;
coinex

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 (Poco M3) شیائومی

گوشی پوکو ام 3 پس از آخرین به روز رسانی برای برخی از کاربران روشن نمی‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 بپردازیم.

پوکو ام 3 یک گوشی مقرون به صرفه بوده که در نوامبر سال گذشته عرضه شده است. این گوشی نسبت به قیمت خود مشخصات بسیار عالی و کیفیت خوبی دارد اما موضوعی که باعث شده این گوشی به یکی از پر طرفدارترین محصولات دنیا تبدیل شود طراحی و دیزاین آن بوده است.

این دستگاه با MIUI 12 مبتنی بر اندروید 10 راه اندازی شده و در حال حاضر منتظر اپدیت برای اندروید 11 است در حالی که هنوز اخبار موثقی درباره این اپدیت وجود ندارد. از زمان راه اندازی این محصول تا به الان این دستگاه، توسعه‌های بسیار زیادی پیدا کرده و در این راه بسیار فعال بوده است.

با وجود توسعه زیادی که گوشی پوکو ام 3 تا به الان داشته اما یک موضوع جدید و جدی در ارتباط با این گوشی در جریان است. برخی از کاربران این گوشی جدید بسیار نگران هستند زیرا به گفته آن‌ها پس از آنکه این افراد گوشی خود را اپدیت کرده‌اند، دستگاهشان دیگر روشن نشده است. در ادامه با حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 همراه ما باشید.

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3

تعداد زیادی از کاربران این گوشی گزارش داده‌اند که تا قبل از به روز رسانی پوکو ام 3 به خوبی کار کرده است در زمان به روز رسانی تا 70 80 درصد پیش رفته و پس از آن به صورت ناگهانی خاموش شده و بدون توجه به هر گونه تلاشی، دیگر روشن نمی‌شود.

ابتدا در رابطه با این مشکل بسیاری گمان کردند که شارژ گوشی آن‌ها تمام شده است اما به گفته کاربران پیش از شروع پروسه دستگاه آن‌ها به اندازه کافی شارژ داشته است همچنین پس از آنکه پروسه تا قبل از خاموش شدن نیز پیش رود گوشی آن‌ها به شارژر متصل بوده است. کاربران حتی پس از خاموشی، باری دیگر گوشیشان را به شارژ متصل کرده‌اند اما این مشکل درست نشده است.

اگرچه که راه حلی برای این مشکل ارائه شده و جای نگرانی برای این مسئله دیگر وجود نخواهد داشت اما به هر حال ما به تمامی کاربران این گوشی برای این مشکل حق می‌دهیم زیرا این مشکل نباید از اول اتفاق می‌افتاد.

خوشبختانه حل مشکل خاموش شدن Poco M3 بسیار آسان و ساده است. این راه حل توسط ناظر Mi Community داده شده است پس اصلا نگران نا امن بودن این راه حل نباشید و به راحتی و با خیال راحت آن را اجرا کنید.

ما در چندین مرحله به حل مشکل Poco M3 خواهیم پرداخت. تقریبا 3 راه حل برای حل این مشکل برای شما ارائه خواهیم داد در ابتدا اگر روش اول کارساز واقع نشد، روش دوم را امتحان کنید و در صورت لزوم روش سوم را اجرا کنید. نکته اصلی این است که مراحل را به ترتیب انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

 حل مشکل روشن نشدن پوکو ام 3 (روش اول)

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3
حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 / حل مشکل خاموش شدن Poco M3 / حل مشکل روشن نشدن پوکو ام 3

به نقل از Techtrends.news ، بسیاری از کاربران برای حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی مدل پوکو ام 3 خود آن را در ابتدا به حالت Fastboot در آورده و از آنجا، دوباره آن را به سیستم عامل بوت کردند. برای انجام اینکار این مراحل را به ترتیب انجام دهید.

برای شروع این کار در ابتدا باید گوشی شما خاموش باشد. از آنجایی که گوشی شما به دلیل برخی از مشکلات اپدیت در حال حاضر خاموش است برای فست بوت کردن آن دکمه خاموش روشن را بعلاوه دکمه ولوم کم را باهم فشار داده و به مدت 4 الی 5 ثانیه آن‌ها را نگه دارید. با انجام این کار گوشی شما به حالت فست بوت در می‌آید.

در این مرحله برای اینکه بتوانید گوشی خود را از حالت فست بوت به حالت سیستم عمل در بیاورید، باری دیگر باید دکمه ولوم کم و خاموش روشن را فشار داده و برای چند ثانیه آن‌ها را نگه دارید. با اینکار دستگاه شما از حالت فست بوت خارج شده و به حالت سیستم عامل برمی‌گردد.

این روش اول را برای حل مشکل روشن شدن پوکو ام 3 امتحان کنید. برخی از کاربران با انجام این روش مشکل خود را حل کرده‌اند اما اگر با این روش گوشی شما به حالت عادی بازنگشت روش‌های دیگر را که به شما معرفی می‌کنیم را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

 حل مشکل خاموش شدن Poco M3 (روش دوم)

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3
حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 / حل مشکل روشن نشدن پوکو ام 3

یکی از کاربران این نسخه از گوشی شیائومی با پشتیبان پوکو تماس گرفته و این مشکل را با آن‌ها مطرح کرده است. به آن کاربر از طریق تماس گفته شده که برای حل این مشکل می‌توانند برای چندین ثانیه دکمه پاور را بگیرند.

در واقع گفته شده که کلید پاور گوشی خود را به مدت 14 الی 15 ثانیه فشار داده و آن را نگه دارید با این کار گوشی شما باری دیگر راه اندازی مجدد شده و مشکل گوشی شما حل خواهد شد. اگر با این روش نیز به نتیجه نرسیدید از روش سوم استفاده کنید به احتمال زیاد روش سوم مشکل شما را حل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

 حل مشکل خاموش شدن Poco M3 (روش سوم)

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3
حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 / حل مشکل Poco M3

سومین و آخرین راه حل این مشکل به گونه‌ای است که باید باتری خود را به طور کامل خالی کنید. برای انجام این کار گوشی تلفن خود را کنار گذاشته تا سطح باتری آن تا صفر درصد کاهش پیدا کرده و خاموش شود.

زمانی که گوشی شما باتری خود را تخلیه کرد دستگاه خود را به یک شارژر وصل کنید تا شروع به شارژ کردن کند. به محض اینکه دستگاه شما شروع به شارژ کند به این معنی است که سیستم عامل دستگاه بوت شده و مشکل برطرف شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

علت روشن نشدن گوشی شیائومی مدل پوکو ام 3

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3
حل مشکل خاموش شدن Poco M3 / حل مشکل Poco M3

دلایل احتمالی زیادی برای ایجاد این اختلال در گوشی‌های شیائومی وجود دارد. گفته شده اغلب این مشکلات به دلیل استفاده روزمره و در طول آن اتفاق می‌افتد. به گزارش برخی از کارشناسان و نمایندگان علت‌های احتمالی به شرح زیر است.

  • پس از به روز رسانی سیستم عامل برخی از فایل‌های سیستم با خطا نصب شده‌اند.
  • دستگاه به دلیل ویروسی بودن برنامه‌های پلی مارکت بوت نشده است.
  • پس از آنکه دستگاه بر روی یک صفحه سخت، کابل باتری قطع شده است.
  • درگاه USB مسدود شده است یا رطوبت باعث ایجاد لکه‌های زنگ زدگی جزئی اما مضر روی کنتاکت‌ها شده است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از موارد شما قادر به حل برخی از مشکلات ایجاد شده بر روی یک دستگاه دیجیتال را ندارید زیرا درست شدن برخی از مشکلات کار تخصصی بوده و باید به دست برخی از کارشناسان درست شوند.

با این حال اگر مشکل دستگاه شما با این راه حل های ارائه شده حل شود بدان معنی است که در واقع گوشی شما مشکل خاصی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: droidwin , piunikaweb

نظر شما در خصوص حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (184 نظر)

    سلام خسته نباشید
    گوشی من poco m3است
    گوشیم سالم بود خاموشش کردم دیگه روشن نمیشه آپدیتش هم کرده بودم الانه هم هنوزخاموشه وقتی باطریش تخلیه میشه میزنمش شارژ درحال خاموشی شروع می‌کنه به شارژ شدن چند درصد که شارژ میشه دکمه خاموشیش رو میگیرم که روشن بشه تصویر درحال شارژ شدنش میره بعد دیگه روشن نمیشه تاروز بعد دوباره باطریش تخلیه بشه
    الان چند وقته همین اتفاق میفته ولی روشن دیگه نمیشه
    باید چکار کنم ؟ممنون

    پاسخ

    درود به تمام هموطنان صاحب گوشی Poko m3 ، بابت خاموشی گوشی نگران نباشید چند فاکتور لازمه ۱- مراقب باشید خاموش نشه و همیشه شارژ داشته باشد ۲- به موقع عدم نیاز رو حالت پرواز بزارید تا شارژ خالی نکند۳- هرگز گوشیتون خاموش نکنید چون تا روشن شدن مجدد حدود هشت روز زمان می‌بره تا دشارژ شود

    پاسخ

    اشغالترین گوشی که تو عمرم دیدم همین پوکو بوده، ۳ تا گوشی پوکو با خواهرام خریدیم ، سه مدل مختلف، حتی یکسال هم کار نکرد. پولتون رو حروم این گوشی اشغال نکنید.

    پاسخ

    سلام خسته نباشید
    گوشی پوکو m3دارم
    هنگام اپدیت درصد شارژش از 80 یه دفه اومد رو 50 و ن دیگه اپدیت شد و ن درصد شارژش تکون میخوره چن روزه رو 50 قفله

    پاسخ

    روش سوم جواب می دهد. صبر کنید باتری تخلیه شود. سپس شارژر رو وصل کنید هر زمان علامت باتری ظاهر شد می توانید با نگه داشتن دگمه پاور به مدت ع ثانیه گوشی روشن می شود

    پاسخ

    گوشی من دیشب ضارژش تموم شد و بعد از اینکه زدم تو شارژ نه دیگه روشن شد و نه دیگه علامت شارژ اومد رو صفحه

    پاسخ

    برای تعمیر گوشی پوکو m3 فقط برید نمایندگی ها که براتون اصولی درست کنند .من چندبار هزینه کردم تا بعدش پس کردم نمایندگی شیائومی هِلو موبایل برام درست کردن و ۳ماه میشه دیگه هیچ مشکلی ندارم. تو گوگل اگه سرچ کنید نمایندگی شیائومی، نمایندگی هِلو موبایل میاره.

    پاسخ

    سلام، گوشی منم خاموش شده و روشن نمیشه..این سه روشم جواب نداد..ببرم درستش کنم اطلاعاتم هم پاک میشه یا نه؟

    پاسخ

    سلام ببخشید من گوشیم خاموش شد فرستادم نمایندگی درسش کردن الان میخوام ببینم اگه بازم اپدیت کنم مشکلی پیش نمیاد یا دوباره خاموش میشه؟

    پاسخ

    سلام من گوشیم پوکو m3 هست و دو هفته پیش کلا خاموش شد و دیگه روشن نشد ولی بعد چند روز دوباره خودش روشن شد… تا پریروز اوکی بود ولی یهو برنامه هام بالا نمیومدن یعنی کلا ایکون برنامه هام نمیومد ری استارتش که کردم خاموش شد و دیگه روشن نشد تا امروز نمیدونم چکارش کنم همه راه حل ها هم امتحان کردم کمک کنیدد

    پاسخ

    خب داستان من فرق میکنه.
    گوشی رو ریبوت کردم و دیگه روشن نشد میدونستم این مشکل وجود داره چون هم در موردش تحقیق کرده بودم هم دوبار برام پیش اومده بود که طولی نکشید و گوشی به حالت عادی برگشت اینبار سه یا چهار ساعت از اسکرین خاموش میگذره و هنوز خبری نیست هم به انگلیسی و هم به فارسی سرچ کردم ولی نتیجه ای نگرفتم تنها روشی که امتحان نکردمش روش سومه که خب الان میخوام تا فردا صبح ازش استفاده نکنم و بزارم باتری خالی شه ولی سوالی که باقی میمونه چرا دولوپرا هنوز باگ به این بزرگی رو برطرف نکردن یا حتی بهش اشاره ای هم نشده ممکنه بعد از اپدیت باگ بر طرف شه؟

    پاسخ

    من که گوشیم 100 درصد بوده باید برای روش سوم چکار کنم

    پاسخ

    سلام .. گوشی من بعد از reboot کردن دیگه روشن نشد …. با هیچ روشی نتونستم درستش کنم

    پاسخ

    گوشی من poco m3 هستش دیشب آنتن نمیداد (کلا آنتنش پریده بود)خاموشش کردم دیگه روشن نشد…

    پاسخ

    سلام. من همه روشهای شما رو انجام دادم ولی گوشی روشن نشد. الان دو هفته است که خاموش شده و روشن نمی شود.

    پاسخ

    سلام.گوشی منم همین مشکل رو پیدا کرد هر کاری کردم روشن نشد بردم تعمیرگاه گفت این سری از شیائومی به این مشکل زیاد میخوره آی سی شارژش به مشکل میخوره هزینه تعویضش هم ۵۰۰ هزار ناقابل

    پاسخ

    خالی شدن شارژ دو روز طول کشید بعد دکمه پاور کمی نگه داشتم علامت باتری حالی اومد بعد زدم تو شارژ روشنش کردم حدود دو تا سه دقیقه رو مارک موند بعد روشن شد

    پاسخ

    سلام روش سوم جواب داد ممنون

    پاسخ

    با روش اول درست شد خیلی ممنون

    پاسخ

    لطفا یک نفر به من کمک کنه/ گوشی من پوکو ام تری هست که پاور رو زدم حالت راه اندازی دوباره یا همون ریست رو زدم گوشی خاموش شد ولی دیگه روشن نشد برخلاف دفعات قبل که سریع روشن میشد/ شارژش هشتاددرصد بود / حافظه گوشی صد و بیست و هشته و نصفش خالیه/ دکمه پاور و ولوم پایین رو فشردم ولی هیچی نشد / دکمه پاور با ولوم بالا رو گرفتم هیچی نشد / چکارکنم

    پاسخ

    سلام روش اخر اگه جواب نداد باید تعمیرکار ببرید هزینه ۲۷۰ تا۳۰۰تومن هست،و بستگی به تعمیرکارداره

    پاسخ

    سلام وقت بخیر من گوشیم رو چندبار رمز عبور اشتباه زدم بعد اومد که تعویض رمز و بعد که زدم عبور و بعدی ریاستارت کردم ولی دیگه روشن نشد علت و چاره چیه

    پاسخ

    سلام
    گوشی من poco m3 هستش
    گوشیم هعی wifi قطع میشد ، خواستم گوشیمو خاموش روشن کنم ولی خاموش کردم دیگه روشن نمیشه
    حدود 50 – 60 درصد هم فکر میکنم شارژ داشت

    پاسخ

    سلام دوستان گوشی من خاموش شد بعد گذاشتم تا یه دو سه روز شارژش کاملا خالی بشه وقتی دکمه پاور رو فشار دادم یک اخطار آورد به شارژ زدم بالا اومد

    پاسخ

    گوشی بالای منم همینجوری شد … خاموشش کرد دوباره خواست روشن کنه نشد …. به همین راحتی ها هم درست نشد رفتیم گارانتی گفتن چیکارش کردین درست نکردن😐 دادیم یه بنده خدای آشنا واسمون باتری شو عوض کرد ‌. خلاصه اگه آشنا ندارین نبرین که حسابی میکنن تو پاچتون

    پاسخ

    اشتباه نکنید ربطی به هیچ آی سی نداره دلیل چیز دیگریست

    پاسخ

    علت خاموشی هیچ کدام از اینهایی که گفتن نیست. علت سخت افزاریه و با ترفندهایی که گفته شده آبی گرم نمیشود. باید گوشی باز شده و قطعه معیوب تعویض گردد

    پاسخ