای واقعی متصل باشد و توسط یک سازمان امن صادر شده باشد و طلای واقعی نگهداری کند.

PAXG توسط Paxos صادر شده است، شرکت نیویورکی که توسط NYDFS تایید شده است، که به معنی ریسک بسیار پایین برای سرمایه‌گذاری در این شرکت است، به خصوص وقتی که اعلام می‌شود PAXG به صورت 100درصد توسط اونس طلا پشتیبانی می‌شود.

هرچند به نظر می‌سد XAUT یا تترطلا توسط سازمانی در آمریکا یا خارج آن تایید نشده‌است. در whitepaper این ارز هم تاکید شده است که توسط هیچ سازمانی مورد بررسی قرار نگرفته‌است.

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

منبع: Cointelegraph

نظر شما در خصوص توکن‌های با پشتوانه طلا چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر