;
coinex

توقف تولید تیبا، ساینا، سمند و 405 ؛ دغدغه سازمان استاندارد، جان و مال مردم است!

رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام خبر توقف تولید تیبا، ساینا، سمند و 405 به علت مشکلات فنی گفته که دغدغه این سازمان، جان و مال مردم است.

رئیس سازمان ملی استاندارد امروز با اعلام خبر توقف تولید 4 خودرو پرفروش، علت این تصمیم را بروز مشکلات پرتکرار اعلام کرد. علاوه بر این وجود ایراداتی در بخش‌های مختلف پیشرانه، بدنه، سیستم فرمان، چراغ‌ها و رنگ‌ خودرو از مهمترین مواردی است که سبب شده سازمان استاندارد مانع از پلاک‌گذاری این خودروها شود.

بیشتر بخوانید: زرخودرو رقیب جدید ایران خودرو و سایپا : «خودروهایی متفاوت با 40 سال گذشته تولید می‌کنیم»

توقف تولید تیبا، ساینا، سمند و 405

چهار خودرویی که حالا سازمان استاندارد خبر از توقف دستوری تولیدشان داده است البته از خودروهای ارزانقیمت و در عین حال پرتیراژ بازار خودرو محسوب می‌شوند که به تشخیص این سازمان قادر به رد کردن استانداردهای 85‌گانه نیستند. با توجه به این مهم و آنچه سازمان استاندارد، اهمیت جان و مال مردم عنوان کرده است، روند تولید این خودرو غیرقانونی تشخیص داده شده است.

این در شرایطی است که این روزها ماجرای پلاک نشدن تیبا و سمند که مردم در قرعه‌کشی‌های پیشین خریداری کرده بودند به نوبه خود بسیار مشکل‌ساز شده و هیچ نهاد مسئولی هم پاسخ درستی درباره سرنوشت خریداران نمی‌دهد.

توقف تولید تیبا، ساینا، سمند و 405 ؛ دغدغه سازمان استاندارد، جان و مال مردم است!

علاوه بر این توقف تولید این 4 محصول، سبد تولید خودروسازان را نیز بسیار کوچکتر می‌کند و در حال حاضر خلا خودروهای اقتصادی به شدت احساس می‌شود. با وجود این و بنابر گفته معاون حمل و نقل وزارت صمت، عرضه خودروهای ارزان قیمت و جبران کمبود بازار از سه راه ممکن است.

افزایش تیراژ تولید خودروهای باکیفیت توسط خودروسازان، بهره‌گیری از پلتفرم‌های خارجی و واردات خودرو می‌تواند به تنظیم بازار و در نهایت ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا کمک کند.

سازمان استاندارد در حال حاضر علت اصلی عدم تمدید اعتبار چهار خودرو مورد بحث را، بی‌کیفیتی قطعات عنوان کرده و از خودروسازان خواسته تا برای تهیه قطعات و تجهیزت لازم، به تامین‌کنندگان معتبر و مورد تایید این سازمان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره توقف تولید تیبا، ساینا، سمند و 405 چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر