;
coinex

حجم بازار NFT در 2020 فقط 82 میلیون دلار بوده، در 2021 چطور؟

حجم بازار NFT در 2020 فقط 82 میلیون دلار بوده است، اما همراه با به شهرت رسیدن این تکنولوژی حجم بازار نیز به شکل شگفت‌آوری رشد کرد

بر اساس گزارشی که توسط شرکت تحلیلی کانادایی Nonfungible.com منتشر شده است، حجم معاملات NFT در سال گذشته به 17.6 میلیارد دلار رسید.

NFT ها در سال 2021 با فروش های زیاد، تایید توسط افراد مشهور، پوشش بی وقفه رسانه های جریان اصلی و برند های بزرگی مانند ویزا، شهره مارکت کریپتو شدند.

آیا حجم بازار NFT  همچنان رو به افزایش است؟

این شهرت بی دردسر نبوده و همواره افرادی منتقعد آن بوده‌اند.بسیاری افراد را به خاطر پرداخت پول به یک فایل jepg بر روی NFTمسخره می‌کنند. NFT ها همچنین به دلیل استفاده از آنها برای تسهیل پولشویی و سایر فعالیت های غیرقانونی مورد انتقاد گسترده قرار گرفتند. برخی همچنین استدلال می کنند که ارزش NFTها به خاطر کمک به پولشویی زیر سوال رفته است.

حجم بازار NFT در 2020 فقط 82 میلیون دلار بوده، در 2021 چطور؟
نمودار رشد حجم بازار NFT

برای مقایسه، در سال 2020، NFT ها یک بخش خاص محسوب می‌شدند و حدود 82 میلیون دلار حجم معاملات داشتند.

محبوبیت آنها در ماه مارس گذشته ، زمانی که اثر هنری دیجیتالی مایک وینکلمن (Mike Winkelmann) (معروف به Beeple) در حراج کریستی به قیمت ۶۹ میلیون دلار به فروش رفت، افزایش یافت و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید:

NFT های بازی ها و زمین های دیجیتال همراه با کلکسیون ها در سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کردند.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، یک NFT بسیار کمیاب از مجموعه پرچمدار CryptoPunk اخیراً به رکورد فروش ۲۳/۷ میلیون دلاری رسیده است.

با این حال، این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که NFT ها ممکن است درخشش خود را از دست بدهند، زیرا اکنون خریداران کمتری در بازار وجود دارد. شور و شوق خرید آنها احتمالاً رو به زوال است، که دلیل کوچک شدن جامعه آنها را توضیح می دهد.

Nonfungible.com انتظار ندارد که بخش NFT ها امسال رشد قابل توجهی را تجربه کند.

با این حال میانگین حجم معاملات برای مدت طولانی ثابت مانده است، به همین دلیل است که می توان فرض کرد NFT ها لااقل از بین نمی روند.

سرمایه‌گذاران بزرگ به جمع آوری ادامه می‌دهند.پادشاه بازار NFT پلتفرم Opensea اخیراً به ارزش 13.3 میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: 

.

منبع: U°today

نظر شما در خصوص حجم بازار NFT چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر