;
coinex

افتا از خنثی سازی بیش از 100 حمله سایبری به زیرساخت های کشور می‌گوید

روابط عمومی افتا از خنثی سازی بیش از 100 حمله سایبری به زیرساخت های کشو خبر داده است. افتا اعلام کرده است که بیش از 100 خدمات الکترونیکی مورد حمله سایبری قرار گرفته و مبدا کشورهای مهاجم از هلند، انگلیس و آمریکا بوده است.

روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا درباره خنثی سازی بیش از 100 حمله سایبری به زیر ساخت های کشور توضیح داد که حمله سایبری از طریق حفره امنیتی در یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد در سازمان‌ها انجام شده است. مهاجمین تلاش کردند به زیرساخت‌ها دسترسی پیدا کنند؛ اما موفق نشدند.

جزییات خنثی سازی بیش از 100 حمله سایبری به زیر ساخت های کشور

حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور از طریق حفره‌های امنیتی اتفاق افتاده و مهاجمین قصد داشتند به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند. آنها همچنین در تلاش بودند تا اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنند و سپس، محتوای آلوده خود را جایگزین کنند.

روابط عمومی افتا از خنثی سازی بیش از 100 حمله سایبری به زیرساخت های کشور می‌گوید

به گزارش روابط عمومی افتا، مهاجمان در تلاش خود ناکام ماندند و پیش از اینکه به هدف خود برسند، با واکنش سریع مرکز عملیات امنیت افتا روبرو شدند و دست‌شان از اطلاعات کوتاه ماند.

با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که بیش از 100 خدمات الکترونیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی، مورد هدف و حمله مهاجمان بوده است. مهاجمین سایبری در حملات خود سعی می‌کنند پس از دسترسی غیرمجاز و نفوذ به سیستم، «درب‌های پشتی» را بارگذاری کنند. به این ترتیب، شرایطی را برای خود فراهم می‌کنند که از طریق آن می‌توانند سطح دسترسی خود را افزایش دهند، اطلاعات را استخراج کنند، دستورات خود را وارد کرده و یا محتوای آلوده را تزریق کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا با اقدام به‌موقع و به‌روزرسانی‌های امنیتی توانستند دسترسی مهاجمین به درب‌های پشتی را مسدود کنند. گفته شده که آی‌پی این مهاجمان از کشورهای هلند، آمریکا و انگلستان بوده‌ است.

در حال حاضر، اطلاعات بیشتری در دست نیست؛ اما پیگیری و تحقیق مرکز افتا همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد خنثی سازی بیش از 100 حمله سایبری به زیرساخت های کشور چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر