;
coinex

گزارش Speedtest از افزایش سرعت اینترنت ایران و ارتقا رتبه آن خبر داد

بر اساس گزارش ماهانه اسپیدتست، سرعت اینترنت ایران افزایش داشته و رتبه ایران در جدول بهبود یافته است.

سایت اسپید تست ماهانه گزارشی از میزان سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشورها منتشر می‌کند. البته گزارش ماهانه اسپیدتست در خصوص سرعت اینترنت ایران ماهانه باعث تعجب کاربران ایرانی می‌شود؛ زیرا با وجود شکایت کاربران از سرعت اینترنت در ایران، گزارش ماهانه اسپیدتست از بهبود وضعیت اینترنت ایران و بهبود جایگاه کشور در رتبه‌بندی ایترنت خبر می‌دهد.

بهبود سرعت اینترنت ایران به گزارش سایت اسپیدتست چه میزان بوده است؟

طبق گزارش‌ ماهانه اسپیدتست، سرعت اینترنت ایران افزایش داشته که باعث بهبود جایگاه رتبه ایران در جدول سرعت اینترنت نیز بوده است. سرعت اینترنت ثابت در ایران افزایش ناچیزی داشته و از 10.23 به 10.34 مگابیت بر ثانیه رسیده؛ البته همین افزایش کم هم باعث صعود سه رتبه‌ای کشورمان در جدول شده است و حالا در رتبه 141ام جهان قرار داریم.

گزارش Speedtest از افزایش سرعت اینترنت ایران و ارتقا رتبه آن خبر داد

در بخش اینترنت موبایل، با افزایش سرعت بیشتری در کشورمان روبه‌رو هستیم. در حقیقت سرعت اینترنت موبایل ایران از 24.95 مگابیت بر ثانیه در گزارش قبلی، به 26.10 مگابیت بر ثانیه رسیده که منجر به صعود دو پله‌ای کشورمان در جدول شده است. حالا در رتبه 71ام جهان قرار داریم.

سرعت اینترنت در جهان به گزارش اسپیدتست

گزارش اسپیدتست در خصوص اینترنت جهانی در ماه مه سال 2022 حکایت از کاهش سرعت اینترنت موبایل و افزایش سرعت اینترنت ثابت داشت. در گزارش ماه آوریل، سرعت اینترنت ثابت در جهان برابر 63.46 مگابیت بر ثانیه بود که حالا در گزارش ماه مه این سرعت به 64.70 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

 

بهبود سرعت اینترنت ایران بر اساس گزارش اسپیدتست چه میزان بوده است؟

همانطور که گفتیم، اینترنت ثابت در سطح جهانی سرعت بیشتری نسبت به اینترنت موبایل داشته است؛ درحالی‌که گزارش ماه پیش اسپیدتست، از افزایش سرعت اینترنت همراه یا اینترنت موبایل خبر می‌داد.

در گزارش قبلی، سرعت اینترنت موبایل در سطح جهان 30.75 مگابیت بر ثانیه گزارش شده بود؛ حالا این سرعت به 30.37 مگابیت بر ثانیه رسیده که کاهش کمی را تجربه می‌کند. همین کاهش بسیار کم، روند صعودی اینترنت موبایل جهان در چند ماه گذشته را متوقف کرده است.

در سطح جهان رتبه‌های اول تا سوم تغییری نداشته و همچنان سنگاپور، شیلی و تایلند به ترتیب در این رتبه‌ها به چشم می‌خورند. اما در رتبه چهارم، چین را با سرعت 181.90 مگابیت بر ثانیه می‌بینیم که دو پله صعود کرده است. هنگ‌کنگ هم در رتبه پنجم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش سرعت اینترنت ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکرتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر