;
coinex

ایلان ماسک با اطلاع‌رسانی دیرهنگام توییتر را ارزان‌تر خرید!

یکی از سهامداران شرکت توییتر، از ایلان ماسک به خاطر تاخیر در اطلاع رسانی خرید سهام شرکت توییتر شکایت کرد. با این خبر همراه ما باشید تا با جریمه ایلان ماسک به خاطر توییتر آشنا شویم.

مارک بین راسلا (سهامدار شرکت توییتر) از ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (Space X)، به خاطر تاخیری که در اطلاع‌رسانی خرید بیش از 5 درصد سهام توییتر داشت، شکایت کرد. چرا که این امر، سبب کاهش سهام این شرکت، به مدت زمان کوتاهی شده است.

جریمه ایلان ماسک به خاطر توییتر

همینطور گفته می‌شود با تاخیر در اعلام خبر به رگولاتورهای فدرال، ماسک توانسته توییتر را به قیمت ارزان‌تری خریداری کند و در پایان 143 میلیون دلار سود کند. این در حالی است که این اتفاق، به دیگر سهامداران این شرکت ضرر وارد کرد.

جریمه ایلان ماسک به خاطر توییتر

راسلا به نمایندگی تعدادی از سرمایه‌گذاران که سهام توییتر را از 24 مارس تا اوایل آوریل فروختند، قصد دارند با عنوان تقلب در اوراق بهادار در دادگاه فدرال منهتن، از ایلان ماسک شکایت کنند.

ماسک با خرید 9.2 درصد از سهام توییتر، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین سهام‌داران این شرکت شد. وی این خبر را در روز 4 آوریل 2022 (15 فروردین 1401) مصادف با روزِ یازدهم خرید، اعلام کرد، در حالی که باید 10 روز قبل در فرمی عمومی این موضوع را به اطلاع کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌رساند.

 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، برای بررسی احتمال نقض قوانین توسط ایلان ماسک در خصوص تاخیر در افشای تصاحب سهام شرکت توییتر، در حال انجام تحقیقات بر روی فعالیت‌های ماسک است. ماه قبل گفته شده بود تحقیقات بر روی ایلان ماسک، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار شروع می‌شود، اما نمایندگان این کمیسیون این خبر را تکذیت نکردند. هنوز واکنشی از سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ادعای جدید he Wall Street Journal نشان داده نشده است.

همچنین ایلان ماسک، بزرگ‌ترین سهامدار توییتر، پس از به توافق رسیدن با هیئت مدیره توییتر، در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) اعلام کرد که با پرداخت 44 میلیار دلار این شرکت را خریداری می‌نماید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد جریمه ایلان ماسک به خاطر توییتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو د میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر