;
coinex

Google I/O 2022: اندروید 13 رسما معرفی شد

اندروید 13 تیرامیسو رسما در رویداد Google I/O 2022 رونمایی شد. نسخه جدید سیستم عامل اندروید در بسیاری از بخش‌ها بهینه‌سازی شده و کاربر به طراحی جدید، بهبود عملکرد نوتیفیکیشن‌ها و بسیاری ویژگی‌های دیگر دسترسی خواهد داشت.

گوگل در رویداد Google I/O 2022 تمرکز ویژه‌ای به ویژگی‌های امنیتی داشته و همین مسئله را نیز در اندروید 13 به نمایش گذاشته است. از جمله بهینه‌سازی‌های انجام شده در بخش امنیت می‌توان به سرویس‌های ارتباطی، استانداردهای ارسال پیام و امنیت تقویت شده کیف پول‌ها اشاره کرد.

ویژگی‌های اندروید 13 تیرامیسو

نسخه بتا اندروید 13 در حال حاضر در دسترس برخی کاربران و توسعه‌دهنده‌ها قرار دارد. اما در رویداد Google IO 2022 از ویژگی‌ها جدیدتری نیز رونمایی شده است.

گوگل در این رویداد، گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو را نیز معرفی کرد. این کمپانی همچنین اعلام کرد که هر زمان که این گوشی‌ها راه‌اندازی شوند، به اندروید 13 مجهز خواهند بود.

ویژگی‌های اندروید 13 تیرامیسو

گوگل در اندروید 13، بسیاری از ویژگی‌ها از جمله Material You، تم سیستم عامل، دسترسی کنترل موسیقی از روی لاک اسکرین و بسیاری ویژگی‌های امنیتی دیگر را بهینه‌سازی و اصلاح کرده است.

ویژگی هشدار زلزله نیز تقویت شده است؛ به این شکل که هشدار به شکل تمام صفحه ظاهر می‌شود تا موقعیت را به شکل بهتری برای کاربر توصیف کند. این ویژگی همچنین می‌تواند مسیرهای بهتر برای رسیدن به موقعیت امن را نشان دهد.

ویژگی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، چیزی شبیه به Handoff در سیستم عامل iOS است. گوگل در سیستم عامل اندروید 13 از یک ویژگی کاربردی رونمایی کرده که در آن می‌توانید تصاویر و محتوای رسانه‌ای خود را به دستگاه‌های گوگل یا تبلت‌های اندروید بفرستید. Fast Pair هم ویژگی دیگری است که به شما اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری به دستگاه‌های دیگر خود وصل کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید 13، Google Wallet است که درواقع طراحی مجدد Google Pay محسوب می‌شود. کاربر می‌تواند اطلاعات کارت‌هایی که با آن پرداخت می‌کند را در گوگل والت ذخیره کند. بلیت‌‌های رویدادها، مجوزهای ورود پارکینگ، کارت‌های واکسن، کارت‌های بیمه، کارت‌های پرواز و بسیاری از کارت‌های اعتباری مشابه را نیز می‌توان در گوگل والت ذخیره کرد. گوگل والت راه‌اندازی شده تا کاربران به هیچ کیف پولی نیاز نداشته باشند.

ویژگی‌های اندروید 13 تیرامیسو

گوگل در بخش دیگری از پنل معرفی اندروید 13 به این موضوع اشاره کرد که این نسخه از سیستم عامل را به‌شکلی مخصوص، برای دستگاه‌ها و گوشی‌های تاشو بهینه‌سازی کرده است. با توجه به این موضوع می‌توان پیش‌بینی کرد که گوگل قصد دارد گوشی تاشوی خود را راه‌اندازی کند؛ گوشی که آن را با اسم Pixel Fold می‌شناسیم. (گوگل این اسم را تایید نکرده است)

دستگاه‌های سازگار با اندروید 13

همانطور که می‌دانید، بسیاری از برندهای تولیدکننده از سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌ها و دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند و همین مسئله باعث شده که جدیدترین نسخه‌ سیستم‌عامل اندروید، به آسانی در دسترس همه کاربران قرار نگیرد و معمولا، مدتی طول می‌کشد تا گوشی‌های واجد شرایط، به آخرین نسخه مجهز شوند.

اما گوشی‌های گوگل پیکسل که هر ساله رونمایی می‌شوند، از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید برخوردار هستند. بنابراین اصلا بعید نیست که گوشی‌های گوگل پیکسل 7 و پیکسل فولد به‌صورت پیش‌فرض، اندروید 13 را اجرا کنند.

در حال حاضر، گوشی‌های گوگل پیکسل 6 و گوگل پیکسل 6 پرو از نسخه بتای اندروید 13 پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین به‌طور قطع به نسخه نهایی نیز مجهز خواهند شد.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که بیش از 20 اپلیکیشن سرویس گوگل با تبلت‌ها سازگار شوند؛ بنابراین،‌ به نظر می‌رسد که اندروید 13، اولین نسخه مهمی‌ است که در دسترس تبلت‌ها، دستگاه‌های تاشو و گوشی‌ها قرار می‌گیرد.

تولیدکننده‌های دیگر معمولا چند ماه پس از راه‌اندازی رسمی، دستگاه‌های خود را به سیستم عامل جدید مجهز می‌کنند. این روند معمولا تا نیمه اول سال آینده طول می‌کشد. دقیقا همانطور که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، هنوز سیستم عامل اندروید 12 را دریافت نکرده‌اند.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر