;
coinex

اکانت Beeple معروف‌ترین NFT آرتیست جهان هک شد

در طی یک حمله هکری گسترده، اکانت Beeple معروف‌ترین NFT آرتیست جهان هک شد. هکرها در مجموع 70 هزار دلار اتریوم را به سرقت بردند.

اکانت Beeple معروف‌ترین NFT آرتیست جهان به طور موقت به یک وبسایت مبهم متصل شد. بر اساس اظهارات هنرمند NFT و جمعی دیگر از افراد مشهور نظیر Harry Denley، متخصص امنیت کیف پول رمزارزی MetaMask، اکانت Beeple به طور موقت لینکی حاوی فیشینگ منتشر کرده است. دارایی‌های کاربران بلافاصله پس از کلیک بر روی لینک به سرقت رفته است.

جزئیات هک اکانت Beeple معروف‌ترین NFT آرتیست جهان

عنوان لینک جعلی منتشر شده، درباره همکاری بیپل با برند مطرح لباس Louis Vuitton است. اولین همکاری Beeple با این برند مد به سال 2019 بازمی‌گردد. بر اساس گزارش Denley، هنگامی که کاربران بر روی لینک تقلبی کلیک می‌کنند اتریوم به صورت اتوماتیک از کیف پول آن‌ها خارج می‌شود.

اکانت Beeple معروف‌ترین NFT آرتیست جهان هک شد

اتریوم دومین رمزارز بزرگ بازار از لحاظ مارکت کپ (ارزش کلی بازار) به شمار می‌رود. اکثر توکن‌های غیرمثلی بر روی بلاک چین این رمزارز کدنویسی شده‌اند. هنگام نگارش این مقاله، قیمت اتریوم کمی بالاتر از 2000 دلار است.

دنلی اشاره کرد که بیش از 50 هزار دلار اتریوم توسط هکرها به سرقت رفته است. هکرها مجددا از این اکانت توییتری برای سرقتی دیگر استفاده کردند. طبق بررسی‌های سایت Decrypt، کلاهبرداران در مجموع 72165.60 دلار سرقت کرده‌اند.

هشدار Beeple به کاربران جهت جلوگیری از هک

بیپل پس از به دست گرفتن کنترل اکانت خود توییت زیر را منتشر کرد:

اکانت بیپل هم اکنون به حالت عادی بازگشته است و ما کنترل آن را در اختیار داریم. مراقب باشید. هر چیزی که بیش از حد خوب باشد، یک کلاهبرداری لعنتی است. توییتر ما هک شده بود اما اکنون به لطف کمک سریع تیم @garyvee به حالت قبل بازگشتیم.

کلاهبرداری‌های این چنینی در فضای رمزارزها، به خصوص در فضای توییتر بسیار شایع است. در ماه مارس (اسفند)، هکرها در یک حمله فیشینگ بیش از 1 میلیون دلار دارایی از اکانت‌های احراز هویت شده ایردراپ ایپ کوین به سرقت بردند.

اکانت Beeple متعلق به Mike Winkelmann، معروف‌ترین NFT آرتیست جهان است. مایک برای اولین بار توکن‌های غیرمثلی را در رسانه‌ها به صورت عمومی منتشر نمود. وی در سال گذشته بیش از 69.3 میلیون دلار اثر NFT در خانه مزایده Christie به فروش رساند. این میزان فروش در دنیای هنر دیجیتال رکوردی حیرت انگیز به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هک اکانت Beeple معروف‌ترین NFT آرتیست جهان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر