;
coinex

گروه هکری انانیموس وعده داده که دست دو کوان، بنیان‌گذار لونا را رو می‌کند

گروه هکری انانیموس اخیرا ویدیویی از تخلفات دو کووان، بنیانگذار لونا را به اشتراک گذاشت. این گروه هکری متعهد شده که دو کووان، بنیانگذار لونا و UST را به دلیل تخلفاتی که در فروپاشی این سیستم مرتکب شده، به دست عدالت بسپارد.

روز یکشنبه، در ویدیویی که ظاهراً توسط گروه Anonymous ساخته شده بود، فهرستی از تخلفات دو کوان، از جمله نقد کردن 80 میلیون دلار LUNA و UST قبل از فروپاشی شبکه و نقش پررنگ او در سقوط Basis Cash افشا شد. دو کووان با نام مستعار «ریک سانچز» در اواخر سال 2020 در پروژه Basis Cash نقش داشت.

افشاگری جرایم بنیانگذار لونا توسط گروه هکری انانیموس

گروه Anonymous اظهار کرد که تمامی فعالیت‌های غیرقانونی دو کوان را از همان ابتدای فعالیتش در فضای رمزنگاری، زیر نظر دارد تا جرایم او را فاش کند. انانیموس در پیامی به دو کووان گفت:

دو کووان، اگر در حال شنیدن این پیام هستی، متأسفانه هیچ راهی برای جبران آسیبی که تا کنون به صنعت رمزارزها وارد کردی وجود ندارد. در این مرحله، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مطمئن شویم در اسرع وقت به دست عدالت سپرده می‌شوی.

گروه هکری انانیموس وعده داده که دست دو کوان، بنیان‌گذار لونا را رو می‌کند

انانیموس اعتقاد دارد که دو کووان بدون شک، جرایم بیشتری در حوزه رمزارزها انجام داده است. این گروه همچنین از رفتارهای تمسخر آمیز دو کووان و اظهارات تندی که نسبت رقبا داشت، انتقاد کرد.

اقدامات گروه هکری انانیموس

Anonymous یک گروه هکری غیرمتمرکز و بین‌المللی است که به دلیل سازماندهی حملات هکری علیه نهادهای دولتی، آژانس‌ها، شرکت‌های خصوصی و حتی کلیسای ساینتولوژی شناخته شده است.

در ژوئن 2021، کانال یوتیوب انانیموس، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا را به اتهام «تخریب زندگی کاربران» مورد هدف قرار داد. هکرهای Anonymous اعتقاد دارند ایلان ماسک با شهرت و نفوذ خود در توییتر اقدام به تبلیغات بی مورد در زمینه کریپتوکارنسی‌ها نموده است. حدود 3.4 میلیون کاربر تا روز دوشنبه از این ویدیو بازدید کردند.

در حال حاضر چندین کانال یوتیوبی ادعا می‌کنند به گروه هکری Anonymous وابسته هستند. اعضای انانیموس به دلیل ماهیت غیرمتمرکز گروه، تا کنون هیچ کانال یوتیوب رسمی ایجاد نکرده‌اند.

اینطور که از شواهد پیداست، اکثر افراد از تعهد گروه هکری برای افشاگری اقدامات دو کووان حمایت می‌کنند. یکی از کاربران، گروه Anonymous را به رابین هود تشبیه کرد. برخی از کاربران نیز نسبت به اظهارات Anonymous بدبین هستند. به عنوان مثال، کاربران ساب ردیت r/CryptoCurrency اقدامات گروه هکری انانیموس را تهدید توخالی علیه Kwon تلقی می‌کنند. به عقیده این کاربران انانیموس هیچ اطلاعات مفیدی در زمینه با فعالیت‌های دو کووان منتشر نکرده است.

به نظر می‌رسد تهدیدهای انانیموس تنها نگرانی فعلی دو کووان نیست. مقامات کره جنوبی در حال تحقیق بر روی پرونده Terraform Labs هستند. دو کووان، یکی از بنیانگذاران Terraform Labs است.

در ماه می، یک واحد تحقیقات جرایم مالی به نام Grim Reapers of Yeouido توسط کره جنوبی برای بررسی فروپاشی ترا انتخاب شد. تیم GROY متشکل از قانون‌گذارانی است که فعالیت‌های کلاهبرداری و طرح‌های تجاری غیرقانونی را زیر نظر می‌گیرد. در اواخر همان ماه، مقامات کره‌ای تمامی کارمندان Terraform Labs را جهت بررسی پرونده احضار کردند. این شرکت همچنین به دلیل فرار مالیاتی، 78 میلیون دلار جریمه شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی پروژه روبل دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر