;
coinex

بنیانگذار اتریوم: دیگر میلیاردر نیستم

Vitalik Buterin، بنیانگذار اتریوم در یک توییت مدعی شد که دیگر نمی‌توان عنوان میلیاردر کرپیتویی را به او نسبت داد.

ویتالیک بوترین روز جمعه 20 می (30 اردیبهشت) به توییتی که درباره میلیاردهای دیگر نظیر ایلان ماسک و جف بزوس منتشر شده بود واکنش نشان داد.

کاهش ارزش دارایی‌های بنیانگذار اتریوم

ویتالیک به همراه برخی دیگر از توسعه‌دهندگان نظیر Charles Hoskinson (بنیانگذار کاردانو) و Joseph Lubin در سال 2014 پلتفرم اتریوم را راه‌اندازی کردند. کیف پول اتریوم ویتالیک بوترین در ماه نوامبر (آبان) نزدیک به 1.5 میلیارد دلار ارزش داشت.

از آن زمان تا کنون قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار حدود 55 درصد کاهش یافته است. این اتفاق نام ویتالیک را از لیست میلیاردرها حذف می‌کند. از دیگر میلیاردرهای کریپتو که بخش زیادی از ثروت خود را از دست دادند می‌توان به Changpeng Zhao، رئیس بایننس اشاره کرد. بر اساس آمارهای بلومبرگ، دارایی‌های خالص او بیش از 80 میلیارد دلار (84 درصد از کل دارایی وی) سقوط کرده است.

بنیانگذار اتریوم: دیگر میلیاردر نیستم

ویتالیک از میلیاردرهایی نظیر ایلان ماسک و جف بزوس به دلیل تمایل به پاسخگویی به توییت‌های مردم عادی تمجید کرد؛ اما به نظر او این صحبت‌های مستقیم اثربخشی چندانی در این روزها نخواهد داشت.

فعالیت‌های خیرخواهانه بنیانگذار اتریوم

ویتالیک بوترین سال گذشته 5 درصد از کل دارایی‌های در گردش رمزارز شیبا اینو را به یک صندوق بهداشتی در هند اهدا کرد. این فعالیت جهت جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا انجام شد. مجموع کمک مالی ویتالیک به صندوق بهداشت هند در آن زمان یک میلیارد دلار ارزش داشت.

طبق گزارش‌های U.Today، بنیانگذار اتریوم اخیرا 1 میلیون دلار اتریوم به بنیاد دوج کوین اهدا کرده است. ویتالیک بوترین یکی از اعضای هیئت مدیره رمزارز Dogecoin است. او در یکی از توییت‌ها، امیدواری خود از تغییر الگوریتم دوج کوین از Proof-of-Work به Proof-of-Stake را اعلام کرد. الگوریتم Proof-of-Stake در ماه آگوست سال جاری (مرداد) بر روی شبکه اتریوم اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر