;
coinex

Google I/O 2022: گوگل Pixel 6a با تراشه تنسور رسما رونمایی شد

گوگل در جریان برگزاری رویداد توسعه‌دهندگان امسال از گوشی مقرون به صرفه گوگل Pixel 6a رونمایی کرد. این گوشی درواقع از نسخه‌ای اقتصادی از سری گوگل پیکسل 6 محسوب می‌شود؛ اما از پردازنده پرچمدار تنسور برخوردار شده است.

تغییراتی در بخش سخت‌افزار این گوشی 6.1 اینچی ایجاد شده تا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشد؛ اما همچنان از ظاهر شیک و زیبایی بهره می‌برد و از این لحاظ،‌ دست کمی از برادران رده‌بالای خود ندارد.

در ساخت این گوشی از فلز و شیشه استفاده نشده؛ بلکه فریم آن از جنس آلومینیوم بازیافتی و پنل پشتی آن از جنس پلی کربنات است. نوار مشکی رنگی که در دورتادور لبه‌های این گوشی قرار گرفته، درواقع نقطه ضعف آن نسبت به دو گوشی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو محسوب می‌شود.

آنچه از گوگل Pixel 6a می‌دانیم

این گوشی از یک نمایشگر OLED با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می‌برد. پیکسل 6a اولین گوشی اقتصادی گوگل است که به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شود. نمایشگر این گوشی از پوشش لایه محافظ گوریلا گلس 3 بهره می‌برد. بد نیست بدانید که پیکسل 5a نیز به گوریلا گلس 3 مجهز بود؛ با این اوصاف، در این بخش هیچ بهبودی دیده نمی‌شود.

Google I/O 2022: گوگل Pixel 6a با تراشه تنسور رسما رونمایی شد

نقطه قوت گوگل Pixel 6a در بخش تراشه است. علیرغم اینکه پیکسل 6a یک گوشی اقتصادی از سری پیکسل 6 است، اما از همان پردازنده پرچمدار تنسور برخوردار شده که در گوشی‌های Google Pixel 6 و Google Pixel 6a قرار دارد.

این گوشی همچنین به پردازنده کمکی Titan M2 مجهز شده که آن را به یکی از امن‌ترین گوشی‌های اندرویدی تبدیل می‌کند.

پردازنده تنسور در این گوشی همراه با رم 6 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه 128 گیگابایتی UFS 3.1، قدرت اجرایی دستگاه را تامین می‌کند. از دیگر مشخصات گوگل Pixel 6a باید به باتری 4306 میلی آمپرساعت و قابلیت شارژ سریع آن اشاره کرد. گوگل مدعی شده که این دستگاه در حالت مصرف بهینه باتری Extreme Battery saver می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل تا 72 ساعت روشن بماند.

پیکسل 6a برخلاف سایر گوشی‌های اقتصادی گوگل، به جک هدفون 3.5 میلی‌متری مجهز نیست. اما درباره مشخصات دوربین گوگل Pixel 6a باید گفت که هیچ بهره‌ای از دوربین 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 در گوشی‌های پیکسل 6 و 6 پرو نبرده است. این گوشی از دوربین 12.2 مگاپیکسلی واید انگل و لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید برخوردار شده که به ترتیب، از نوع Sony IMX363 و Sony IMX386 هستند. در نمای جلویی هم یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی Sony IMX355 قرار دارد.

Google I/O 2022: گوگل Pixel 6a با تراشه تنسور رسما رونمایی شد

از جمله ویژگی‌هایی که به لطفا پردازنده تنسور در این گوشی قرار گرفته، می‌توان به Magic Eraser ،Real Tone و Face Unblur اشاره کرد. گوگل پیکسل 6a از ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. قابلیت ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه نیز در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های گوگل Pixel 6a باید به ویدیوی اسلو موشن 1080 پیکسل با سرعت 240 فریم در ثانیه و ضبط ویدیوی 1080 پیکسل در دوربین سلفی با سرعت 30 فریم در ثانیه اشاره کرد.

گوگل اعلام کرد که آپدیت سیستم عامل اندروید را تا 3 سال و آپدیت‌های امنیتی را تا 5 سال برای این گوشی منتشر می‌کند. این یعنی کاربران این گوشی حداقل تا سال 2027 از آپدیت‌های جدید برخوردار می‌شوند.

این گوشی از 21 جولای (30 تیر) از طریق فروشگاه‌های گوگل عرضه می‌شود. قیمتی که برای پیکسل 6a در نظر گرفته شده، 449 دلار است. علاقه‌مندان می‌توانند این دستگاه هوشمند را در رنگ‌های مشکی، سبز روشن و خاکستری/سیلور خریداری کنند.

این گوشی در مرحله اول در آمریکا و ژاپن عرضه می‌شود و سپس در بازارهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا و سنگاپور راه‌اندازی می‌شود. هنوز از تاریخ و نحوه راه‌اندازی آن در سایر کشورها اطلاعاتی در دست نیست.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر