;
coinex

اپل برای توسعه هدست واقعیت ترکیبی خود با هالیوود همکاری می‌کند

اپل محصولی دارد که برای عرضه آن آماده شده است. این محصول، یک هدست واقعیت ترکیبی است که شامل واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌‎شود.

مدت زمان زیادی است که آیفون به فروش‌های بزرگی که در گذشته داشته، دست نمی‌‎یابد. سال‌هاست شایعاتی وجود دارند مبنی بر اینکه عینک AR (واقعیت افزوده)، جایگزینی برای گوشی‌های هوشمند آیفون خواهد شد و فروش بزرگی برای اپل را به دنبال خواهد داشت. هدست واقعیت ترکیبی محصول جنجالی و جدید اپل است که در این خبر، جزییات آن را بررسی می‌کنیم.

هدست واقعیت ترکیبی

واقعیت افزوده یک تصویر واقعی می‌گیرد و بر روی آن داده‌ها را نشان می‌دهد. به عنوان مثال عملی از AR، می‌توان به نمایش زنده Google Map اشاره کرد که برای مسیرهای پیاده روی، AR در دسترس است. دوربین عقب به شما تصویری از جاده و ترافیک پیش روی شمار ا نشان داده و با کمک فلش‌هایی، جهت را به شما نشان می‌دهد و می‌گوید در کدام جهت قدم بزنید. نمادهای دیگر نیز مکان‌های دیدنی معروفی را که در نزدیکی آن‌ها قدم می‌زنید، نشان می‌دهند.

هدست واقعیت ترکیبی

نیویورک تایمز طی گزارشی، درباره نحوه آماده‌سازی اپل برای رویداد بزرگ خود نوشت که در آن،‌ مدیران بزرگی را برای کمک به تولید محتوای ویدیویی برای هدست واقعیت ترکیبی اپل، دور هم آورده است.

بر اساس رندرها، هدست واقعیت ترکیبی ، طراحی مشابه با عینک اسکی دارد و گفته می‌شود نمونه اولیه این محصول برای اعضای هیئت مدیره اپل در کوپرتینو نمایش داده شده است.

این شرکت با برخی از کارگردان‌های هالیوودی نظیر Jon Favreau، برای تولید محتوای ویدیویی هدست واقعیت ترکیبی همکاری می‌کند. به‌ادعای سه منبع معتبر، جان فاورو، تهیه کننده معروف سریال Prehistoric Planet تلاش می‌کند تا دایناسورهای این سریال را روی هدست جدید و ترکیبی اپل زنده کند.

به توجه به گزارش‌ها، نسخه پایانی هدست، مدلی مستقل خواهد بود که نیازی به اتصال به آیفون یا ایستگاه پایه نخواهد داشت. انتظار می‌رود روز دوشنبه در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC)، اپل ابزارهایی را معرفی کند که توسعه‌دهندگان با استفاده از آن‌ها قادر به تولید برنامه‌هایی سازگار با هدست واقعیت ترکیبی باشند. همچنین به گفته منابع، سیستم عامل این محصول rOS (reality Operating System) یا «سیستم عامل واقعیت» تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هدست واقعیت ترکیبی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر