;
coinex

پنتاگون راز منشا بشقاب پرنده ها را برملا می‌کند

مقامات ارشد اطلاعات دفاعی ایالات متحده آمریکا روز گذشته از تصمیم پنتاگون برای شناسایی منشا بشقاب پرنده ها خبر دادند. در اولین جلسه استماع عمومی کنگره مقرر شد که پنتاگون، منشا اشیاء پرنده ناشناخته را مشخص کند؛ پدیده‌ای که عموما به‌عنوان «بشقاب پرنده» شناخته می‌شود.

رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت به همراه اسکات بری، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی، دو مقام ارشد اطلاعات دفاعی ایالات متحده، در مقابل یکی از کمیته‌های فرعی نمایندگان آمریکا که به ریاست آندره کارسون، نماینده دموکرات ایالت ایندیانا برگزار شد، حاضر شدند و موضوع شناسایی پدیده بشقاب پرنده‌ها در نیم قرن گذشته را مورد بررسی قرار دادند.

پنتاگون به دنبال منشا بشقاب پرنده ها

این جلسه پس از 11 ماه که از جمع‌آوری گزارشی پیرامون مشاهدات خلبانان نظامی ایالات متحده می‌گذرد، برگزار شد. در این گزارش که توسط دولت جمع‌آوری شده، بیش از 140 مورد از پدیده‌های هوایی ناشناس مستند‌سازی شده که از سال 2004 توسط خلبانان نظامی ایالات متحده دیده شده‌اند.

اسکات بری در این جلسه توضیح داد که مقامات برای برخی از مشاهدات پدیده‌های هوایی ناشناخته، هیچ توضیحی ندارند و اطلاعات چندانی برای توجیه معقولانه این پدیده‌ها وجود ندارد. او در توضیحات خود به این نکته اشاره کرد که در برخی موارد، اطلاعات بیشتری در دست دارند؛ اما تجزیه و تحلیل‌ها نتوانسته تصویر کاملی از آنچه اتفاق افتاده است را ترسیم کند. او می‌گوید که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه آنها «غیرزمینی» هستند، در دست نیست.

پنتاگون راز اشیاء پرنده ناشناخته را برملا می‌کند

رونالد مولتری، معاوت وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت که ناظر پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه پدیده‌های هوایی ناشناس است، در این جلسه توضیح داد که اعضای نیروهای نظامی با پدیده‌های ناشناس روبرو شده‌اند. این پدیده‌های هوایی ناشناس، می‌تواند خطراتی را برای ایمنی پرواز و امنیت عمومی به همراه داشته باشد و به همین دلیل، به تلاش خود برای پیدا کردن منشا آنها ادامه می‌دهند.

اسکات بری در جریان این جلسه، دو ویدیو را به نمایش گذاشت که در یکی از آنها، اشیاء مثلثی شکل چشمک‌زن در آسمان شب دیده می‌شوند. مشخص شد که این اشیاء درواقع مصنوعات بصری نوری هستند که قابلیت عبور از عینک‌های دید در شب را دارند. اما در ویدیوی دوم، شیء براق و کروی شکلی دیده می‌شد که از پشت پنجره کابین هواپیمای غیرنظامی عبور می‌کرد. اسکات بری درباره شیء دوم گفت که هیچ توضیحی برای آن وجود ندارد.

در گزارشی که سال گذشته توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شده، به 144 مورد پدیده‌های هوایی ناشناس اشاره شده که از سال 2004 تاکنون مشاهده شده‌اند؛‌ مشاهداتی که توضیحی برای آنها وجود ندارد. این نهاد در تابستان گذشته، گروه‌ ویژه‌ای را برای بررسی این پدیده‌ها تاسیس کرد تا هرگونه جزییات را بررسی کنند.

خبرگزاری CNN گزارش کرده است که قانون‌گذاران و مقامات اطلاعاتی نظامی که روی اشیاء پرنده ناشناخته کار می‌کنند، بیشتر از بابت احتمال آزمایش نوعی فناوری ناشناخته در آمریکا توسط دشمن خارجی نگران هستند و مسئله بازدید بیگانگان فرازمینی، نگرانی دوم آنهاست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد منشا بشقاب پرنده ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: usnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر