;
coinex

قطار مشهد سرخس از ریل خارج شد ؛ لغو حرکت قطارها

امروز حادثه‌ای دوباره در مسیر قطار مشهد رخ داد. پس از خارج شدن قطار مشهد یزد از ریل، حالا اخباری پیرامون خارج شدن قطار مشهد سرخس از ریل به گوش می‌رسد. به دنبال این ماجرا، حرکت قطارها لغو شد.

سرپرست فرمانداری سرخس، درخصوص خروج قطار باربری از مسیر ریلی خود در سرخس اعلام کرد، این حادثه باعث شد مسیر ریلی سرخس مشهد آسیب ببیند و از این رو، تردد قطارهای مسافربری این مسیر نیز تا اطلاع بعدی کنسل شده است.

از ریل خارج شدن قطار مشهد سرخس

حسن نوری ‌زاده در این خصوص بیشتر توضیح داد و گفت، دیروز قطار باربری سرخس مشهد از محور ریلی منحرف و خارج شده است. از ‌آنجایی که وقت زیادی برای تخلیه این بار از محور و بارگیری دوباره لازم است و از سوی دیگر، نظر نهایی کارشناسان کمیسیون سوانح و حوادث راه‌آهن و همچنین مطالعات و بررسی‌های بیمه، به زمان نیاز دارد، باید تردد قطارهای مسافربری این مسیر نیز تا اطلاع بعدی، لغو شود.

قطار مشهد سرخش

این مقام مسئول اعلام نمود، تاکنون اطلاع دقیقی از مبلغ خسارتی که به قطار باربری مذکور وارد گشته و همچنین میزان آسیبی که محور ریلی حمل و نقل بین المللی مشهد سرخس متحمل شده‌ است، در دست نیست. اما حداقل امروز و فردا، تا زمانی‌ که آسیب و خسارت وارده به مسیر ریلی برطرف شود، حمل و نقل مسافربری این خط تعطیل خواهد بود.

نوری زاده در مورد علل وقوع چنین وقایعی پاسخ داد، موضوع ریزگردها و همزمان شدن آن با بارش‌های چند روز اخیر، باعث شده است رسانایی محور خط آهن، بالا رود و اتفاق‌های از این قبیل به وقوع بپیوندد. گفتنی است میزان افزایش خسارت وارده در این رویداد، به این علت بالاست که این مسیر دارای پیچ بوده و اختلاف سطحی بین زمین و سطح محور ریلی مشهود است و این موضوع شدت خروج از ریل و میزان وخامت حادثه را بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قطار مشهد سرخس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر