;
coinex

امکان نمایش NFT در پروفایل فیسبوک به زودی عرضه می‌شود

شرکت متا امکان نمایش NFT در پروفایل فیسبوک کاربران را به زودی امکان‌پذیر خواهد کرد. این شرکت در ماه می، قابلیت نمایش NFT در اینستاگرام را معرفی کرده بود.

طبق صحبت‌های یکی از سخن‌گویان شرکت متا (Meta)، امکان نمایش NFT در پروفایل فیسبوک برای برخی از تولیدکنندگان در آمریکا به زودی میسر خواهد شد. طراحان به لطف این قابلیت می‌توانند مجموعه‌های دیجیتالی خود را در فیسبوک منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022

نمایش NFT در پروفایل فیسبوک

سازندگان می‌توانند NFTها را در بخش جدیدی در فیسبوک به نمایش بگذارند. همانند اینستاگرام، این آثار با برچسب «کلکسیون‌های دیجیتال» نمایش داده خواهند شد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در گذشته گفته بود که این شرکت به زودی پشتیبانی از NFTها در فیسبوک را آزمایش خواهد کرد. درست یک هفته پس از صحبت‌های Zuckerberg، راه‌اندازی NFT در فیسبوک وارد فاز آزمایشی شد.

زاکربرگ اعلام کرده بود که این ویژگی به سازندگان اجازه خواهد داد تا در اینستاگرام و فیسبوک پست‌های متقاطع (cross-posts) منتشر کنند. سخنگوی شرکت متا در ادامه توضیحات خود افزود:

قابلیت اشتراک‌گذاری در هر دو پلتفرم همچنان راه‌اندازی نشده، اما به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

امکان نمایش NFT در پروفایل فیسبوک به زودی عرضه می‌شود

Navdeep Singh، مدیر محصولات شرکت متا، اسکرین شات‌هایی از قابلیت نمایش NFT در پروفایل فیسبوک به اشتراک گذاشته و با توجه به اسکرین شات‌ها، کاربران قابلیت انتشار NFTها در تایم لاین خود را خواهند داشت. همچنین با کلیک بر روی NFTها، جزئیات مربوط به مجموعه دیجیتالی از جمله اطلاعات مجموعه و مشخصات سازنده آن‌ها به نمایش درخواهد آمد.

فیسبوک در ابتدا تنها از NFTهایی که بر بستر اتریوم و پالی‌گان ساخته شده باشند پشتیبانی می‌کند. به زودی NFTهای ساخته شده بر بستر سولانا و Flow نیز به اینستاگرام افزوده خواهند شد. تا کنون جزئیاتی درباره پشتیبانی از شبکه‌های ذکر شده در فیسبوک منتشر نشده است.

شرکت متا علاوه بر ارائه قابلیت نمایش NFT در پروفایل فیسبوک بر روی ویژگی‌هایی نظیر انتشار NFT سه‌بعدی نیز کار خواهد کرد. زاکربرگ اعلام کرد با استفاده از Spark AR که پلتفرم نرم‌افزاری واقعیت افزوده‌ی شرکت متا به شمار می‌رود، می‌توان NFTهای سه‌بعدی را مشاهده و آن‌ها را به استوری‌های اینستاگرام اضافه کرد.

شرکت متا هفته گذشته آزمایش NFT در اینستاگرام را آغاز کرد. به زودی کاربران زیادی از سراسر دنیا قادر به نمایش NFTهای خود در این شبکه اجتماعی هستند. طبق ادعاهای متا، این شرکت هیچ هزینه‌ای بابت ارسال یا اشتراک‌گذاری مجموعه آثار دیجیتالی دریافت نخواهد کرد. متا همچنین اعلام کرد امکان تبدیل پست‌های کلکسیون دیجیتال به تبلیغات وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر ابهامات زیادی در زمینه اثرات زیست محیطی NFTها وجود دارد. شرکت متا به عنوان بخشی از تعهدات خود تلاش می‌کند تا با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اثرات انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از مبادلات NFT را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره امکان نمایش NFT در پروفایل فیسبوک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر