;
coinex

ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را خرید؛ برنامه‌های ماسک برای خرید سهم عمده توییتر

خبرگزاری بلومبرگ با انتشار اسناد 13G سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا، از خرید 9.2 درصد از سهام توییتر توسط اسلان ماسک خبر داد. ارزش سهام توییتر نیز به دنبال این خرید، افزایش پیدا کرد.

براساس سند 13G، ایلان ماسک در تاریخ 14 مارس (23 اسفند) 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است. ماسک مدت‌هاست که در توییتر فعالیت می‌کند و اخیرا از 80 میلیون فالور خود درمورد پایبندی توییتر بر آزادی بیان نظرسنجی کرده است.

پس از انتشار این خبر، قیمت سهام توییتر بیش از 25 درصد افزایش پیدا کرد.

خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک

خبرگزاری CNBC گزارش کرده است که ارزش سهام توییتر ماسک براساس قیمت‌های پایانی روز جمعه، 2.89 میلیارد دلار بود. سهام ماسک به‌عنوان سهام غیرفعال دسته‌بندی شده است؛ اما خبرهای مهم‌تری هم در راه است. تحلیلگر Wedbush، دن آیوز (Dan Ives) به خبرگزاری CNBC گفته است که این خرید احتمالا به خرید سهم اصلی و عمده شرکت منجر خواهد شد.

خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک

ماسک در روز 25 مارس (5 فروردین) یک نظرسنجی را در رابطه با آزادی بیان در توییتر به راه‌انداخت و نوشت: «آزادی بیان برای اجرای درست دموکراسی الزامی است. آیا معتقدید که توییتر به این اصل پایبند است؟»

ایلان ماسک جنجالی این سوال را پرسید و در ادامه توییت زد: «نتیجه این نظرسنجی بسیار مهم خواهد بود.»

ماسک در توییت بعدی خود در فردای روز نظرسنجی گفت: «با توجه به اینکه توییتر به‌عنوان میدان عمومی شهر عمل می‌کند، عدم پایبندی آن بر اصول آزادی بیان، دموکراسی را تضعیف می‌کند.» او سپس اعلام کرد که باید یک پلتفرم جدید وجود داشته باشد.

همانطور که در ابتدای خبر گفته شد، ایلان ماسک سهام توییتر را در تاریخ 14 مارس خریداری کرده و این بحث و نظرات، پس از تصمیم نهایی او برای خرید سهام مطرح شده‌اند.

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرد که برخی دولت‌ها از او خواسته‌اند که دسترسی منابع خبری روسیه به استارلینک را مسدود کند؛ اما او در پاسخ اعلام کرد که به‌شدت به آزادی بیان کامل اعتقاد دارد و هرگز این کار را (مسدود کردن دسترسی منابع روسی) انجام نمی‌دهد؛ مگر اینکه تحت فشار باشد.

استفاده از پلتفرم توییتر گاهی اوقات دردسرهایی را برای ایلان ماسک ایجاد کرده است. او در سال 2018 توییت زده بود که اگر هر سهم تسلا به 420 دلار برسد، سرمایه‌ای را برای خصوصی کردن تسلا تضمین کرده است. در نهایت مشخص شد که ایلان ماسک هیچ‌ سرمایه‌ای را برای این کار در نظر نگرفته است. در ادامه این جنجال، سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا، ایلان ماسک را مجبور کرد که قبل از انتشار هر توییت درباره تصمیمات مالی شرکت، از وکلای شرکت مشاوره بگیرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر