;
coinex

وزیر ارتباطات از اینترنت رایگان دائمی برای دهک‌های پایین جامعه خبر داد

اینترنت رایگان دائمی برای دهک‌های پایین جامعه ارائه خواهد شد. این خبری بود که امروز توسط وزیر ارتباطات اعلام شد. اما چه کسانی مشمول این طرح می‌شوند؟

در حاشیه جلسه امروز دولت، وزیر ارتباطات از تحقق وعده اینترنت رایگان برای اقشار کم درآمد خبر داد. این وعده چندی پیش مطرح شده بود و اکنون درباره‌ی آن به طور جدی‌تری صحبت می‌شود.

عیسی زارع‌پور در حلسه‌ی امروز با تاکید بر ارائه‌ی اینترنت رایگان دائمی برای دهک‌های پایین جامعه و اقشار کم درآمد، گفت: «سه دهک درآمدی پایین جامعه از بسته اینترنتی رایگانی که فراهم کردیم بهره‌مند خواهند شد. این هموطنان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات هوشمند به آدرس my.gov.ir، شماره تلفن مورد نظرشان را ثبت کنند. بر روی همان شماره تلفن ثبت شده، فارغ از نام اپراتور و شرکت ارائه دهنده اینترنتی، یک بسته اینترنت رایگان برای آنها فعال خواهد گردید».

بیشتر بخوانید: پرداخت سود سهام عدالت شهریور ؛ چه کسانی سود سهام عدالت را دریافت می‌کنند؟

حجم اینترنت رایگان دائمی برای دهک‌های پایین جامعه چقدر است؟

وزیر ارتباطات به سوال خبرنگاران در مورد مدت زمان استفاده از این بسته‌ها، پاسخ داد و تصریح کرد:

بسته‌های اینترنت برای دهک‌های پایین جامعه دائمی است، در واقع این البته بسته‌ها چهار ماهه است، اما هر چهار ماه یکبار به صورت دائمی تمدید می‌گردد و هم‌وطنان مشمول این طرح می‌توانند از آن استفاده کنند.

اینترنت رایگان دائمی برای دهک‌های پایین جامعه

عیسی زارع‌پور همچنین اعلام کرد که بسته اینترنتی رایگان برای سه دهک درآمدی پایین جامعه در واقع به کسانی تعلق می‌گیرد که یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند.

البته هنوز پاسخی به آن که حجم این بسته‌ها چقدر است و آیا صرفا مختص اینترنت سیار است یا خیر، داده نشده است و این موارد هنوز مجهول هستند. اما با توجه به صحبت‌های پیشین وزارت ارتباطات، اعلام شده بود که حجم بسته‌ها در حدود 2 گیگابایت در ماه باشد.

خرداد ماه سال 1400 بود که ابراهیم رییسی در صحبت‌های خود وعده داده بودند که اینترنت رایگان حق مردمی است که در دهک‌های پایین جامعه هستند. امروز با سخنان وزیر ارتباطات به نظر می‌رسد دولت در حال برنامه ریزی‌ برای تامین حداقل اینترنت مصرفی جامعه به صورت رایگان و تحقق وعده‌های رییسی است. اما آیا حجم این بسته‌های اینترنتی به حد کافی در نظر گرفته شده است؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد طرح اینترنت رایگان دائمی برای دهک‌های پایین جامعه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا نان رایگان نمیدن ؟ هفته ای دو عدد نان رایگان بدین

    پاسخ