;
coinex

سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات

مطابق انتظار، برند چینی اوپو امروز از سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) با مشخصات فنی قابل توجه برای بازارهای جهانی رونمایی کرد.

امروز و لحظاتی پیش اوپو از دو گوشی جدید اوپو رینو 8 پرو و رینو 8 معمولی برای بازارهای جهانی رونمایی کرد. اوپو رینو 8 پرو در واقع همان چیزی است که در ماه می با عنوان اوپو رینو 8 پرو پلاس برای بازار چین رونمایی شد. اما نسخه معمولی بهبودهایی نسبت به رینو 8 بازار چین دارد. این به آن معنا است که هردو گوشی جز دو تغییر مهم، شباهت زیادی با هم دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های اوپو (Oppo)

سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8)

سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات

کار خود را با بررسی اوپو رینو 8 پرو آغاز می‌کنیم. این گوشی که با چیپست جذاب مدیاتک دایمنسیتی 8100 معرفی شده طبیعتا قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد چراکه این تراشه 5 نانومتری از چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته A55 برخوردار است که با پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 همراه شده است.

نکته مهم اینکه وظیفه پردازش تصاویر در گوشی جدید برعهده چیپ اختصاصی اوپو یعنی MariSilicon X است که در محدود دینامیکی 20 بیتی کار می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های نسخه پرو باید به نمایشگر 6.7 اینچی امولد با رزولوشن 2412 در 1080 و نرخ نوسازی صفحه 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10 پلاس اشاره کرد.

سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات

هر دو گوشی مجموعه دوربین یکسانی از نظر سخت‌افزاری دارند اما نسخه پرو به برکت تجهیز به پردازنده MariSilicon X پردازش تصویر بهتری ارائه می‌کند.

دوربین اصلی این دستگاه‌ها سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 است که یک سنسور با ابعاد 1/1.56 یک اینچی و گشودگی دیافراگم f/1.8 محسوب می‌شود که از لزرشگیر اپتیکال تصویر هم برخوردار است. دوربین‌های دوم و سوم هم سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هستند.

سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات

دوربین سلفی این دستگاه نیز یک سنسور 32 مگاپیکسلی IMX709 است که از ماتریس RGBW برای عملکرد بهتر در شرایط نوری ضعیف استفاده می‌کند. نکته مهم دیگر اینکه دوربین سلفی دارای فوکوس خودکار است. چند امتیاز دیگر را هم باید برای نسخه پرو ذکر کنیم. مدل Pro دارای بلندگوهای دوگانه و یک موتور خطی محور X برای بازخورد لمسی است.

مدل پرو رینو 8 از 19 جولای با قیمت 46000 روپیه هند (حدود 576 دلار) در نسخه 8/256 گیگابایتی خود عرضه می‌شود. البته نسخه‌ای با رم 12 گیگابایتی نیز عرضه می‌شود.

در مورد رینو 8 معمولی باید در درجه اول به استفاده از چیپست دایمنسیتی 1300 اشاره کرد که اندکی قدیمی شده اما قدرت خوبی دارد. این پردازنده 6 نانومتری دارای همان ساختار 4 هسته A78 و چهار هسته A55 است. پردازنده گرافیکی اما مدل قدیمی Mali-G77 MC9 است.

سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات

این پردازنده با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 همراه شده است. هر دو مدل همچنین با رابط کاربری ColorOS 12.1 مبتنی بر اندروید 12 عرضه خواهد شد.

تفاوت نمایشگر در رینو 8 معمولی با نسخه پرو نیز اینکه در اینجا ابعاد نمایشگر 6.4 اینچی است، اما نمایشگر با همان پنل و همان وضوح تصویر عرضه می‌شود. در اینجا نرخ نوسازی صفحه به 90 هرتز محدود شده و خبری از HDR10 پلاس نیست.

سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) رونمایی شد ؛ قیمت و مشخصات

دوربین‌ها نیز همانطور که گفتیم یکسان است اما خبری از تراشه پردازشگر تصویر MariSilicon X نیست. هر دو گوشی با وجود تفاوت‌هایی در ابعاد و اندازه از یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار هستند که از فناوری شارژ سریع 80 واتی پشتیبانی می‌کند. این بدان معنا است که این گوشی‌ها در عرض 11 دقیقه از 0 تا 50 درصد شارژ می‌شوند. این مدل در نسخه پایه خود با قیمت 39000 روپیه معادل 488 دلار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما کاربران تکراتو در خصوص معرفی سری گوشی های اوپو رینو 8 (Oppo Reno 8) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر